מנהל פרויקטים באמזון: "ישראל - אומה של חדשנות ויצירתיות"
כנס בנושא יצוא מוצרי צריכה בהשתתפות נציגי אמזון וג'יי-די שהתקיים לאחרונה ביוזמת מכון היצוא, חשף בפני עשרות חברות ישראליות את אפשרויות הסחר המקוון וכלים נוספים שיסייעו ליצוא הישראלי לצמוח. "אנחנו כאן כדי לקחת את היצואנים הישראליים קדימה לעולם הרחב". צפו
בשלישי האחרון התקיים זו השנה החמישית הכנס השנתי בתחום מוצרי הצריכה, ביוזמת מכון היצוא. בכנס שהתקיים בגן בשפיים הגיעו עשרות יצואנים ישראלים וקיבלו הצצה ומידע על מה שקורה היום במגמות העולמיות בתחום הסחר המקוון. צפו בווידיאו בראש הכתבה.
"הכנס השנה מתמקד בתחום האי-קומרס", מספרת דפנה שטרנפלד, סמנכ"ל מוצרי צריכה במכון היצוא. "אם אתה לא שם, כדאי מאוד שתהיה שם. מטרת הכנס היא לתת תוכן ומידע ליצואנים על כלים ורעיונות חדשים שיעשו את העבודה שלהם טובה יותר ויעילה יותר. אנחנו כאן כדי לקחת אותם קדימה לעולם הרחב".
אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא הוסיף שבכנס הייתה גם התמקדות בהתאמה של הטכנולוגיות למתן שירותים ליצואנים. "הבאנו לכנס אנשים מאמזון לואנצ'פאד ומג'יי-די. אנשים שבאמת מבינים מה זה שיווק אונליין ובאו לעזור לחברות הישראלית להתאים את עצמן לעידן החדש".
מחדירים חדשנות בכל תחום
ברוך מספר שכבר יש הצלחה גדולה בקידום היין הישראלי, ענף הקוסמטיקה, ענף הטקסטיל ועוד ענפים רבים. "אנחנו מחדירים חדשנות בכל תחום ומדברים על אינטק אינוביישן טכנולוגי - ההבנה שחדשנות, תגובה מהירה וגמישות נמצאות בכל תחום. אין יותר לואו-טק ואין הייטק, טכנולוגיה שזורה בכל פעילות ובכל עסק היום".
חיים מרטין, הנספח הכלכלי של ישראל בבייג'ינג מציין כי מנהל סחר חוץ מסייע לכל חברה שרוצה להתחיל לטעום את השוק. "אנחנו עוזרים בכל דבר שחברה הישראלית צריכה, כשהמיקוד שלנו הוא קידום היצוא". אך לא רק. "הצוות שלי מתמחה גם בעניינים רגולטוריים, שזה אומר לדעת איך להגן על הקניין הרוחני ואיך להקים ישות משפטית".
פרקש סומסונדרם, מנהל פרויקטים גלובליים באמזון לונצ'פאד, מוסיף שמבחינתו זה נהדר להיות בכנס מוצרי הצריכה השנתי בישראל. "זה מקום שיש בו הרבה חברות סטרטאפ ובאמזון מעוניינים לעזור לחברות סטרטאפ מכל רחבי העולם, למכור את המוצרים שלהם ללקוחות שלנו ברחבי העולם וישראל היא באמת אומת סטרטאפ אז זה מרגש להיות כאן".
סומסונדרם גם מציע טיפים לסטארט-אפים ישראליים. "המוצרים נהדרים, וכשהם יבינו את הלקוחות שלהם יותר טוב וימצאו את ערוץ ההפצה הנכון בשבילם כדי להגיע ללקוחות שלהם בעולם, הם יהיו סוחרים מקוונים מוצלחים".
בשיתוף מכון היצוא