יונדאי חושפת את דגמי 2019
יבואנית המותג משיקה בישראל טוסון ו-i20 מעודכנים וסנטה פה חדש, שלושתם עם מערכות בטיחות אקטיביות שלא הוצעו בעבר. ה-i20 הוזלה, שני האחרים התייקרו
הטוסון עבר מתיחת פנים קלה עם יחידות תאורה, סבכה קדמית ופגושים שונים וחישוקי "18 בגרסאות הבסיס במקום "16 בעבר. בתא הנוסעים יחליף מסך מגע מקורי בגודל "7 את המסך בהתקנה מקומית, כולל צימוד Apple Car Play ו-Android Auto. יש גם מצלמת נסיעה לאחור ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים למושב האחורי.
אבזור הבטיחות מיישר קו עם המקובל בקטגוריה וכולל כעת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, התראה לערנות נהג, ותאורה דינמית. הגרסאות הבכירות מוסיפות גם התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור.
יחידות ההנעה נותרו ללא שינוי: בנזין בנפח 2.0 ליטר (155 כ"ס) בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית וטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר (177 כ"ס) עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. ההנעה קדמית בשני המקרים עם בורר מצבי נהיגה המשנה את תגובת המנוע ותיבת ההילוכים. טווח המחירים נע בין 150 אלף שקל לגרסת 2.0 ליטר הבסיסית (התייקרות של 5,000 שקלים) ועד 183 אלף שקל לגרסת 1.6 טורבו הבכירה.
השינוי המשמעותי הוא החלפת יחידת ההנעה המיושנת - 1.4 ליטר עם תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית - ביחידת 1.0 ליטר מודרנית עם שלושה צילינדרים מוגדשים המשודכים לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. ההספק נותר 100 כ"ס כמו בדגם היוצא, אבל זמינות הכוח שופרה משמעותית.
גם הביצועים טובים יותר כעת: זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.4 שניות (קיצוץ 1.8 שניות), 182 קמ"ש מרביים (תוספת 12 קמ"ש) וצריכת דלק רשמית ממוצעת שעומדת על 20 ק"מ לליטר (16.1 ק"מ לליטר בעבר). תג המחיר הוזל ב-6,500 שקל ומתחיל ב-98 אלף שקל לגרסת הבסיס ו-105 אלף שקל לגרסה הבכירה.
רכב הפנאי הגדול (שבעה מושבים) סנטה פה חדש לגמרי, וארוך ב-8 ס"מ (477 ס"מ) מהדגם הקודם, רחב ממנו בסנטימטר (189 ס"מ), גבוה ב-1.5 ס"מ (170.5) ובעל בסיס גלגלים ארוך ב-6.5 ס"מ (276.5 ס"מ). נפח תא המטען קטן דווקא (ב-38 ליטר) ומציע 547 ליטר אחרי קיפול שורת המושבים השלישית.
הסנטה פה החדש אימץ את קו העיצוב החדש של היצרנית עם חרטום דומה לקונה, כולל סבכה ויחידות תאורה מפוצלות עם פסי לד לתאורת יום בחלק העליון, ופנסים ראשיים מתחת. שינויים אלה מאפשרים בין היתר זווית גישה נדיבה ב-2 מעלות (18.5 מעלות), מנקודות התורפה של הדגם היוצא.
גם כאן נותרו יחידות ההנעה כבעבר: 2.4 ליטר בנזין עם 185 כ"ס בשידוך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ו-2.2 ליטר טורבו דיזל עם 200 כ"ס בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. ההנעה כפולה-קבועה, למעט מנוע הדיזל שיוצע כעת גם עם הנעה קדמית.
הביצועים נותרו דומים לדגם היוצא: זינוק ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות בבנזין (קיצוץ של עשירית שנייה) ו-9.4 שניות בדיזל כפול ההנעה (0.2 שניות קיצוץ), ומהירות מרבית של 195 קמ"ש ו-203 קמ"ש בהתאמה. תיבת ההילוכים החדשה בדיזל מאפשרת צריכת דלק מעט טובה יותר עם 16.1 ק"מ לליטר.
אבזור הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית (כולל בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים כולל סיוע אקטיבי בכניסה לנתיב לא פנוי והתראה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי, התראת ערנות נהג, ומערכת למניעת שכחת ילד מאחור.
רשימת האבזור בגרסת הבנזין הבסיסית (פרימיום, 250 אלף שקל) כוללת מסך מגע מקורי בגודל "7 עם צימוד Apple Car Play ו-Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבי השורה השנייה והשלישית, מושב נהג מתכוון חשמלית, חלון שמש וחישוקי "19 קלים. הגרסאות הבכירות (לקשרי, 275 אלף שקל לבנזין, 295 לדיזל) מוסיפות מושבים מרופדי עור, חימום וקירור למושבים הקדמיים, ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען.