פולקסווגן טוארג (מבחן ראשון) - שיפור ניכר
רכב הפנאי הגדול והיקר של פולקסווגן מחדש פניו, גדל ומתעדכן בסוללת מערכות חכמות. האם זה מאפשר לו להתמודד כשווה מול שווים בקטגוריית היוקרה? נסיעת מבחן ראשונה
הטוארג הוא רכב הפנאי הראשון של פולקסווגן וזכה בדור הראשון להצלחה רבה, אותה איבד בדור השני שנמכר במספרים נמוכים בהרבה עקב מתחרים עדיפים. עם הצגת הדור השלישי מצהירה פולקסווגן כי הצליחה לסגור את הפער הטכנולוגי ולא רק זאת, אלא שהטוארג מסוגל להתחרות כעת מול מתחרים המגיעים ממותגי יוקרה נחשבים דוגמת מרצדס וב.מ.וו, וכמובן אודי מבית. ההתרשמות הראשונה מהטוארג החדש הייתה מעודדת, וכעת עם הגעתו ארצה לקחנו אותו למבחן ראשון על אספלט, כורכר, חול ובוץ מקומיים.
מחיר: 500 אלף שקל
מתחרים: ב.מ.וו X5, מרצדס GLE, אודי Q7, וולוו XC90
טוב: עיצוב, אבזור, נוחות, יכולת שטח
בסדר: יחידת הנעה, התנהגות כביש
טעון שיפור: אין גרסה היברידית, ללא שורת מושבים שלישית
ציון:
איך נראה
בניסיון לשדרג את מעמדו, עבר הטוארג מתיחת פנים שהעבירה אותו ממחוזות הסולידיות של העבר, אל העידן הנוצץ והמרשים בהווה. בין היתר כדי להתאימו לשוק הסיני אליו הוא מכוון. ולמרות צבע לבן וחישוקי "18 שאינם מחמיאים לו במיוחד, הוא נראה טוב מאוד. בין היתר תודות לחרטום סבכת הפסים הענקית ויחידות התאורה הגדולות. פולקסווגן ויתרה ובצדק על איפור קרבי זול (מגני פלסטיק שחור ומסיטי גגון) ולמרות אחוריים חסרי ייחוד, צמד יציאות מפלט אמיתיות מעניקות מראה אגרסיבי כראוי.
תא הנוסעים המרשים מזכיר קוקפיט של מטוס נוסעים מודרני עם מסכי ענק, אחד כלוח מחוונים ("12) עם תצוגה משתנה, אחר כמסך מגע ("15) השולט בכל המערכות ומסיע להפחית מתגים. עם זאת, תפעול המערכות דרך המסכים מחייב היכרות מוקדמת וזמן הסתגלות ניכר. איכות החומרים גבוהה בדרך כלל והמושבים נוחים ומעניקים תמיכה טובה מאוד.
למרות בסיס גלגלים דומה לדגם היוצא (290.5 ס"מ), הטוארג ארוך ממנו ב-7.5 ס"מ (488 ס"מ) ורחב ב-4.5 ס"מ (198.5 ס"מ). גידול במידות ואפשרות כיוון מרחק וזווית מסעד של הספסל האחורי מעניקים ליושבים מאחור מרחב מחייה מרשים, מבלי לפגוע בגודלו של תא המטען הענק (810 ליטר, תוספת של 113 ליטר). במפתיע ובניגוד למקובל כיום בדורות העדכניים של מתחריו הישירים, הטוארג אינו מציע אופציה לשורת מושבים שלישית.
רמת האבזור גבוהה מאוד ועשירה גם ביחס למקובל בדגמים יקרים יותר. לרבות מערך מצלמות היקפיות, תצוגת נתונים עלית, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום, קירור ועיסוי, חלון שמש, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית ועוד.
אבזור הבטיחות כולל 10 כריות אוויר ואת סוללת המערכות האקטיביות המתקדמות ביותר של הקונצרן, לרבות בלימה אוטונומית (כולל לתנועה נגדית, בכניסה לצמתים או ביציאה מחניה), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וערנות נהג אקטיבית (בולמת עד כדי עצירה אם הנהג אינו מגיב). מרשימה לא פחות היא תאורת מטריקס-לד בעלת פיזור אלומה משתנה בהתאם לתוואי הדרך ולתנועה, ההופכת באמת כביש אפל לחלוטין למואר. הפריט היחיד שנעדר מהרשימה הוא מערכת לראיית לילה שתוצע כאופציה בתוספת תשלום.
איך נוסע
הטוארג משווק רק עם מנוע V6 טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר עם 286 כ"ס (24 כ"ס יותר), ומחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. השיפור בתפוקה ודיאטה של קצת יותר מ-100 ק"ג מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות בלבד, קיצוץ של 1.2 שניות מהדגם היוצא. חבל רק שתאוצות הביניים פחות מרשימות עקב תגובות איטיות מדי של התיבה. בהיעדר מנופים מאחורי ההגה, התפעול ידני של ההילוכים פחות נוח.
מערכת מיתלי אוויר מגיעה כחלק מהציוד התקני ומסייעת לנוחות נסיעה טובה במיוחד, עם כושר ספיגת שיבושים מצוין במהירות נמוכה ושמירה על ריסון במהירות גבוהה יותר, כל זאת תוך בידוד מוצלח של רעשי רוח ודרך. מצב "ספורט" מקשיח את המתלים ומסייע ליכולת הדינמית, אם כי הוא הופך את ההגה למלאכותי מדי. הפתרון המומלץ: התאמה אישית יעילה של המערכות לטעמו של הנהג. למרות השיפור בתחום הדינמי לעומת קודמו, אין ספק שפולקסווגן בחרו להתמקד ברמת נוחות גבוהה, והותירו את הצד הספורטיבי וההנאה מנהיגה לאח לפלטפורמה - פורשה קאיין.
הטוארג מוותר על הילוך הכוח שהוצע כאופציה בדגם היוצא, אבל לעומתו הוא מצויד במצב "שטח" המתאים את מערכת ההנעה, ה-ABS ובקרת המשיכה, לתנאי דרך קשים יותר. ניתן למשל לנתק לחלוטין את בקרת היציבות לטובת נסיעה בשטח חולי. צמיגים בחתך גבוה מאפשרים הורדת אוויר לטובת נסיעת שטח ומגנים במידת מה בפני פגיעות סלעים, והמיתלים מאפשרים הגבהת גחון עד ל-25.8 ס"מ עם זוויות גישה ונטישה טובות יותר (31 מעלות לפנים-אחור), במחיר של נסיעה נוקשה במיוחד. יחס העברה קצר בהילוך ראשון ובקרת משיכה יעילה עוזרים אף הם בשטח.
סיכום
פולקסווגן טוארג נאלץ להתמודד בקטגוריה בה הוא חסר שלושה אלמנטים חשובים במיוחד עבור הקהל הישראלי - אפשרות לשורת מושבים שלישית, יחידת הנעה היברידית-נטענת (לפחות בינתיים) ולוגו יוקרתי, למרות שתג מחיר שאינו מותיר ספק באשר לקהל היעד הפוטנציאלי.
לא מתרשמים ממגרעות אלה? הטוארג החדש עשוי בהחלט להיות הרכב עבורכם. לא רק שהוא טוב מקודמו בכל תחום, הוא גם מציע תא נוסעים מרשים ומאובזר במיוחד ואיכויות נסיעה גבוהות בכביש ואפילו בשטח. ונכון שחצי מליון שקלים אינם הולכים ברגל, אך זה עדיין מחיר נמוך בכ-10% ממתחריו הישירים. עסקה מעניינת, ללא ספק.
מנוע | V6, טורבו |
נפח / סוג דלק | 2,967 סמ"ק / דיזל |
הספק מרבי | 286 כ"ס ב-4,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 61.2 קג"מ ב-2,250 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | כפולה קבועה / אוטומטית 8 הילוכים |
אורך | 487.8 ס"מ |
רוחב | 198.4 ס"מ |
גובה | 171.7 ס"מ |
בסיס גלגלים | 290.4 ס"מ |
משקל | 2,070 ק"ג |
נפח תא מטען | 810 ליטר |
100-0 קמ"ש | 6.1 שניות |
מהירות מרבית | 235 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 15.1 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 173 גרם לק"מ |
מחיר משוער | 500 אלף שקל |
כריות אוויר | 10 כריות אוויר |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | 5 כוכבים |