שתף קטע נבחר
 

הנינג'ה האמיתי ורגל קדושה

יובל התחיל לטפס על קירות כשהיה ילד שלא השתלב חברתית. היום הוא בעל חברה של טיפוס על קירות. וגם כך הצליח המותג "זוהרה" לשדרג את תחום הגרביונים המשעמם. תחרות עסקים קטנים

בשיתוף בנק הפועלים

 

פרפורמנס רוק

 

שם העסק: פרפורמנס רוק 

בעלים: יובל המבורג (38)

שנת הקמה: 2007

תחום פעילות: בעלים של מתחמי טיפוס על קירמיקום: תל־אביב

מספר עובדים: 35

  

יובל המבורג, ילד שסבל מקשיים חברתיים והרגיש תמיד אאוטסיידר, זוכר שכנער בן 16 הוא היה מסתובב ברפת של הקיבוץ שבו גר, חולם להקים עסק משלו, לא משנה איזה - העיקר להגשים את היעד. המבורג, בן לאבא ספרן באוניברסיטת ברקלי שגר הרחק ממנו ולאמא מורה לאנגלית, נשר מבית הספר וחיפש תעסוקה שתציל אותו מהשיעמום.

 

יובל המבורגר, פרפורמנס רוק (צילום: דנה קופל)
יובל המבורגר, פרפורמנס רוק(צילום: דנה קופל)

 

היום, יובל המבורג בן ה-38, נשוי פלוס שתי בנות והבעלים של חברת הטיפוס הכי גדולה בארץ. "הסיפור של העסק התחיל קצת אחרי שהתחלתי לטפס", משתף המבורג. "הייתה פעם תוכנית ילדים שנקראת 'בזבוזים' והייתי רואה אותה כל יום אחרי בית ספר. יום אחד ראיינו שם שני ילדים, שלימים הפכו לחברים שלי, שסיפרו שהתחביב שלהם הוא טיפוס קירות. אז זה היה הכי רחוק ממני, גדלתי בסביבה דתית וכל תחביב שבעיר היה נראה רגיל, בקיבוץ היה זר לחלוטין. כעבור כמה חודשים אבא שלי חזר מחו"ל ואמרתי לו שאני רוצה ללכת איתו לקיר טיפוס. ידעתי שיש קיר בקריית־אונו ונסענו אליו. מאז, כבר שנים אני בעסקי הטיפוס. כנער התחלתי להשתתף בתחרויות טיפוס וזה היה עיקר העיסוק שלי. הייתי מקבל דמי חנוכה ופשוט הולך לקנות ציוד לטיפוס".

 

בשנת 1999 המבורג התגייס לגולני ובמהלך שירותו נפצע. הוא הפסיק לטפס כדי להחלים ורק אחרי השחרור התחיל לחזור לעצמו לאט-לאט. אחרי שהתחזק פנה אליו חבר שטיפס איתו בעבר, וביקש ממנו לאמן את הבת שלו בטיפוס. המבורג לא התלהב, אבל אחרי ניסיונות שכנוע רבים הסכים והתחיל לאמן. תחילה אימן רק את הבת של החבר, אחרי זה עבר לאמן קבוצות ולבסוף אימן את נבחרת ישראל.

 

"בשלב מסוים החלטתי שאני רוצה לנסוע לארה"ב ולעבוד בקיר הטיפוס הכי גדול בעולם שנמצא בפורטלנד, וכך היה. חזרתי מארה"ב בעקבות החלום הכי גדול שלי, להקים עסק משלי. הורדתי מהאינטרנט תוכנית עסקית שמצאתי במט"י (המרכז לטיפוח יזמות), לקחתי את הכסף מהשחרור, קצת מהדוד של האקסית שלי וקצת מחבר בקיבוץ שגם נתן מהירושה שלו, ויחד הצלחנו לאסוף 100 אלף שקל, איתם פתחנו את קיר הטיפוס הראשון בישראל".

 

היום לחברת פרפורמנס רוק - המתמחה בתחום הבולדרינג - יש שני סניפים, אחד בתל-אביב ואחד בבאר-שבע. כל התחום נמצא כיום בתנופה, בשל כניסת הענף לראשונה לאולימפידת טוקיו 2020 והתקווה של ישראל למדליה עם המטפס המצטיין אלכס חזנוב, וכמו כן ההדים מתחרות הנינג'ה בטלוויזיה.

 

מה מייחד את העסק שלך?"הרצון שלי, מהרגע שהקמתי את העסק ולאורך כל השנים, היה להנגיש את ענף הטיפוס לכולם, ספורטאים ואנשים בכל גיל שמעולם לא דרכו בחדר כושר. בתור ילד שהרגיש אאוטסיידר, רציתי שהעסק שלי יהיה כמו חוג קהילתי לכל מי שרוצה להרגיש חלק".

 

זוהרה טייטס

שם העסק: זוהרה טייטס 

בעלים: דנה רפפורט (36)

שנת הקמה: 2010

תחום פעילות: ייצור ושיווק גרביוני נשים

מיקום: תל־אביב

מספר עובדים: 20

 

לדנה רפפורט מאז ומתמיד הייתה חיבה לעולם האופנה, אך הפריט שמשך אותה יותר מכל היה גרביונים. היא ראתה את ענף הגרביונים ולא האמינה שלעומת כל האקססוריס בעולם האופנה, הפריט הכל כך הכרחי הזה מעוצב בצורה כל כך משעממת. בעקבות כך החליטה בגיל 27 להקים את המותג "זוהרה", שמייצר ומשווק גרביוני נשים בהדפסות מיוחדות, והיום היא כבר משווקת ל־250 נקודות בארץ ובעולם. "הרעיון נולד כשזיהיתי פוטנציאל לא ממומש בעולם הגרביונים, שהתאפיינו אך ורק בצבעי אפור שחור וניוד. המטרה הייתה לקחת את הגרביונים ולעשות מהם אקססורי צבעוני עם סטייל ועניין, המוטו שלנו הוא 'אמנות דרך גרביונים'. בנוסף, אנחנו מקפידים על איכות המוצר כדי שהאישה תרגיש בו הכי בנוח שאפשר", מספרת רפפורט.

 

דנה רפופורט, זוהרה טייטס (צילום: יובל חן)
דנה רפופורט, זוהרה טייטס(צילום: יובל חן)

 

ההתחלה התחילה בסלון הבית, שם נרעמו בקרטונים הגרביונים שנשלחו ללקוחות. היום החברה מונהגת על ידי עשרים נשים בשני סניפים בתל־אביב, ברחוב דיזנגוף ובקניון גינדי TLV. "יש לנו גם חנות אונליין פעילה, ואנחנו מוכרים גם לחנויות בוטיק ברחבי העולם שמתחברות למותג שלנו. בחודש האחרון יצאנו בשיתוף פעולה לרשת be החדשה של שופרסל (ניו־פארם לשעבר, ל"א). עם קולקציה פרטית שנמכרת ב־62 סניפים בארץ. יש לנו שם מחלקה שלמה שמחזיקה ב־130 פריטים".

 

מי מעצב את הקולקציה?

"בהתחלה עבדתי עם מעצבים מהארץ ומהעולם. היום העיצוב שלנו נעשה במשרדים במטה בתל־אביב והמעצבות שעובדות איתי מעצבות את הגרביונים.

 

איזה עוד חלומות נותר לך להגשים?

"זוהרה צריכה להיות חנות בינלאומית. ובשביל לצאת לשוק העולמי אני צריכה למצוא משקיעים. היעד הוא פתיחת חנויות נוספות שימכרו ישירות לצרכנים מכל נקודה בעולם. אנחנו לא רוצים לעבוד עם מתווכים חיצוניים ולמכור את המותג בתוך חנויות אחרות".

 

מה מיוחד בחברה שלכם?

"אנחנו מאוד אוהבים את הלקוחות שלנו ומנסים לחדש ולרגש אותם כל שנה מחדש. כל ניהול החברה מתבסס על נשים שחיות את עולם האופנה, ובגלל זה אנחנו יודעות מה הכי טוב ללקוחות שלנו. אף אחד בעולם לא מגיע לרמת עיצוב גרביונים כמו שאנחנו עושות. אין אף חברה שהתמקצעה בדרכים שאנחנו מעצבים איתם. יש חברות גדולות מאיתנו, אבל אף אחד לא התמקד בטכניקה המסוימת שלנו, טכניקת ההדפסה".

 

בשיתוף בנק הפועלים

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
יובל המבורגר, פרפורמנס רוק
צילום: דנה קופל
מומלצים