מדעי הנהיגה: לקחת את הסיבוב נכון
איך לוקחים את הסיבוב על מסלול המרוצים ואיך הידע הזה יכול לעזור בנהיגה היומיומית עם הרכב הפרטי - מוכנים לצאת למסלול? זה הזמן ללמוד נהיגה מתקדמת
בשיתוף LeonDrive
לפעמים כשאנחנו על הכביש, זה מרגיש לנו קצת כמו במסלול מרוצים – כי בואו נודה על האמת, הנהגים במדינת ישראל נחשבים פחות סבלניים, יותר עצבניים והפקקים, הו אלוהים, הפקקים. אז אם על הכביש הרגיל מרגישים כמו במרוץ, למה שלא נראה מה קורה על מסלול מרוצים אמיתי, ואולי נוכל ללמוד משהו על הדרך שבה המכונית נעה ואיך מדעי הנהיגה יכולים לסייע לנו בכל מסלול שבו אנחנו נוהגים.
הפרק הראשון - מתוך שלושה שיציגו טכניקות נהיגה מתקדמת - עוסק בבחירת הקו הנכון במסלול מרוץ. בניגוד לנהיגה בקו ישר, בה כח המנוע ועוצמת הטכנולוגיה של המכונית הם אלו שמשפיעים הכי הרבה על המהירות, במסלול המרוצים בחירת הקו הנכון במסלול היא הבסיס להצלחת ביצוע הקפה מהירה. ביצוע מושלם של הקו מאפשר למכונית לנוע הכי מהר, אבל לא פחות חשוב, הכי בטוח. הקו הנכון גורם לרכב לעבור את הרדיוס הגדול ביותר במהלך הסיבוב ולהתאמץ פחות, משמע לנסוע יותר מהר.
אחרי שבוחרים בקו הנכון, יש לתזמן את השימוש בדוושת הבלימה והתאוצה בהתאם למיקום של המכונית. לפני הפנייה בולמים בעוצמה המתאימה כדי להתאים את מהירות המכונית לפניה, ובחלק הראשון של הפנייה מרפים לאט מהבלמים על מנת להשאיר משקל על הגלגלים הקדמיים, אלה שאחראים על ההיגוי לאחוז בקרקע וככה להפנות את המכונית ביעילות.
ביציאה, אחרי נקודת השיא, חוזרים ללחוץ על דוושת הגז בהדרגה עד ליישור מלא של ההגה. כשההגה ישר ניתן לחזור לתאוצה מלאה. אז, צאו לדרך.
בשיתוף LeonDrive