למרות האיחוד עם הודיס: קסטרו עברה להפסד של 9 מיליון שקל
התחרות באתרי המסחר באינטרנט ממשיכה לפגוע בתוצאות של חנויות האופנה הפיזיות; הקבוצה בניהול אתי וגבי רוטר סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 433.6 מיליון שקל לעומת 435.7 מיליון שקל ברבעון המקביל
עסקת ענק: קסטרו השלימה רכישת 100% מקבוצת הודיס
במהלך הרבעון הודיעה קסטרו על השלמת ההסכם לרכישת מלוא הפעילות של חברות קבוצת הודיס באמצעות הסכם החלפת מניות. החל מ-17 באוגוסט מאחדת החברה בתוצאותיה את תוצאות קבוצת הודיס.
הקשיים בענף האופנה באו לידי ביטוי בירידה במכירות החנויות הזהות, שהשפיעה על שורת ההכנסות של החברה. בתחום ההלבשה ירד הפדיון למ"ר בחנויות זהות בכ-4% והסתכם ב-1,115 שקל למ"ר לעומת 1,163 שקל למ"ר ברבעון המקביל. בתחום אביזרי האופנה (טופטן) הפדיון החודשי הממוצע למ"ר עלה ל-3,156 שקל למ"ר לעומת 3,138 שקל בתקופה המקבילה.
קבוצת האופנה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 433.6 מיליון שקל ברבעון לעומת 435.7 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.
התחרות מצד אתרי המסחר בארץ ובעיקר בחו"ל, והחגים שאופיינו במכירות חלשות, יצרו מלאי עודף בחברות האופנה ובאו לידי ביטוי גם בדוחות של קסטרו. קבוצת האופנה דיווחה על ירידה של 5.2% ל-240 מיליון שקל ברווח הגולמי, בשל הפחתות ערך מלאי עודף של פריטי הלבשה. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ב-2.7% ועמד על 55.3%.
בשנה האחרונה פועלת קסטרו לשינוי קונספט החנויות ומרחיבה את שטחי המסחר של חנויות קיימות וחדשות. עד כה פתחה החברה חנויות בגודל ממוצע של 600-500 מ"ר, וכעת היא פותחת חנויות בשטחים של אלף מ"ר.
פריסת החנויות החדשות, ההתרחבות הבינלאומית של מותג המשקפיים קרולינה למקה בחו"ל והשקעות בתחום הדיגיטל, העבירו את קסטרו לרווח תפעולי שלילי של 8 מיליון שקל, זאת לעומת רווח תפעולי חיובי של 18.4 מיליון שקל ברבעון מקביל. בשורה התחתונה הציגה הקבוצה הפסד של 9 מיליון שקל ברבעון לעומת רווח של 14.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2017.
גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, מסר עם פרסום הדוח כי "השלמת המיזוג עם הודיס במהלך הרבעון מהווה נקודת ציון משמעותית עבורנו. המיזוג הוא הגדול ביותר שנעשה בישראל בתחום האופנה והלייף סטייל. עברנו מחברה שמנהלת מותג אחד לחברה שמנהלת מספר מותגים מובילים, דבר המבזר את הסיכון ומגדיל את הגמישות בהתנהלות החברות הנמצאות בבעלות משותפת".
רוטר הוסיף כי "אני משוכנע כי המהלך האסטרטגי של המיזוג הוא מהלך נכון בהתייחס לתנאי השוק ומאמין שיישא פרי ויביא לשיפור בביצועי החברה הן מבחינת המכירות והן ברווחים בשנים הבאות".