רישות או חובה
המושג ”נטוורקינג", רישות בעברית, מתחבר לרבים עם בילוי בבר על כוס בירה. מה קורה שמתייחסים לנטווריקנג כמו עבודה?
הימים מתקצרים, פתאום לצאת מהמשרד בשעה 5:00 לא נראה כמו אמצע היום, החושך שעוטף את העיר מזכיר שזה קרוב יותר לאמצע הלילה, בעודי צועד במהירות לכיוון תחנת הסאבויי הקרובה להסתתר מהגשם והרוח הקרה הטלפון בכיסי מצלצל.
על הקו, גיל, גיל מאוד מעורב מאוד בחיי התרבות והלילה של העיר ומכיר כמעט את כולם.
"אני רוצה לעשות משהו מיוחד, יש אירוע נטוורקינג שמתקרב ורוצה לחשוב איך לעשות אותו אחר“.
תסביר אחר?
"אחר!! כזה שלא עושים בשום מקום או לפחות שאני לא מכיר ויודע".
יטופל!
בפגישה משותפת עם צוות המארגנים בנינו ביחד אירוע נטוורקינג מונחה שמבטיח שאם כבר באת למפגש הזה תדע שבאת לעבוד בכדי לקבל תוצאות.מצאתי לנכון לשתף ולספר על כמה נקודות נוספות שכדאי לחשוב עליהן בכל מה שקשור לנטוורקינג.
רובנו מכירים את המושג נטוורקינג. זה ברור מעל כל ספק שבעידן של היום על מנת להצליח עליך להיות לפחות במספר אירועי נטוורקינג בחודש.רבים יספרו שזה חשוב להכיר אנשים חדשים ושיכירו אותך כמו שרק אתה יודע להציג את עצמך.
ואני שואל מה באמת אנו יודעים על הדבר הזה שנקרא נטוורקינג? כמה באמת לימדו אותנו על המושג ועל האפשרויות הטמונות בו?
התפיסה המקובלת, לפחות כאן בניו יורק, ידועה בכך שמגיעים למקום מסוים, בדרך כלל בר או מסעדה ומתחילים לדבר, בד"כ מחליפים כרטיסי ביקור ובהמשך קובעים פגישות. יש מוסיקת רקע, בדרך כלל מאוד רועשת, המון שתייה ומצב רוח טוב שהופכים את האירוע לאירוע חברתי.
בואו נחשוב רגע כמה מאיתנו היו באירועים מסוג זה וממשיכים לעשות זאת....לצבור על השולחן עוד ועוד כרטיסי ביקור, בתקווה באחד הימים נתקשר אליהם אם אנו עוד זוכרים מי מסר לנו את הכרטיס.
בדיוק כמו לפני כל פגישה חשובה צריך לזכור שגם לאירוע נטוורקינג יש להתכונן.
איך מתכוננים לאירוע נטוורקינג?
דע את התוצאה!
כמה מאיתנו יודעים להגדיר מהו נטוורקינג מוצלח עבורנו? אני מתחיל בלשאול מה התוצאה שאני רוצה להשיג באירוע הזה? אני חייב להיות ברור. זה לא מספיק להגיד אני רוצה להיפגש עם כמה שיותר אנשים, אם נפגשתי עם שלושה האם זה כמה שיותר? חייבים שתהיה לנו מטרה ומספר מאוד ברור. יש להגדיר לפני תחילת המפגש עם כמה אנשים אני רוצה להיפגש וחשוב מאוד לרשום זאת לפני תחילת האירוע לדוגמא: "אני רוצה להיפגש עם 25 אנשים שונים באירוע".
מה המטרה למה אתה עושה זאת?
שלב ההבנה. למה בעצם זה חשוב? מה הדבר הזה בסופו של דבר נותן לי? רצוי לזכור בכל רגע נתון מה המטרה שלשמה אני הולך לאירוע?. לדוגמא:אני רוצה לעזור לאנשים. אני מאמין ויודע שהשרות או המוצר שלי יכול לשנות חיים של אנשים. אם אני זוכר בכל רגע שמדובר בשליחות ומה המוצר או השרות שלי יכול לעשות לחיים של אנשים, אני מביא את ההתלהבות והתשוקה שלי לאירוע, זה משהו שיראו מיד.
היה מנהיג!
כמו בפגישות עבודה צריך להיות מוכנים. להיות מוכן יתבטא בכך שעלי לזכור בכל רגע נתון במהלך האירוע שאני כאן בשביל להכיר כמה שיותר אנשים ולהחליף מידע איתם, זה הלך הרוח שאיתו אני צריך להיות במהלך כל האירוע. אני חייב להתמקד ולזכור במה שאני רוצה להשיג . אסור לי להתמקד בשאלה "מה יחשבו עלי?"או "האם עלי לגשת לבחור/ה הזה/ הזאת?". זכור! אתה כאן בשביל לפגוש כמה שיותר אנשים. עליך לפנות לכל האנשים בחדר ללא יוצא מן הכלל. זכור פעולות לא רגילות יוצרות תוצאות לא רגילות.
יש להגיע לאירוע אחרי שכבר אכלתם ואתם שבעים. שלא תצטרכו לנתב אנרגיה בעניין האוכל. הפגישות עם האנשים צריכות להיות קצרות וממוקדות, היו מנומסים עצרו שיחות שלא מקדמות אותם ואל תתקעו בשיחות ארוכות, זכרו מה המטרה שלכם, במקרה הזה להכיר כמה שיותר אנשים.
זכרו את המספר שקבעתם לעצמכם ואיפה אתם ביחס למספר הזה. הכן תסריט לגבי מי אתה באמת ומהם הערכים החשובים לך?
שאל את עצמך, וענה בכנות לעצמך, למה לדעתך אנשים צריכים להיפגש איתך? במה אתה יכול לעזור להם? למה השרות שלך יכול להיות רלוונטי עבורם? תתרגל את המשפט הזה עם אנשים קרובים וקבל מהם חווות דעת עד כמה זה באמת אמיתי ונשמע משכנע. תחשוב לרגע שאתה נמצא באצטדיון עם עשרות אלפי אנשים ויש לך הזדמנות לומר להם מי אתה ומה אתה ולמה כדאי להם להתחבר אליך.
היה מוכן עם כרטיסי ביקור בכמות מספקת ואל תיתקע במהלך האירוע בלי כרטיסים.הצטייד באפליקציה המאפשרת חיבור בין התמונה לבין פרטי האדם, על מנת לסייע לך לזכור היטב במי מדובר. במידה ואין בידך מכשיר טלפון חכם שמאפשר לך להצטייד בטכנולוגיה העדכנית, רשום ע"ג כרטיס הביקור של האדם פרטים שיעזרו לך לזכור את האדם. זכור לא לעשות זאת לפניו, בתרבויות מסוימות זה עשוי להיחשב בלתי מנומס.
נטוורקינג זה כלי מצוין להרחיב את מעגל החברים העסקים והאישיים ואם כבר עושים זאת כדאי לעשות טוב. זכור! אל תשתה לשכרה אתה נמצא בעבודה.מיד בתום האירוע הכנס את פרטי האנשים לתוך רשימת אנשי הקשר שלך ושלח להם מכתב תודה קצר ועל העונג שהיה כרוך בלפגוש אותם.
שלמות היא מבחירה . בהכרות