שתף קטע נבחר
 

מה הופך מותג רגיל ל-Superbrands?

בישראל יש יותר מ-3,000 מותגים שונים שמלווים אותנו מבוקר ועד לילה ומתוכם צריך לבחור - מהו מותג על. למרבה המזל, הצרכן הישראלי ממש לא פראייר, ובחר במותגים שהכי ריגשו אותו, שימחו אותו, ויצרו איתו מערכת יחסים אמיתית. ממש כמו בני אדם

יש הרבה מותגים בעולם. למעשה, מהרגע שבו אנחנו קמים משנת הלילה ועד לרגע שבו אנחנו הולכים לישון - אנחנו מוקפים במותגים. החל ממברשת השיניים עימה אנחנו מצחצחים את השיניים, הקפה שאנחנו שותים, הרכב שבו אנחנו נוסעים ואפילו ערוץ הטלוויזיה שבו אנחנו צופים לפני שאנחנו נרדמים וחולמים (וגם לשם מגיעים מותגים).

 

בישראל, כך לפי הספירה האחרונה, יש כמעט 3,000 מותגים שונים, אבל רק מעטים מהם מצליחים להגיע לדרגה של Superbrands - "מותגי על". אז מה בדיוק הופך "סתם" מותג לסופרברנדס? מתברר שכמו כל דבר בחיים, הכל זה עניין של רגשות.

 

סופרברנדס ()

אפשר לדמות מותגים לאנשים שנמצאים סביבנו. לחלקם אנחנו אדישים, וחלקם פשוט לא מעניינים אותנו. אך למרות זאת, יש קבוצה נבחרת של אנשים שאנחנו ממש אוהבים, מכבדים ומעריכים. מותגים שהצליחו לגרום לצרכנים להרגיש כלפיהם רגש עוצמתי וחזק - הם המותגים שעשו את ה"קפיצה" והפכו ממותג רגיל ויומיומי למותג על. אבל איך מחליטים מי מאלפי המותגים בישראל הוא אכן Superbrands?

 

בעשור האחרון פועלת בישראל השלוחה המקומית של ארגון ה-Superbrands הבינלאומי. הארגון הוקם בבריטניה לפני יותר מ-20 שנה על ידי בריטי ממוצא יהודי בשם מוריס קנובל. הוא עורך מדי שנה מחקר מקיף בקרב הצרכנים בישראל, והם אלו שמחליטים למי לדעתם מגיע השנה התואר Superbrands.

 

בשנת 2019 למשל, אפשר למצוא ברשימת מותגי העל שפועלים בישראל מותגים מעולם מוצרי הצריכה כמו סופר-פארם, אסתי לאודר, רולקס ונספרסו; מותגי תקשורת וסחר אלקטרוני כדוגמת סאמסונג ואי ביי; מוסדות ציבור כדוגמת המוסד, צה"ל והשב"כ; אישים כדוגמת הנשיא ראובן ריבלין והזמר שלמה ארצי ועמותות כדוגמת זק"א ו"לתת".

 

סופרברנדס ()
מותגי העל של ישראל
 

כדי שהצרכנים יכתירו מותג כמותג על - הוא חייב להיות שונה, איכותי, מצטיין ויוצא דופן בהשוואה למותגים אחרים בקטגוריה. מדובר במותגים שדואגים לטפח סוג של מערכת יחסים עם הצרכנים, כמו שמטפחים מערכות יחסים בין אנשים. צרכנים מעוניינים שהמותגים שהם משתמשים בהם יספקו את צרכים פיזיים (טעים, מחמם, ריחני וכו') כמו גם צרכים רגשיים ("גורם לי להרגיש יפה", "אני מרגיש בטוח בשימוש איתו"). מאחר שמי שמכריע מיהם מותגי העל הוא הצרכן, וכידוע, הצרכנים בישראל לא פראיירים - המותגים שנכנסו השנה לרשימת ה-Superbrands הם רק כאלה שהצרכנים יודעים ומרגישים שהם אמיתיים איתם, לא עובדים עליהם ויהיו שם בשבילם. בדיוק כמו חברים בשר ודם.

 

"מותגים שמוכתרים כ-Superbrands הם מותגים שהקשר שנוצר בינם לבין הצרכנים הוא עמוק וחזק במיוחד", מסבירה מנכ"לית Superbrands Israel, אתי עמיעד. לדבריה, "המחאה החברתית, למשל, היוותה נקודת שבר ביחסים בין המותגים לצרכנים, אבל למרות זאת, העובדה שהשנה נוספו מותגים חדשים לרשימת מותגי העל של ישראל מלמדת שהמשווקים הישראליים הפנימו את לקחי המחאה והם פועלים כדי לחזק את הקשר שלהם עם הצרכנים הישראלים".

 

ynet ביחד עם ארגון Superbrands מזמינים אתכם לגלות את הסודות הקטנים של מותגי העל בישראל במתחם מיוחד, שנותן הכרה והוקרה למותגים בישראל ש"עשו את זה" השנה.


פורסם לראשונה 22/11/2018 14:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים