שתף קטע נבחר
 

שברולט וקדילאק סופגות מהלומה מ-GM

כעשר שנים לאחר שנחלצה בקושי ובעזרת הממשל מפשיטת רגל, מודיעה יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב על קיצוץ מסיבי בכוח אדם ועלויות ומחסלת פסי ייצור של מספר דגמים חשובים הנמכרים גם בארץ. מבטיחה להתמקד מעתה ברכב חשמלי ואוטונומי

בפעם השניה תוך עשר שנים בלבד, ג'נרל מוטורס מודיעה על צעדי הבראה קיצוניים לרבות פיטורי ענק וחיסול דגמים קיימים. יצרנית הרכב האמריקאית, עד לפני שנים הגדולה בעולם, מזעזעת את תעשיית הרכב.

 

ג'נרל מוטורס: 100 שנים ראשונות בהיסטוריה

לפני כמעט עשור (2009): ג'נרל מוטורס הגישה בקשה לפשיטת רגל

קיצוץ גם ב-2011: פחות מהכל

קיצוץ ב-2012: GM החליטה על פיטורי אלפים 

 

שלוש שנים לאחר שהוצגה כהבטחה גדולה, איום בחיסול קדילאק CT6 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בהודעה לתקשורת נטען כי החברה עומדת בפני שינויים דרסטיים שמטרתם שיפור התוצאות העיסקיות והתאמת ארסנל הדגמים לעידן הנוכחי, לרבות סגירת מספר פסי ייצור גדולים ופיטורים נרחבים של למעלה מ-10,000 עובדים האמורים לסייע בחסכון של כ-6 מיליארד דולר עד סוף 2020. לפי דיווחים, מותגי GM יפסיקו לייצר בארה"ב את הדגמים הבאים: שברולט קרוז, שברולט וולט, ספינת הדגל העדכנית קדילאק CT6, קדילאק XTS, וביואיק לה קרוס.

 

GM (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

את המילארדים צפוי הקונצרן לחסוך בעיקר על ידי פיטורי כ-15% מכול האדם העצום שעומד לרשותו וסגירה של לא פחות משבעה מפעלים (לאחר שסגר לאחרונה מפעל בדרום קוריאה) לרבות שניים המייצרים מכלולי הנעה במרילנד ומישיגן ושלושה פסי ייצור - בדטרויט, אוהיו ואונטריו שבקנדה. על פסי ייצור אלה הרכיבה GM עד עתה חמישה דגמים - אך לא עוד. לדברי GM, המטרה היא להפוך את ארסנל הדגמים המיוצרים על ידי הקונצרן ל"אופטימלי". לדברי סוכנות הידיעות רויטרס, המתבססת על מקורות ב-GM, הקונצרן יפסיק באופן מוחלט את ייצור שברולט קרוז, קדילאק CT6 וביואיק לה-קרוס במהלך השנה הקרובה.

 

שברולט וולט - ספק אם תשרוד את השנה הקרובה ()
שברולט וולט - ספק אם תשרוד את השנה הקרובה

 

שברולט קרוז - בסכנת חיסול (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
שברולט קרוז - בסכנת חיסול(צילום: ניר בן זקן)

 

בסוכנות הידיעות מסבירים כי הפופולאריות הממשיכה לטפס של דגמי הפנאי (כמו גם נתוני המכירות המאכזבים של הדגמים המוזכרים, ה.פ) פגעה כה קשה בביקוש לדגמי הסדאן המוזכרים עד כי ייצורם אינו נדרש עוד. יש להזכיר כי במתחרה הגדולה פורד כבר הגיעו למסקנה זו והודיעו על קיצוץ מסיבי בדגמים "רגילים", ואילו המתחרה השלישית מבית, קרייזלר שנרכשה על-ידי פיאט האיטלקית, ממילא נשענת כיום בעיקר על הפופולאריות של שני מותגים שאינם מייצרים מכוניות סדאן - יצרנית רכב השטח ג'יפ ויצרנית הטנדרים ראם. GM אכן עידכנה בהודעה לתקשורת כי תתמקד מעתה יותר ברכבי קרוס-אובר, טנדרים, רכבי פנאי ודגמים חשמליים כמו-גם טכנולוגיה אוטונומית - בשני האחרונים יושקעו לדברי הקונצרן משאבים כפולים בעתיד.

 

קדילאק CT6 - סיכויים קלושים לשרוד ()
קדילאק CT6 - סיכויים קלושים לשרוד

 

בתגובה לפניית ynet באשר לשינויים הצפויים בפעילות השיווקית של נציגי הקונצרן בישראל, חברת UMI, נאמר כי "UMI תמשיך בשיווק קו הדגמים הנוכחי לצד דגמים חדשים שיושקו והזדמנויות חדשות שצפויות בעבודה מול GM".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים