שתף קטע נבחר
 

התנגדות בוועדת הכספים לגזירות האופנועים

הטבות המס שיוגשו הבוקר לוועדת הכספים, יובילו בפועל להתייקרות כלים דו גלגלים ומעוררות התנגדות בקרב חברי הוועדה מהקואליציה והאופוזיציה

תקנות המס החדשות לקטנועים ולאופנועים, אותן תגיש הבוקר רשות המסים לוועדת הכספים של הכנסת, מעוררות התנגדות. התקנות, שמרחיבות את מספר אביזרי הבטיחות שבזכותם יוכלו כלים דו גלגליים לקבל הטבות מס, יביאו למעשה להתייקרות ולהקטנת ההטבות, בשל ביטול ההטבה המשמעותית למערכת ה-ABS.

 

ציוד רכיבה אופנוע ()
אופנוע

 

לתקנות מתנגדים חברי ועדה מהקואליציה ומהאופוזיציה וגם היו"ר משה גפני הביע בעבר מורת רוח מהמתווה. "לא ייתכן שבשעה שהמשק נאנק מפקקים, ודווקא כשמבקשים ממנה לעודד חלופה זולה לרכב הפרטי, רשות המסים תעלה מיסוי על הדו גלגלי", אמר ח"כ מיקי לוי.

 

בקיץ האחרון הגישה רשות המסים את התקנות לאישור שר האוצר משה כחלון, שחתם עליהן למרות שהן עומדות בניגוד להבטחתו שלא להעלות מסים. לפי החוק, עד 90 יום לאחר החתימה צריכה גם הוועדה לאשר אותן. הצו הנוכחי יהיה בתוקף עד 30 ביוני 2020 וכולל הוספת תמריצי מס עבור מערכות כמו בלימה משולבת, שיכוך היגוי, בקרת יציבות, בקרת משיכה ואחרות, התורמות ליציבות כלי דו גלגלי ומסייעות למניעת תאונות. אולם ההטבות שיקבלו מערכות אלה קטנות מזו שמקבלת מערכת ABS, שתבוטל בהדרגה לכל הכלים (מלבד 125 סמ"ק) ושוויה עמד עד כה על בין 350 ל-1,700 שקל.

 
בשנים האחרונות עוברים יותר ויותר נהגים לרכב דו-גלגלי, בעקבות התארכות זמני הנסיעה בכבישים, וחוסר יכולתה של מערכת התחבורה הציבורית הכושלת להוות אלטרנטיבה תחבורתית מוצלחת. כך למשל, בששת החודשים הראשונים של 2018 נמכרו בישראל 10,162 אופנועים וקטנועים חדשים, לפי דו"ח איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, עלייה של כ-3%. גם משרד התחבורה מבקש לעודד את השימוש ברכב דו גלגלי כדי להקטין את העומס הכבישים ובמקומות החנייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים