יונדאי וקיה מודות: הטווח החשמלי קטן מכפי שפרסמנו
שתי יצרניות הרכב הקוריאניות דיווחו כי עקב טעות במבחנים שערכה חברת בדיקה חיצונית לשני הדגמים החשמליים, פורסמו על ידן נתוני טווח נסיעה מוגזמים
קונצרן הרכב הדרום-קוריאני יונדאי-קיה מודה כי הטעה את הציבור. צמד המותגים פרסם הודעות נפרדות בה מודים השניים כי בוצעה טעות בחישוב טווח הנסיעה של שני דגמי הפנאי החשמליים שהציג לאחרונה - קונה EV ונירו EV. מסלול מדידת-טווח שונה מהנדרש גרם לשני כלי הרכב להשיג תוצאות עדיפות בתשעה עד 31 קילומטרים מהמציאות, כך בהודעות. לא נמסר כיצד קיה ויונדאי, אם בכלל, מתכוונות לפצות אלפי לקוחות שהוטעו על ידן.
- נהיגת מבחן ראשונה בקיה נירו חשמלי
תיקון הנתון מגיע מעט לאחר תחילת השיווק של שני הדגמים באירופה, מספר חודשים לפני שיגיעו לשוק הרכב הישראלי, כך דיווחו בעבר בכלמוביל, יבואנית יונדאי, וטלקאר המייבאת את קיה. לטענת הענקית הקוריאנית, טווח הנסיעה שפורסם נבע כבדיקה שלא התבצעה על-פי ההגדרות המדויקות של תקני WLTP, עליהן אמונה חברה חיצונית. לדברי קיה, הנסיעה במהירות עירונית בה צריכת החשמל נמוכה יותר, הייתה ארוכה מהנדרש וכך נוצרה טעות החישוב.
כשהם מצוידים במצברי 64 kWh הגדולים, יעניק הנירו טווח נסיעה של 455 ק"מ (30 ק"מ פחות) ואילו הקונה יעמוד על 449 ק"מ (31 ק"מ פחות). עם מצברי 39.2 kWh יעמוד טווח הנסיעה על 289 ק"מ לשניהם, 28 ק"מ פחות לקיה ו-9 ק"מ פחות מזה שפורסם ליונדאי.