קופיקס מציעה מילוי מחדש של קפה - 3 כוסות ב-13 שקל
הרשת המוזלת והמדשדשת יצאה בקונספט אמריקני "refill" - מילוי מחדש של קפה. אבל היא מסבכת אותו: כדי לקבל מילוי מחדש, יש לקנות קפה ב-10 שקלים - ברשת שמוכרת קפה ב-5 שקלים. הלקוח מקבל שני מילויים מחדש ובסה"כ משלם 4.3 שקלים לכוס. בארה"ב השירות הזה ניתן לרוב בחינם
הטרנד האמריקני מגיע לישראל: קופיקס שבשליטת רמי לוי מציעה מעכשיו בקפה ב-Refill - מילוי מחדש. שימו לב: כדי לקבל את השירות, יש לקנות ספל קפה ב-10 שקלים ואז להוסיף שלושה שקלים לשני מילויים נוספים. בסך הכל מדובר בסכום של 4.3 שקלים לכוס קפה + ספל קפה; כאשר מחיר כוס קפה ברשת הוא חמישה שקלים. אגב, בארה"ב, שם נהוגה תרבות מילוי מחדש מפוארת, מילוי מחדש הוא לעתים קרובות בחינם ובמקרים רבים אף ללא הגבלה.
המדינה רוצה לייקר לחם ב-3.4% ומוצרי חלב בעד 6%
קופיקס נולדה בעקבות מחאת יוקר המחייה והיא מובילת טרנדים; מקים הרשת, אבי כץ, המציא ב-2013 את קונספט קפה בחמישה שקלים וגם את הקונספט - תפריט שלם בחמישה שקלים. מאז מחיר הקפה עלה לשישה שקלים, וירד בחזרה לחמישה שקלים; אך התפריט אינו מוצע במחיר אחיד כיום - והמחירים בו נעים מ-5-15 שקלים (סלטים, נולדס וקומבינציית סושי).
קופיקס גרמה לירידת מחירים של קפה "לקחת" (טו גו) ברשתות הקפה, ואף קמו לה מתחרות בקונספט דומה. היא גם הקימה תת רשת של ברים ומינימרקטים.
ירידה במכירות לצד שיפור בתנאי האשראי
החברה סובלת בשנים האחרונות מירידה במכירות ומהפסדים. ברבעון האחרון הרווח הגולמי שלה ירד ב-2.5% והמכירות ירדו ב-8% ל-70.8 מיליון שקל. ההפסד התפעולי של קופיקס עמד על 1.9 מיליון שקל וההפסד הנקי עמד על 1.6 מיליון שקל. אחרי קנייתה על ידי רמי לוי, חל שיפור בתנאי האשראי שהיא מקבלת מהספקים, והוא גם יוביל את החברה לשיפור נוסף בתנאי הרכש ובשרשרת האספקה.
עקב כך, למרות ההפסדים - החברה תפתח עד חמישה בתי קפה חדשים ב-2019. החברה גם פועלת ברוסיה עם 92 סניפים, כאשר פעילותה שם עדיין לא רווחית.
במקביל, רשת סופר קופיקס תהפוך לרשת "רמי לוי בשכונה", ולא יהיו בה עמדות למכירת קפה. החברה מתעתדת לפתוח חמישה סניפים בקונספט ובמיתוג החדש בשנה הקרובה; וכבר החלה לשכור עובדים לסניף הראשון בהרצליה.
מנכ"ל רשת קופיקס, אירם גרייבר, מסר בהודעה לעיתונות: "אנו ממשיכים להוביל באטרקטיביות ובחדשנות, ומציעים לצרכן ערך מוסף אמיתי של refill בכל קנייה של קפה. זהו קונספט חדשני בישראל, ואנו מאמינים כי לצרכנים מגיע יותר ובמחיר הוגן. לקוח יוכל ליהנות משלוש כוסות קפה וספל מתנה במחיר של פחות ממחיר כוס קפה ברשתות המתחרות".