לקוחה: שיער שתרמתי לחולי סרטן אבד בדואר
בר בירן גזרה לפני כחודשיים את הצמה שלה במספרה ושלחה אותה כתרומה לארגון זכרון מנחם, אבל עד כה הארגון לא קיבל את המעטפה. בתגובה נמסר מדואר ישראל כי הם "ממליצים לשלוח דברים רגישים בדואר רשום". אלא שגם זה לא עזר לעו"ד ששלח צ'קים של מאות אלפי ש' ללקוח באילת. אחרי פניית ynet המעטפה סוף סוף הגיעה ליעדה
לא רק חבילות מחו"ל אובדות או מתעכבות בדואר: בר בירן, תושבת ראשון לציון, הסתפרה לפני כחודשיים במטרה לתרום את שיערה הארוך לחולי סרטן. אלא שהתרומה, אותה שלחה בדואר במעטפה ייעודית, לא הגיעה ליעדה עד עצם היום הזה.
יש לכם תלונה על הדואר או על חברת שילוח? כיתבו לנו >>
- הדרך לאיסוף החבילה עוברת בשירותים: תלונות נגד דואר ישראל
- דייסון ושעון ראדו: בדואר מוכרים את החבילה שאבדה לכם
"הסתפרתי לפני יום כיפור", היא סיפרה ל-ynet. "במספרה נתנו לי מעטפה מיוחדת, שכתובת העמותה 'זיכרון מנחם' מודפסת עליה. "מהצד השני כתבתי גם את הכתובת שלי והוספתי מכתב למי שתקבל את השיער, עם איחולי רפואה שלמה וחתימה טובה. חיכיתי לקבל תעודה מזיכרון מנחם, אותה מקבלים כל התורמים. עברו חודשיים ולא הגיע כלום. התקשרתי לשם ואמרו לי שלא הגיעה תרומה עם השם שלי. התעודה לא חשובה לי, חשוב לי האישור שהתרומה שלי הגיעה והתפלאתי לגלות שהיא נעלמה".
בירן ניסתה לברר מה עלה בגורלה של המעטפה. "התקשרתי לדואר ושם אמרו לי שכיוון ששלחתי בדואר רגיל, אין להם איך לאתר את המכתב כי אין לו מספר מעקב", היא מספרת. "לא עזר כלום. זה שיער, יש לו ערך אישי, ערך רגשי. חיכיתי כל כך הרבה זמן שיגיע לאורך המתאים ודאגתי שיישאר בריא וחיוני עבור התרומה. כואב לי שהשיער מסתובב בדואר במקום שיעזור לאנשים וישמח אותם".
הדואר: "שילחו בדואר רשום", אבל גם זה לא תמיד עוזר
בעמותה אמרו ל-ynet כי התרומה שלה לא רשומה במחשב ועקב כך לא הגיעה. פנינו גם למנכ"ל העמותה, חיים ארנטל, שאמר לנו שלעיתים קרובות קורה שתרומות מגיעות באיחור, אבל חודשיים זה הרף העליון של ההמתנה. "אנחנו כבר שולחים הודעה באימייל כשהשיער מגיע, כדי שאנשים לא ידאגו, כי גם התעודה שאנחנו שולחים כהכרת תודה לתורמים עלולה להתעכב בדואר", אמר ארנטל ל-ynet. "אין מה לעשות, הדואר הוא לא הצבי שיש להם על הסמל".
בדואר ישראל מסרו כי "הצמה נשלחה בדואר רגיל, לכן אין דרך לתחקר את המקרה. אנו ממליצים לשלוח דברים רגישים בדואר רשום המאפשר מעקב עד למסירתו. אנו נמשיך לפעול לשיפור השירות גם בתחום העברת הדואר".
עו"ד יובל עציוני כן שלח מכתב בדואר רשום, אבל גם הוא אבד בדואר, או לכל הפחות התעכב. עו"ד עציוני גבה לטענתו צ'קים בגובה מאות אלפי שקלים מחברה בקשיים ושלח אותם ללקוח באילת בדואר רשום עם אישור מסירה. "שבועיים עברו והמעטפה לא יצאה מרמת גן", אמר ל-ynet.
לטענתו, הוא שלח את המעטפה ב-29 באוקטובר. "היו בה צ'קים שגבינו בקושי רב מחברה גדולה שמצבה הכלכלי לא טוב לדעתנו", אמר ל-ynet. "מאז ועד היום, כשאנחנו בודקים באתר הדואר, אנחנו רואים שהמעטפה עדיין נמצאת בסניף בבית סילבר בר"ג, שם נמסרה למשלוח. מבירורים עולה שבדואר לא יודעים איפה המעטפה, לא נותנים תשובות ברורות ומדובר בשתי המחאות בסך 300 אלף שקל. הצ'ק הראשון הוא על מחצית הסכום, ומועד פרעונו היה 1 בנובמבר.
"הלקוח באילת זקוק לכסף הזה, והחברה שנתנה את הצ'קים עלולה ללכת לפירוק, ואז לא יקבל הלקוח מאומה. למה לוקח שבועיים למעטפה להגיע מר"ג לאילת?".
אחרי פניית ynet לדואר ישראל אתמול, מסרו לנו כי "המעטפה הגיעה היום לאילת ותימסר לנמען", כאשר בדואר טוענים שהמכתב עשה את דרכו לאילת בטרם הפנייה. עוד הדגישו בדואר כי לא מדובר בשבועיים אלא ב-9 ימי עבודה, שכן בדואר לא כוללים שני סופי שבוע, בהם אין עבודת דוורות. כשעה אחרי כן התקשרו לעו"ד מפניות הציבור של הדואר לעדכן שהמעטפה תגיע לאילת ותימסר מחר ללקוח. הבוקר – המכתב אכן הגיע ליעדו. למרות שהעו"ד שילם על קבלת אישור מסירה, הוא לא קיבל שום אישור כזה עד עצם היום הזה.
מדואר ישראל נמסר כי "מבירור שערכנו עולה, כי המכתב הרשום נמסר באילת אחרי 9 ימי עסקים. שוחחנו עם השולח ועם הנמען והתנצלנו בפניהם על העיכוב במסירה".