הטרנדים החמים בתיירות לשנת 2019
התיירים יבחרו את יעדי הנסיעה על פי רמת הפוטוגניות שלהם ברשתות החבריות. וזה רק טרנד אחד מתוך 9 הטרנדים החמים לשנה הקרובה
עולם התיירות הולך ומשתנה בקצב גובר והולך. הטכנולוגיה הדיגיטלית נכנסת לכל פינה אפשרית ומנסה להפוך את ה"סידורים" הכרוכים בחופשה לקלים ככל האפשר. חברות לואו-קוסט, Airbnb, צ'ק-אין באינטרנט, ואפליקציות בסמארטפון הופכים את החופשה שלנו למשהו שכל אחד יכול להגיע אליו בלחיצת מקש. סרטי וידיאו, מצגות וצילומי פנורמה ב-360 מעלות מאפשרים לנו לבחור יעדים ולגבש עליהם דעה עוד לפני שארזנו זוג תחתונים. ויש מי שעוד זוכרים את הימים שהיה צריך לחשוב על כל זוג תחתונים שנכנס למזוודה, כי המזוודות היו אז בלי גלגלים, ונעו בכוח שרירי הידיים שלנו בלבד.
כל אלה משפיעים ומשנים מקצה לקצה את הרגלי החופשה שלנו. אז מה אנחנו יכולים לומר על מה שמצפה לנו בשנה הקרובה? מהם הטרנדים שיאפיינו יותר מכל את 2019 הממשמשת ובאה? מה יהיו היעדים הפופולריים, ועם איזה חוויות נרצה לחזור הביתה השנה? הנה לקט נבחר מתוך מה שהתפרסם לאחרונה על ידי ארגוני תיירות, סוכני נסיעות מקוונים ומגזינים דיגיטליים המנסים לתאר את החופשה הבאה שלנו.
יותר מ-1,200 מומחים קבעו: אלה החופים הטובים בעולם
יעד עם משמעות
אתר ההזמנות Booking.com חשף לאחרונה את הניבוי שלו ל-2019, כשהמראות בכדור הבדולח שלו מבוססים על ניתוח של 163 מיליון חוות דעת של גולשים, ומחקרים בקרב 21,500 מטיילים מ-29 מדינות. המסקנה של מומחי האתר היא ששנת 2019 תסמן עלייה במספר המטיילים שלא נוסעים רק כדי לנוח, להתפעל מנוף או לאכול במסעדה טובה רק כי אין להם כזאת ליד הבית.
התיירים כיום מגלים עניין רב יותר מבעבר בנושאים של זכויות אדם, שוויון וזכויות אזרח, והערכים האישיים שלהם יתבטאו גם בבחירות יעדי התיירות. כך שלפני בחירת היעד, אנשים ישאלו שאלות הנוגעות למצב החברתי, הפוליטי והאקולוגי במדינת היעד, לפני שיחליטו לאן לנסוע. על פי הנתונים של בוקינג.קום, 49% חשים שנושאים חברתיים יש להם חשיבות בבחירת היעד, ו-58% אמרו שהם בוחרים שלא לנסוע אם הם יודעים שהביקור שלהם במקום ישפיע לרעה על התושבים.
ללמוד על הדרך
בני דור המילניום מתכוונים ללמוד משהו מהשיטוט שלהם בעולם. יותר מהוריהם לפניהם, הם מבינים שיש כיום אלטרנטיבות להשכלה הגבוהה הפורמלית של האוניברסיטאות והקולג'ים. החיים מלמדים אותנו הרבה מאוד, הם אומרים, ובמהלך שהייה בחו"ל אפשר לחזור עם השכלה, ניסיון ותובנות בעלי ערך לא פחות מזה של יידע שנרכש בכיתת לימוד. 56% מהתיירים מודים שהם למדו במהלך הנסיעות שלהם כישורי חיים יקרי ערך. 68% לוקחים בחשבון אפשרות שבמהלך החופשה הם ייקחו חלק בפעילות שתלמד אותם משהו חדש, אחרים רוצים לשפר את הכישורים שלהם באמצעות עבודה התנדבותית בקהילות זרות (54%), או השמה בסניפים של חברות בינלאומיות (52%).
נוסטלגיה וחוויות
ואם לא השכלה, אז לפחות לחזור הביתה עם חוויה שתירשם בספר הזיכרונות המשפחתי. חוויות שצוברים במהלך חופשה הן יקרות ערך לפחות כמו הקניות שעשינו, ויש אומרים שאפילו הרבה יותר. כשני שלישים של הנסקרים אומרים שהם מתכוונים בשנה הבאה לחפש מקומות שיספקו להם קודם כל את החוויה שתיחרט בזיכרון, בין אם מדובר במסעדה, בית מלון, מרכז קניות או התמודדות עם טבע פראי. גם הנוסטלגיה משחקת כאן תפקיד, כש-42% של הנשאלים אמרו שהם מתכננים טיול שיגרום להם לחזור ולהרגיש ילדים, כך שאפשר לצפות להופעה של עוד פארקי שעשועים ומגרשי משחקים למבוגרים שייפתחו בשנה הקרובה.
המזוודות בדרך
הטכנולוגיה שבאמת תרגש את התיירים בשנת 2019 תהיה זו שתצליח להפוך את הסידורים לקלים ופשוטים ככל האפשר, כשרוב הפיתוחים הטכנולוגיים בשנה הקרובה יוקדשו לשלב התחקיר והתכנון שלפני החופשה, 57% דיווחו שהם מאוד נרגשים לקראת האפשרות להשתמש באפליקציה אחת לטיפול בתכנון, הזמנה ומענה על צרכים במהלך החופשה. כשליש מהתיירים רוצים שמישהו יעשה בשבילם את העבודה הקשה, וימליץ על יעדים, כמו גם על פעילויות באותם יעדים.
יתרה מזאת, הם לא מסתפקים בהמלצות הגנריות הכלליות של מדריכי התיירים של פעם, ומחפשים מקורות שיוכלו לספק תוכן אישי שייתן המלצות אישיות שיגיעו אליהם בדיוק כשהם זקוקים לכך. על פי הסקרים של בוקינג.קום יש גם התרגשות רבה סביב אפליקציה המאפשרת מעקב בזמן אמת אחרי המזוודות שלנו (57%), כי מי מאיתנו לא חווה את פרפורי החרדה בבטן כשהמסוע באולם הנחיתות מתחיל לזוז, ואת הרווחה העצומה שאנו חשים כשרואים סוף-סוף את המזוודה שלנו נוסעת לעברנו באיטיות.
הכל בוויקנד
2019 מסתמנת גם כשנת המיקרו-חופשות, הרבה תוכן מרוכז בפחות זמן. למעלה ממחצית מהתיירים דיווחו שהם מתכוונים לקחת יותר חופשות סוף שבוע ולמלא את הימים הקצרים שעומדים לרשותם בתוכן תיירותי עשיר יותר. המספר העצום של קווי תעופה, טיסות זולות, ומגוון גדל והולך של אפשרויות לשכירת רכב הופכים את זה לאפשרי בהחלט.
יותר אקטיבי
ענקית התיירות Intrepid Travel מאוסטרליה מציינת גם היא שהתיירים בשנה הקרובה יחפשו חופשות שישלבו בתוכן גם פעילות אקטיבית. "אנחנו לא מתכוונים שכולם ייעלמו במעבה פטאגוניה לטרק של שבוע, יש דרכים יותר טובות לשלב טיולים ופעילות", הם כותבים באתר שלהם. "כמו נהיגה עצמית במזחלות רתומות לכלבי האסקי במרחבי הרי הרוקי בקנדה, צעידה לאורך החומה הגדולה של סין, או טיול אופניים בנופי הירח של איסלנד". ואם זה יותר מדי אקטיבי בשבילכם, אפשר תמיד להתרווח באחד ממרכזי היוגה שמשגשגים בכל רחבי מזרח אסיה.
לא בעונה
החברה מציעה ללקוחותיה לבחון מחדש את לוח הזמנים שלהם. "יש המון יתרונות בבחירת מועד החופשה שלא בשיא עונה", הם אומרים. "לא רק שזה זול יותר וקל יותר למצוא מלונות ומסעדות, אלא שגם יש פחות תיירים מסביב". בעת האחרונה יותר ויותר מטיילים מנצלים את התקופות שמחוץ לעונה כדי לקבל חוויה שונה של יעדי תיירות הקיץ הפופולריים. "זה יכול להיות מרהיב לראות את המסגד הכחול באיסטנבול כשמעטה שלג מכסה את הכיפות שלו, או להגיע לקנדה ולראות את האגמים ומפלי המים הקפואים יוצרים מראות וחוויות הלקוחים היישר מהאגדות". שווה לנסות.
קופנהגן וסרי לנקה
מדריך הטיולים הפופולרי לונלי פלאנט פרסם לאחרונה את רשימת "עשרת היעדים הגדולים" לשנת 2019, על פי בחירתם של העורכים, התחקירנים, תושבים מקומיים ומשפיענים חברתיים. הבחירות מחולקות לקטגוריות: עשר הערים הטובות ביותר לביקור ב-2019. בראש רשימת הערים השנה ניצבת קופנהגן, בירת דנמרק, שמומחי הלונלי פלאנט מכנים אותה "בירת המגניבות" בזכות העיצוב, האדריכלות ומנעמי הגסטרונומיה. בראש רשימת המדינות הטובות ביותר לביקור ב-2019 הם ציינו את סרי לנקה, שבשנים האחרונות "מעוררת סקרנות בקרב טיילים נועזים יותר בזכות 1,330 ק"מ של חוף, חיות הבר מטעי תה ומפלי מים יפהפיים".
היעד הכי חם
אבל נדמה שהיעד החם ביותר של השנה, וכנראה של העתיד הנראה לעין, הוא האינסטגרם. כי מה שוות כל החוויות, ההתרגשויות, הנוף היפהפה והמנות המרהיבות שמגישים לנו במסעדות במהלך החופשה, אם אנחנו לא יכולים לחלוק את זה עם חברים באינסטגרם, לגרוף לייקים של עוקבים או סתם לעורר קנאה?
גילתה שהיא הנוסעת היחידה במטוס - ודיווחה על כך באינסטגרם
אינסטה-תוריזם קוראים לזה בתעשייה, וזה הפך כבר לחלק בלתי נפרד מהתיירות העולמית, ממש כמו מזוודות הטרולי והדרכונים שלנו. תיירים צעירים, אומרים המומחים של המגזין "פורבס", עושים לעיתים תוכניות חופשה שלמות אך ורק על סמך דרגת הפוטוגניות של היעדים שהם יכולים להנציח באינסטגרם.
התיעוד ברשת מרכזי כל כך, עד שיש מי שמאמינים שאפשר לעשות מזה קריירה. קבלו את Flytographer - חברה המספקת שירותי צילום בלמעלה מ-200 יעדים ברחבי העולם. כל שאתם צריכים לעשות זה להזמין את היעד ואת הצלם, והוא כבר יגיע אליכם, חמוש במצלמה, ויספק לכם אלבום צילומים אולטימטיבי של החופשה. בשנת 2019, מנבאים המומחים של "פורבס" יגבר השימוש בשירותי החברה, ושירותים דומים להם. ה"לייקים" כבר בדרך.