הקוריאנים של יונדאי וקיה שכנראה לא יגיעו - וחבל שכך
רכב פנאי ממש גדול ומיניוואן שונה מהמוכר. יונדאי וקיה הציגו בלוס אנג'לס שני דגמים מעניינים - אך ספק אם הם יגיעו אי פעם ארצה
קונצרן יונדאי-קיה הדרום קוריאני מציג בתערוכת הרכב הגדולה של לוס אנג'לס צמד דגמים חדשים ומאוד מעניינים: יונדאי עם רכב פנאי גדול ומודרני בשם פאליסייד, קיה עם הדור השלישי - והחשמלי בין היתר - של הסול הייחודית. מכלמוביל וטלקאר, יבואני שני המותגים בהתאמה, נמסר כי לא ברור אם דגמים אלו ישווקו בישראל בעתיד.
יונדאי פאליסייד מחליף את הגרנד סנטה פה (סנטה פה XL בחלק מהשווקים) וצפוי להתמודד בארה"ב למשל במתחרים דוגמת פורד אקספלורר ושברולט טראוורס. הוא מבוסס אמנם על פלטפורמת הסנטה פה החדש (דור רביעי), אבל הוא גדול ממנו בכל ממד ומציע מקום אפילו לשמונה נוסעים.
הוא ארוך ב-21 ס"מ (498 ס"מ), רחב ב-8.6 ס"מ (197 ס"מ), גבוה ב-4.5 ס"מ (175 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים גדול ב-13.5 ס"מ (290 ס"מ) מהסנטה פה. כאשר כל המושבים בשימוש, לתא המטען נפח של 510 ליטר (182 ליטר גדול יותר). כאשר השורה השלישית מקופלת הוא גדל ל-1,297 ליטר (281 ליטר יותר).
מבחינת מראה לא קשה לזהות את ההבדלים בין השניים. בחרטום יחידות תאורת לד שונות, הסבכה גדולה ומודגשת יותר, קורה C אלכסונית ורחבה יחסית בהתאם לטעמו של הקהל האמריקאי ויש חישוקי ענק בגודל "20. מאחור הותקנו יחידות תאורה אנכיות ומי שבכל זאת אינו מזהה, יכול להתרשם משם הדגם על דלת תא המטען. יחידת ההנעה היחידה בהיצע תהיה V6 בנזין בנפח 3.8 ליטר עם 291 כ"ס בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.
תא הנוסעים נראה איכותי יחסית למקובל ביצרנית הקוריאנית, כולל דיפוני עור משובצים וגימורי עץ או אלומיניום. בורר ההילוכים נעלם לטובת מתגים ויש מסך מגע גדול ("10.25) עם לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3). אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים (עם תצוגה באמצעות מצלמה על לוח המחוונים) כולל תיקון אקטיבי בכניסה לנתיב לא פנוי, התראה על פתיחת דלת כאשר השטח לא פנוי, תאורה אדפטיבית, התראה על ערנות נהג ושכחת ילדים במושב האחורי.
מהעבר השני קיה, האחות - הקטנה יותר - לקונצרן, הציגה דור שלישי לסול המקורי, מיקרווואן בעל מראה ייחודי שעד כה לא זכה להצלחה גדולה בשוק המקומי. בהשוואה לסול היוצא נשמר ממד הרוחב (180 ס"מ) והגובה (160 ס"מ), אבל הדגם העדכני ארוך ב-5.5 ס"מ (419.5) ובעל בסיס גלגלים נדיב ב-3 ס"מ (260 ס"מ), ובכך אמור הסול להציע מרחב מחיה משופר לנוסעים. נפח תא המטען מרשים במיוחד - 674 ליטר, 141 ליטר יותר מבעבר.
מבחינה עיצובית שומר הסול על מראה קובייתי, עם עדכון ליחידות התאורה המפוצלות בחרטום ובסבכה, בעוד האחוריים זוכים לפנסים צרים בעיצוב בומרנג וצינור פליטה כפול (בגרסאות הבנזין) במרכז. תא הנוסעים עבר שדרוג והוא צפוי להיות איכותי ומגוון יותר עם מסך מגע גדול (10.25) בקונסולה המרכזית.
רשימת האבזור כוללת תצוגת נתונים עלית ("8), משטח טעינה אלחוטי לסלולארי ומערכת שמע של Harman Kardon. מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים, ערנות נהג ותאורה דינמית. הסול יוצע בצפון אמריקה עם מנועי בנזין: 2.0 ליטר עם 147 כ"ס בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית-רציפה, ו-1.6 ליטר טורבו עם 201 כ"ס בשידוך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד.
השוק האירופאי יזכה לגרסה חשמלית עם יחידת הנעה זהה לנירו EV – מצברים בקיבולת 64 kWh והספק של 201 כ"ס. נתוני הביצועים טרם נחשפו, אבל הם צפויים להיות דומים עם זינוק ל-100 קמ"ש בפחות משמונה שניות וטווח נסיעה של יותר מ-450 ק"מ.