המזימה האיטלקית להוריד את נוטלה מהמדפים
חברת הפסטות ברילה מאיימת לאחרונה על יצרנית השוקולד נוטלה, ששולטת בשוק באופן כמעט בלעדי, לאחר שהחליטה להיכנס גם היא לתחום. מדפי השוקולד באיטליה כמרקחה
ממרח נוטלה (Nutella) האהוב השתלט כבר מזמן על מדפי הסופרמרקט ונמצא בלא מעט בתים בכל העולם. אולם, לאחרונה המותג המוכר נתקל בהתקפה מצד יריב איטלקי שמתעסק בדרך כלל בפסטה.
בהלת נוטלה בצרפת: צפו בלקוחות מסתערים
נוטלה: שינינו רכיב בממרח גם בישראל
"אל תגעו לי בנוטלה": שינוי במתכון של הממרח מסעיר את הצרכנים באירופה
ברילה האיטלקית (Barilla), הידועה בעולם בעיקר בזכות הפסטות שלה שארוזות בקופסאות כחולות, מתכננת להשיק את מותג השוקולד שלה בשנה הבאה. מדובר באתגר גדול לחברה שתנסה להילחם בשוקולד של נוטלה, שנחשב לתופעה עולמית כבר משנות ה-80.
נוטלה, שהומצאה על ידי חברת פררו (Ferrero), אהובה ביותר בקרב צעירים ומבוגרים, גם בארץ וגם בחו"ל, ומייצרת מכירות שנתיות של יותר מ-2 מיליארד אירו.
עם 54 אחוזים מממרחי השוקולד בשוק העולמי, נוטלה מובילה בתחום וכמעט שאין לה מתחרים. לצורך ההשוואה, ממרח השוקולד במקום השני בעולם הוא קוקוקרם (Cokokrem) הטורקי, עם נתח של 2 אחוזים בלבד, על פי ספק שוק המחקר Euromonitor הבינלאומי.
אולם, שני מקורות שמכירים את התוכנית של ברילה אומרים כי החברה מתכננת לנצל חולשה מוכרת של נוטלה: השימוש שלה בשמן דקלים.
שמן הדקלים גרר תגובה חריפה של הצרכנים בשל בעיות הקשורות לבריאות ולסביבה. פררו השיקה מסע פרסום בשנת 2016 כדי להגן על השימוש בשמן, וטענה כי מדובר במוצר בטוח כאשר מזקקים אותו בטמפרטורות מבוקרות, וכי החברה מקפידה לרכוש שמן מטעי דקל קיימא בלבד.
נקמה מתוקה
לפי אחד המקורות, ייתכן שברילה החליטה לאתגר את נוטלה לאחר שפררו התחיל לחדור לעסקי הביסקוויטים, הפחות מוכרים, של יצרנית הפסטה.
מקורות בתעשייה אמרו כי פררו תשיק ביסקוויט ממולא בנוטלה בשנה הבאה, ונראה כי הוא מהווה אתגר ישיר למותג השוקולד של חברת ברילה.
פררו סירב להגיב על הביסקוויט החדש.
האם ברילה מסוגלת להעפיל למקום הראשון?
כדי לנצח את נוטלה בקרב על תואר השוקולד המצליח בעולם, ברילה הכינה מתכון המכיל שמן חמניות, 10 אחוז פחות סוכר, אגוזי לוז איטלקי בלבד וקקאו מחווה בר קיימא, אמר אחד המקורות.
ברילה הציגה את הממרח ללקוחות רשתות הסופרמרקטים הגדולות, ומוכנה להשיק אותה כבר בינואר הקרוב באיטליה. ובכל זאת, יצרנית הפסטות עומדת בפני אתגר לא פשוט.
מומחה בתחום התעשייה טוען כי רק כדי להבטיח מיקום ראוי על המדפים בסופרמרקט, שיהיה זהה פחות או יותר לטיב המיקום של נוטלה, ברילה תיאלץ לשלם מליוני יורו.