תחרות לגט: יאנגו השיקה שירות מוניות - 50% הנחה לנסיעות הראשונות
מבצע ההשקה של אפליקציית המוניות הרוסית כולל חמש נסיעות בחצי מחיר - כל עוד ההנחה לא עולה על 50 שקל. אחרי כן תינתן הנחה של 30%. נהגים לא ישלמו דמי תחנה במשך חצי שנה ויקבלו מעין השלמת הכנסה: 10 שקלים בונוס לנסיעה. עד כה למעלה מ-20 תחנות מוניות הצטרפו ליאנגו
אפליקציית המוניות יאנגו (Yango) של חברת יאנדקס הרוסית הושקה היום (ב') באופן רשמי בישראל וניתן להורידה מחנויות האפליקציות. היא תתחרה בגט (Gett לשעבר גט טקסי), רקסי (Raxi) ואובר (Uber). למעלה מ-20 תחנות מוניות ברחבי הארץ הצטרפו לאפליקציה, בין היתר שלוש תחנות המוניות הגדולות בישראל - ובהן הקסטל ומוניות רמת גן.
לכתבות נוספות במדור צרכנות :
מחירון מפוקח בפסטיגל: בייגלה רומני ונס על מים
מחכים לאמזון: ACE מוכרת במשאית נודדת, KSP כבר לא מציעה רק סלולר ומחשבים סניף יקר: על מה הוציאה אורבניקה 12 מיליון שקלהחברה יצאה במבצע השקה ללקוחות: 50% הנחה על חמש הנסיעות הראשונות, בתנאי שעלות ההנחה לא תעלה על 50 שקל לנסיעה. בהמשך תינתן 30% הנחה על נסיעות, כאשר שני המבצעים הללו ינתנו לזמן מוגבל.
יאנגו סולקת את הנסיעות, מעבירה לתחנות - והן משלמות לנהגים, כרגע ללא תשלום ליאנגו. נהגי יאנגו לא ישלמו דמי תחנה או סדרנות במשך חצי שנה, ואחרי כן ישלמו אחוזים. גם Raxi לא גובה דמי תחנה. במקביל, גט העלתה דמי תחנה ללקוחות חדשים מ-1,300 שקל ל-1,500 שקל.
בנוסף, נהגים אמרו ל-ynet שהחברה ביקשה מהם לעבוד באופן בלעדי אצלה כשבוע ימים. כלומר, מי שנמצא גם בגט התבקש להיענות רק לנסיעות של יאנגו - והוא יפוצה על כך כספית. כמו כן, נהגים טוענים שביאנגו מוסיפים להם 10 שקלים לנסיעה, או משלימים להם ל-1,000 שקל ביום "השלמת הכנסה" לתקופה של כחצי שנה.
השירות יפעל בתל אביב, חיפה, ראשון לציון, גבעתיים, רמת גן, בת ים, אשדוד, אשקלון, אור יהודה, אלעד, באר יעקב, בני ברק, גבעת שמואל, גדרה, גן יבנה, הוד השרון, הרצליה, חולון, טירה, טירת כרמל, יבנה, יהוד, כפר יונה, כפר סבא, כפר קאסם, לוד, מודיעין-מכבים-רעות, נס ציונה, נשר, נתניה, פ"ת, קדימה-צורן, קריית אונו, קריית אתא, ראש העין, רחובות, רמלה, רמת השרון, רעננה ושוהם.
בחברה אמרו ל-ynet שישראל היא שוק גדול מבחינת מוניות, כי ההזמנות בו מרובות ועלות הנסיעה גבוהה. ארם סרגסיאן, מנכ"ל ינאדקס.טקסי - החברה האם של יאנגו, אמר ל-ynet שיאנגו תשתלט על השוק "תוך תקופה של 12 חודשים. במדינות אחרות זה לקח לנו חצי שנה או שנה להפוך לשחקן העיקר. אנחנו משקיעים פה הרבה לשם כך. אם גט לא עשו את זה בכל השנים שהם פועלים בשוק הבית שלהם - אז הם עושים משהו לא בסדר. הם לא יוותרו בקלות אבל הם איבדו את מוסקבה, הם חלשים בבריטניה והם מוכרים את הפעילות בארה"ב".
יניב אלפי, מנהל הפעילות בארץ, אמר במסיבת עיתונאים שערכה החברה: "המטרה שלנו היא להוריד את זמן ההמתנה מתחת לחמש דקות. החברה עובדת עם שותפים עסקיים כי אנחנו רוצים שהתשלום לנהג יעשה במהירות מאוד גבוהה". לפי החברה, אין כרגע דמי ביטול נסיעה ובניגוד לחברות אחרות, יש אפשרות לשנות יעד נסיעה.
מי שירות הלקוחות? התחנה או יאנגו?
אלפי: "יאנגו. יש לנו שירות לקוחות בעברית ברוסית, בפייסבוק, בטלפון, בצ'אט".
"הנהגים יקבלו יותר נסיעות"
כפי שפורסם ב-ynet, מחירי הנסיעה ביאנגו יהיו בהתאם לחוק הישראלי, אבל "בזכות היעילות הטכנולוגית, הנהגים יוכלו לקבל יותר נסיעות ולהרוויח יותר והמשתמשים יוכלו ליהנות ממגוון קודים וקופונים שיהפכו את הנסיעות ליותר אטרקטיביות", כך נמסר מהחברה. זאת בדומה לגט, שגם מחלקת קודי הטבות.
ביאנדקס מדגישים, "שלא כמו המתחרים, לאפליקציית Yango יש מפות וטכנולוגיות ניווט משלה (של Yandex), כמו גם מערכת חלוקת נסיעות חכמה וטכנולוגיות של למידת מכונה, שיאפשרו להוריד באופן משמעותי את הזמן שנהגים מבזבזים לשווא בחיפוש אחר לקוחות, קבלת הזמנות, נסיעות לאסוף לקוח, חיפוש אחר מסלול להסעת הלקוח וקבלת הלקוח הבא".
לפי החברה, Yandex.Taxi היא היחידה העסקית הצומחת ביותר ב-Yandex. היא כבר עובדת ב-600 ערים ב-14 מדינות, כשרק בשתיים מהן היא פועלת תחת המותג Yango. היא פעילה בין היתר בבמדינות הבאלטיות (שם עקפה את אובר ואת השחקן המקומי Taxify), ברפובליקות ברית המועצות לשעבר נוספות, ובחוף השנהב.
בפברואר 2018, Yandex.Taxi ואובר מיזגו את עסקיהן ברוסיה ובמספר מדינות באזור, כשיאנדקס מחזירה ב-59.3% מהמניות והמנכ"ל של Yandex.Taxi הפך למנכ"ל החברה המשותפת. עוד נמסר, כי שירותי Yandex.Taxi הגיעו בספטמבר האחרון למיליארד נסיעות. מאז השקתה ב-2011, מעל ל-900 אלף נהגים ו-36 מיליון נוסעים הזמינו נסיעות באמצעות האפליקציה. זוהי אחת מ-3 חברות בעולם שיש להן טכנולוגיות עצמאיות (השתיים האחרות הן גוגל ואובר).
גם היא, כמו Gett מתכוונת לעבוד עם מוניות ללא נהג. החברה מסרה כי "למרות ש-Yandex.Taxi לא מייצרת מכוניות, היא מכוונת לפיתוח פלטפורמת מוניות אוטונומיות, שתוכל להיות מתוקנת במכוניות רגילות כדי להפכן לאוטונומיות. מכוניות אוטונומיות של Yandex.Taxi כבר נוסעות ברחובות של מוסקבה לנסיעות מבחן, וערכו כבר נסיעות של 800 ק"מ בתוך העיר, כולל כבישים מהירים. הן מעבירות נוסעים על בסיס קבוע בשני 'עמקי הסיליקון' של רוסיה, ערי ההייטק אינופוליס וסקלקובו. באינופוליס, הן חגגו לאחרונה את הנסיעה האלף".