עובדים בשביל לקנות: מה אפשר ללמוד מהמוצר הנמכר ביותר בסייבר מאנדיי
בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים: עולם האיקומרס משנה את פניו במהירות אבל המהפכה רחוקה מלהיות מושלמת. פודקאסט מנועי הכסף מגיע לראשונה ל-ynet ודן במשמעויות, בהשלכות ובצמיחה העולמית שתחולל המהפכה
בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי ויום הרווקים שפקדו אותנו החודש הם רק תסמינים לתופעה רחבה הרבה יותר - תופעת ה"עובדים בשביל לקנות עוד מוצרים", או במילים אחרות: מהפכת האיקומרס.
את המהפכה אפשר להגדיר כחוויית הקניות בעולם החדש, הבעיה היא שהעולם הזה כבר לא כל כך חדש. אז מה כן? זה עולם משתנה. עולם שבו חברות שלא משקיעות משאבים בלמידת הצרכנים פשוט קורסות. עולם שמאיים לשנות את שוק העבודה העולמי ועולם שהפך חברת ספרים לענק קמעונאות ששווה 800 מיליארד דולר בפחות מ-5 שנים.
רק כדי לסבר את האוזן, בסייבר מאנדיי הצרכנים האמריקאים בזבזו 7.9 מיליארד דולר ביום אחד, לעומת לעומת 6.6 מיליארד דולר ב-2017. 95 מיליון שעות היו האמריקאים באתרים השונים - שזה 20 דקות לכל אמריקאי.
על המשמעויות, ההשלכות על שוק העבודה, הצמיחה העולמית ואיך יראה השוק הזה בעוד 5 שנים מהיום -בפרק ה-36 של מנועי הכסף עם אילנית שקף, מנהלת המחקר של פסגות, ואורי גרינפלד, הכלכלן והאסטרטג הראשי.