לאן נעלמו ההנחות? כך יוניליוור הביאה להתייקרות שמפו פינוק
עוד התייקרות במוצרי הצריכה: חברת יוניליוור צמצמה הנחות לקמעונאים וגרמה להם להעלות מחירים של מגוון מוצרי פינוק הפופולריים בעד 27%. יוניליוור: "מעדכנים את המבצעים מעת לעת בהתאם לשיקולי החברה"
מלא סוכר ויקר: חברות הבירה והמשקאות הקלים העלו מחירים
קימברלי קלארק מפחיתה מספר חיתולים ומגבונים באריזות האגיס
כתוצאה מכך עליית המחירים כמעט גורפת. מדובר בכל מוצרי פינוק: שמפו, מרכך שיער, שמפו+מרכך ותחליבי גוף התייקרו בעד 27%. כך למשל, באושר עד ובויקטורי מחירי מוצרי פינוק עלו מ-9.90 ל-11.90, בשופרסל דיל מ-10.90 ל-11.90 ובמגה בעיר המחיר עלה מ-10.90 ל-12.90.
יש רשתות בהן המחיר לא השתנה ובמיעוטן (כמו מחסני השוק) - ירד. מדובר בעליית מחירים של עד כ-20% אך באתרי האינטרנט של הרשתות היא מגיעה גם ל-27%.
אחד הקמעונאים אמר ל-ynet: "הם צמצמו הנחות לכולם ועוברים קמעונאי קמעונאי כדי שיעלה מחירים. איפה רשות ההגבלים?".
קמעונאי אחר אמר ל-ynet שמדובר במותג מצליח ועממי אז החברה יכולה להרשות לעצמה לייקרו באופן הזה. "אחרי החגים צרכנים לא תמיד שמים לב למחירים חדשים. חושבים שזה התייקר כי נגמרו מבצעי החג".
משרדי הממשלה יש יוזמות רבות לגבי עולם מוצרי הצריכה ומחיריו. במשרד האוצר מנסים למנוע התייקרות של מוצרי החלב שמחירם מפוקח על-ידי המדינה ומשרד הכלכלה מנסה להילחם במחירים הגבוהים של מוצרי טואלטיקה המיובאים לארץ על-ידי השוואת מחיריהם למחירי חו"ל, אך מתחת לאף של משרדי הממשלה - הצרכנים סובלים מגל של התייקרויות במוצרי צריכה, שמעיד שהמדינה נכשלה בבלימת יוקר המחיה ובפיקוח אמיתי על המחירים לצרכן.
הגל כולל את ייקור מוצרי חוגלה קימברלי (כולל קיצור גלילי נייר טואלט והפחתת חיתולים בחבילה), התייקרות מוצרי חלב של תנובה וחברות נוספות שהעלו מחירים כמו סוגת, ויסוצקי (שמשווקת גם את מלח הארץ) וסנו. גם מחירי העוף, הפירות והירקות גבוהים השנה.
מיוניליוור נמסר בתגובה כי "החברה מעדכנת את המבצעים שלה מעת לעת בהתאם לשיקולי החברה".