צפו: כך ייראה המגדל שאמור לשנות את קו הרקיע של תל אביב
קבוצת עזריאלי חשפה את עיצובו של המגדל הרביעי במרכז עזריאלי בת"א, שייקרא מגדל הספירלה. הוא יקום במתחם שבו ניצב במשך עשרות שנים בית "ידיעות אחרונות" המיתולוגי, ויצטרף למגדל המרובע, למשולש ולעגול
"מגדל הספירלה" - זהו השם שניתן למגדל הרביעי של מרכז עזריאלי בת"א, שעיצובו נחשף היום (ג'). המגדל החדש, שיצטרף למגדל המרובע, למשולש ולעגול, יוקם במתחם שבו ניצב במשך עשרות שנים בית "ידיעות אחרונות" המיתולוגי.
עזריאלי: עלייה של 11% בהכנסות משכירות, פדיונות הקניונים עלו ב-3.5%
מגדל עזריאלי הרביעי אושר - יהיה השני בגובהו בישראל
הוא עתיד לכלול מגורים, מסחר ותעסוקה, וצפוי להתנשא לגובה של 350 מטר ו-91 קומות – פי שניים מהמגדלים הקיימים כיום במרכז עזריאלי, עם 150 אלף מ"ר מעל הקרקע ו-55 אלף מ"ר מתחת לקרקע. לכשתושלם בנייתו, ככל הנראה בשנת 2025, הוא צפוי להיות המגדל הגבוה בישראל, לפחות עד לסיום בנייתו של "מגדל בין ערים" שיתנשא לגובה של 100 קומות.
"ממשיכים לשנות את קו הרקיע של ת"א"
השטח נרכש על ידי הקבוצה בשנת 2016, ובימים אלו מתבצעות בשטח עבודות חפירה ודיפון. עזריאלי ציינה כי בנייתו של המגדל צפויה להסתיים בשנת 2025, בהשקעה מוערכת של כ-2.5 מיליארד שקל.
עיצוב ותכנון "מגדל הספירלה" נעשה על ידי פירמת האדריכלות הבינלאומית Kohn Pedersen Fox, האחראית על תכנונם של חמישה מתוך עשרת גורדי השחקים הגבוהים בעולם. באירוע שנערך הבוקר השתתפו האדריכל ג'יימס וון קלמפרר, נשיא ומעצב ראשי בפירמת KPF, והאדריכל משה צור, הבעלים של משרד משה צור אדריכלים, אשר משמש כאדריכל הישראלי של הפרויקט.
בעת חשיפת העיצוב של המגדל סיפרה יו"ר קבוצת עזריאלי, דנה עזריאלי, על ההיסטוריה של מתחם עזריאלי, ששימש בעבר חניון למשאיות זבל. "כשפתחנו את מתחם עזריאלי ב-1998 חשבו שאנחנו מטורפים, אבל בנינו את זה בהבנה מוחלטת שעולם העסקים בישראל רק משתפר וגדל, ויש המון מה לעשות פה. המגדלים הללו הפכו לסמל של תל אביב. 10 שנים אחר כך אנחנו ממשיכים לשנות את קו הרקיע בתל אביב".
השראה מהטבע, מההיסטוריה ומצורת המגילה
עזריאלי פירטה כי הם התלבטו כיצד לעצב את המבנה. "שאלנו איך לעשות משהו שיעמוד בהרמוניה עם הסביבה אבל עם אופי משל עצמו", אמרה. "החלטנו למצוא אדריכל בינלאומי, כי חלק מהאתגרים היו שבכל האזור של מגדלי עזריאלי יש 38 דונם, ופה יש לנו שמונה דונם. האתגר היה לבנות במקום צר וצפוף בלי להפריע לעסקים קיימים".
לבסוף הוחלט על מקורות השראה שמגיעים מעולמות ההיסטוריה, הטבע, התרבות והערכים, בהם קווי הבאוהאוס, ומצורת המגילה. המגדל החדש עתיד להתחבר למרכז עזריאלי הקיים באמצעות הרחבת הקניון וחניון עם 1,500 מקומות חניה וגג עם צמחייה, שישמש פארק עירוני. הבניין עצמו הוקף במרפסות ירוקות, שממשיכות מהפארק במעלה המבנה ועוטפות אותו כמו צעיף.
עוד הדגישה עזיראלי את חשיבות החיבור לסביבה העירונית, בין היתר באמצעות כיכר רחבה בכניסה לבניין והסדרת המדרכות ברחוב מנחם בגין. בנוסף היא פירטה כי הם צופים שהמקום ישמש כציר הכניסה המרכזי לתל אביב, בין היתר בזכות תחנת הרכבת הקלה הממוקמת מתחתיו, וצפויה לכלול כניסה ישירה לבניין. "כיום עוברים במרכז עזריאלי כ-60 אלף איש מדי יום, ואחרי הקמת הרכבת הקלה אנחנו מעריכים שיעברו 100 אלף איש", אמרה.
לשאלה אם הם לא חוששים מהצפה של משרדים באזור השיבה עזריאלי כי "כשבנינו את מגדל שרונה שאלו אותה שאלה ו-98% מהבניין אוכלסו תוך פחות משנה אחרי הפתיחה, אז כנראה יש ביקוש".
באשר לעתידם של הקניונים אמרה כי "אנחנו בעולם הקניונים רואים שהפדיונות עולים. ישראל שונה מאמריקה וממה שקורה בעולם, וגם היינו בין הראשונים שצפינו את השינוי. אנו ממשיכים בכיוונים שלנו ועדיין רואים תוצאות טובות. אנחנו משקיעים בקניונים שלנו כדי שהתמהיל יהיה רלוונטי: בעיצוב, בשיפוצים, שיהיו הכי הרבה תנועה וסוחרים".