מזהים את זנבות המטוסים שעברו פה ב-2018?
השנה החולפת הייתה שנת שיא בענף התיירות והתעופה בישראל. כמה חברות חדשות החלו לפעול בנתב"ג והגידול ביעדים נמשך. דני שדה יצר קולאז'ים מצילומי המטוסים שביקרו פה. מחזיקים מעצמכם נוסעים מתמידים? אתם מוזמנים לבדוק את הידע שלכם
תככב בסיכומים של 2019? וירג'ין אטלנטיק בדרך לישראל
שנת 2018 עוד רגע מסתיימת ובכל הקשור לענף התיירות והתעופה היא רושמת שיאים חדשים. מעל 4 מיליון תיירים הגיעו בשנה החולפת לישראל, שיא חדש לעומת 3.6 מיליון בשנת 2017. כ-8.5 מיליון יציאות של ישראלים לחו"ל שגם זהו שיא חדש. אמנם מדובר ביציאות ולא במספר הישראלים שיצאו לחו"ל, אבל אלה נתונים מדהימים בהתחשב במספר התושבים בישראל שממש לא רחוק מזה.
האתרים שמשכו הכי הרבה תיירים ב-2018
בשנה האחרונה נכנסו לפעילות בנמל בן גוריון מספר חברות תעופה חדשות, בהן חברת לאטאם שמפעילה טיסות לברזיל וצי'לה, חברת אייר אינדיה שטסה לכאן מדלהי, סצ'ואן איירליינס שהחלה לטוס בקו לצ'נגדו וחברת היינאן שהוסיפה יעד לגוואנגזו. בנוסף לאלה, אל על חזרה להפעיל טיסות למיאמי (קו שנסגר לפני עשרות שנים) ונפתחו גם קווים לבורדו, אוסלו, נאנט, מנינגן, סיביו וסלונקי והחלה פעילות סדירה לליסבון, יעד שעד לפני שנה היה מאוד עונתי והופעל בטיסות שכר. בנוסף, קשה לעקוב אחר מספר היעדים שנפתחו למזרח אירופה.
שנת 2019 מסתמנת כשנה שגם בה נראה קווי תעופה חדשים. כבר עכשיו ידוע על טיסות שתקיים חברת יונייטד לוושינגטון וחברת אל על תתחיל להפעיל טיסות ללאס וגאס. בנוסף, אל על תיכנס לתחרות על הקו לסן פרנסיסקו שנשלט עד כה על ידי חברות יונייטד. ואם הכלי ילך לפי התחזיות, יש עוד מספר חברות תעופה גדולות שכבר לוטשות את העיניים לעבר נמל בן גוריון ובוחנות כניסה אליו בשנה הקרובה. בשנה האחרונה עקבנו אחרי תנועה המטוסים בנמל בן גוריון, הנה כמה מזנבות המטוסים שתפסו בשדה – אתם מוזמנים לנסות ולזהות. התשובות בסוף הכתבה.
קולאז' מספר 9
6 חברות שונות טסות מישראל לפריז
נמל התעופה בן גוריון, שבימים אלה החל לעבור שדרוג ושפוץ, שבר ב-2018 שיא חדש בתנועת הנוסעים הבינלאומית עם כ-23 מיליון נוסעים שעברו בו בטיסות נכנסות ויוצאות, ישראלים ותיירים.
ובכל הקשור לענף התעופה, מדיניות הליברליזציה של הסכמי התעופה שהביאה לחתימה של הסכם "השמיים הפתוחים" עם אירופה, כמו גם להגדלת היצע הטיסות ליעדים רחוקים, כמו המזרח הרחוק וצפון אמריקה הגדילה את התחרות וגם אם לא תמיד הוזילה את המחירים – לפחות הם נשארו יציבים.
מי שבוחן את תנועת המטוסים והיעדים מגלה כי בחורף הנוכחי נמשך הגידול בתנועה האווירית מישראל ואליה. זאת כאשר ליעדים רבים מופעלות טיסות של מספר חברות תעופה, דבר שמגדיל את התחרות. כך, למשל, לבוקרשט מופעלות טיסות של 7 חברות תעופה, לאתונה טסות 4 חברות תעופה. לקפריסין (לרנקה) טסות 6 חברות תעופה. הקו לפריז זוכה לפעילות של לא פחות משש חברות תעופה ובקו לרומא טסות חמש חברות תעופה ולפחות עוד אחת טסה לשם מדי פעם. בקו ללונדון פועלות חמש חברות תעופה ויש עוד קווים שבהם יש תחרות גבוהה.
התשובות לחידון המטוסים
מימין לשמאל ומלמעלה למטה. קולאז' 1: טוס איירווייס, לופטהנזה, אלעל, פדאקס, וויזאייר, בריסל איירליינס, רויאל ג'ורדניאן, נורוויג'ן איירליינס ואייר טראנסט.
קולאז' 2: DHL, סמרט ווינגס, אזרבייג'אן, ישראייר לפני צביעה, אייר צ'יינה, ארקיע, אירופלוט עם סימול של סקיי-טים (ברית התעופה), טרייד אייר, אורל איירליינס.
קולאז' 3: איזיג'ט, ריינאייר, אייר קנדה ונורוויג'ן איירליינס.
קולאז' 4: אירופלוט, בריסל איירליינס, סוויס, בריטיש איירוויז, טרנסאוויה, אוסטריאן איירליינס, אייר קנדה (בצביעה חדשה), לופטהנזה ואייר קנדה.
קולאז' 5: יונייטד איירליינס, היינאן איירליינס, אייר פרנס, קתאי פסיפיק, טארום, אירופלוט (בצביעה מיוחדת), אנטר, דיטור וקורנדון.
קולאז' 6: פגסוס, טורקיש איירליינס (בצביעה מיוחד), טורקיש איירליינס, אתיופיאן איירליינס, קובלט, אוקריאן אינטרנשיונל, WOW, איבריה ודלתא.
קולאז' 7: אוסטריאן איירליינס, אייר זאנה, איקאר, אייר טראנסט, טרוול סרביס, אייר בלטיק, ויולינג, ואמוס ואונור אייר.
קולאז' 8: אייר מלטה, אורל איירליינס, לוט, ישראייר, טארום, ארקיע, וויזאייר, גרמניה איירליינס ואל על.
קולאז' 9: אייר אירופה, אונור אייר, אייר פרנס, אלאיטליה, MNG, אגיאן, ארקיע, TNT ואייר מולדובה.