ב.מ.וו סדרה 8 הושקה בישראל - משקיפה מלמעלה
מכונית הקופה החדשה של ב.מ.וו עלתה ארצה וטיפסה מיד לגובה. תשווק כאן בתצורת בגרסת 850 ומרכב קופה או קונברטיבל, בשתי רמות גימור-אבזור. המחיר: החל ממיליון ו-250 אלף שקלים
ב.מ.וו סדרה 8 הגיעה ארצה. חברת דלק, יבואנית ב.מ.וו, השיקה היום (ד') בתל אביב את סדרה 8 החדשה, מכונית קופה המחליפה את סדרה 6 שתם ייצורה ונושאת שם-דגם שנראה לאחרונה באולמות התצוגה של המותג לפני כשני עשורים. ב.מ.וו ממצבת את ה-8 בקטגוריה מורכבת, בין פורשה 911 ודומות לה בצד הספורטיבי יותר של המפה, לבין מרצדס S קלאס קופה השמה דגש על יוקרה ונוחות. בהתאם לייעוד, מחיר גרסת הקופה שתשווק מעתה יעמוד על החל ממיליון ו-250 אלף שקלים. גרסת נטולת גג צפויה להגיע רק במהלך הרבעון השני של השנה הקרובה.
מעלה מעלה - סדרה 8 מטפסת מעל גגות דרום תל אביב
ה-8 החדשה, עם מראה שקשה יהיה להתעלם ממנו, מציגה מבנה קופה קלאסי עם מכסה מנוע ארוך מאוד וחלק אחורי קצר יחסית, צמד דלתות גדולות, פתחי מפלט כוחניים וחרטום אגרסיבי למראה. למרות המיצוב ותג המחיר הגבוה-יותר, מידותיה של ה-8 צנועות מאלה של ה-6 הוותיקה אותה היא מחליפה. היא קצרה ממנה ב-4 ס"מ (485 ס"מ), נמוכה ב-2.5 ס"מ (134.5 ס"מ), בעלת בסיס גלגלים קצר ב-3.5 ס"מ (282 ס"מ) אך רחבה בכסנטימטר (190 ס"מ). תא המטען: 420 ליטר. למרות הממדים, השימוש בפלטפורמה מודרנית יותר ובחומרים קלים, המשקל העצמי נושק ל-2 טון, כ-200 ק"ג יותר.
תא הנוסעים מיישר קו עם העיצוב-תכנון העכשווי של המותג, לרבות גימורי קריסטל נוצצים אותם פגשנו לראשונה בהשקת ה-X5, ואשר זוכים להערכה רבה בשוק הסיני הענק. יש כמובן גימורי עור מתכת ועץ, לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל "12.3 עם מסך בחלקה העליון של הקונסולה שמופעל באמצעות מגע או חוגת iDrive ותצוגה עילית לנהג.
סדרה 8 תשווק בישראל בגרסת 850, רק עם מנוע V8 בנזין-מוגדש בנפח 4.4 ליטר עם הספק מרבי של 530 כ"ס, הנעה כפולה XDrive וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד, עם מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל אחורי אלקטרוני מבית M-ספורט.
אבזור הבטיחות ב-850 יהיה מקיף, עם התרעות סטייה מנתיב ורכב בשטח מת, רכב עובר מאחור והתנגשות צדית לרבות סטיה אוטונומית במקרה שכזה. כמו-כן יש התרעה ובלימה אוטונומית בעת קרבה מסוכנת לרכב והולכי רגל ובקרת שיוט אדפטיבית.