"ישראל היא מעצמת מיתוג"
אחריות חברתית, חדשנות ומנהיגות שיווקית - אמש נערך הטקס העשירי במספר שעורך ארגון Superbrands במטרה להוקיר תודה למותגי העל ולמנהיגים השיווקים פורצי דרך שמשנים את המציאות הישראלית מדי יום. צפו
כבר עשור שארגון Superbrands מקיים בישראל טקס חגיגי במטרה להכיר ולהוקיר פעילות שיווקית יוצאת דופן של מותגים ומנהלים. אמש (ה') נערך הטקס החגיגי להענקות אותות "המנהיג השיווקי" והשקת מהדורת 2018 של ספר מותגי העל באוניברסיטת תל אביב. "השנה אנחנו מציינים את אירוע העשור של Superbrands בישראל - זה הטקס השנתי שבו אנחנו נותנים הוקרה והכרה למותגי העל של ישראל ולמנהיגיו השיווקים", מסביר ערן יסעור, נציג ארגון Superbrands הבינלאומי בישראל. "מותג על הוא מותג שלצרכנים יש קשר ריגשי חזק ועמוק אליו", הוא מוסיף.
שלושה מנכ"לים, ממובילי המשק הישראלי, הוכתרו אמש כמנהיגים השיווקים לשנת 2018: יונה פוגל, מנכ"ל פז, דוד פורר, בעלי ויו"ר ניאופרם ועמוס שפירא, לשעבר מנכ"ל סלקום, אל-על וחולגה ומי שטבע את המונח השיווקי המוכר "אל-על - הכי בבית בעולם". יונה פוגל, מי שמוביל כבר למעלה מעשור את חברת פז ואמון על הפיכתה למותג האנרגיה המוביל בישראל סיפר בהתרגשות: "אני בעיקר מתרגש היום כי בקהל נמצאת אמא שלי בת ה-92 שבאה לקבל איתי את האות היום".
פוגל התייחס בנאומו להפיכת המותג YELLOW לרשת חנויות הנוחות הגדולה בישראל ופרס את חזונו. "אם אנחנו באמת רוצים שהלקוחות יאהבו אותנו ויהיה נאמנים לנו, אנחנו צריכים לא להתעסק במניפולציה שיווקית אלא בזיהוי הבחירות שלהם עם תובנה מוקדמת ואמיתית לצרכי הקהל".
זו השנה השלישית שבטקס מוענק אות מיוחד על שמה של פולה מוזס ז"ל בשיתוף "ידיעות אחרונות" לחברות ולמותגים שהשיאו בשנה החולפת תרומה רבה ומשמעותית לקהילה בישראל. עודד פרנקל, מנכ"ל נירלט, זכה בפרס המעורבות בקהילה על פרויקט "גשר של צבע" בכפר ג'אסר א-זרקא. במסגרת הפרויקט, שנערך בשיתוף האדריכלית ענת כהן הלוי ומשרד התיירות, נצבעו בתי הכפר ג'אסר א-זרקא בגווני כחול במטרה לעודד את התיירות למקום. "המטרה של צביעת חזיתות הבתים היא לאפשר לכפר להיות מקום מושך קהל ומקום תיירותי", מסביר עודד פרנקל, מנכ"ל נירלט.
לא במקרה נתרם הצבע הכחול על ידי חברת נירלט כגוון הנבחר לצביעת הבתים בפרויקט, שכן פירוש השם ג'אסר א-זקרא הוא "הגשר הכחול". "לכפר יש לוקיישן מצוין - מצד אחד הוא סמוך לים ומצד שני נצפה מכביש החוף - אין לי ספק שזה ימשוך קהל רב למקום", מוסיף פרנקל. מבין חברות רבות שניגשו לפרס, בחרה בנירלט ועדת ההיגוי של Superbrands המורכבת מ-10 דיקאנים של בתי-ספר למינהל עסקים וראשי חוגים לשיווק במכללות ובאוניברסיטאות המובילית, שבראשה עומד פרופ' יעקב הונריק.
בנוסף, בחרה הוועדה להעניק אות מיוחד לפרויקט של רשת ארומה, שמיום הקמתה משלבת אנשים עם מוגבלויות בעבודה בסניפי הארץ. "אני חושב שאת האחריות החברתית שלנו אפשר לחוש מהרגע שנכנסים לסניפים של ארומה ברחבי המדינה", אמר נועם גדליהו, מנהל אחריות חברתית בארומה ישראל. "אנחנו באמת מאמינים בדרך הזו - אני נמצא בארומה כבר למעלה מ-20 שנה ואני יודע לומר שזה חלק מהמהות של הארגון. אם לא עושים אחריות חברתית באמונה שלמה ועם חזון - זה לא יחזיק מעמד להרבה זמן".
"ישראל היא מעצמה עולמית בתחום המיתוג - ברחבי העולם מסתכלים כל העת מה עושים פה גם באשר למותגים המקומיים וגם על הדרך שבה אנחנו משווקים את המותגים הבינלאומיים פה. מותג על הוא מותג שלצרכן יש קשר חזק אליו - מותגים שנותנים לך יתרונות גם ריגשיים וגם מוחשיים. חברי ועדת ההיגוי בחרו את המנהיגים השיווקים הודות לתרומה ארוכת הטווח ומשמעותית בתחום השיווק, הניהול והמיתוג בישראל. בסופו של יום אני מאמין שאתה לא יכול להיות מותג על אם אתה לא מחזיר לקהילה מה שאתה מקבל ממנה בחזרה", מסכם יסעור.