שתף קטע נבחר

 

הגיימרים שיחקו עם העוקבים: "כמו משפחה"

ארבעה גיימרים מהבולטים בישראל שיחקו לצד עוקביהם ברשת בטורניר Call of Duty: Black Ops 4. "אירועים כאלה רק מחזקים את הקהילה". צפו

מרכיב חשוב בתרבות הגיימינג הוא הקהילה. אותו מרכיב הוא גם הרבה פעמים מה שמבדיל בין תעשיית הגיימינג לתעשיות בידור אחרות, כמו הקולנוע והטלוויזיה. אמנם נכון שישנן קבוצות פייסבוק שעוסקות בסדרות וסרטים, אבל הן לא מגיעות לרמה של חיי הקהילה של הגיימרים. לאלה יש קבוצות פייסבוק או וואטסאפ שעוסקות בגיימינג באופן כללי וגם כאלו שעוסקות רק במשחקים ספציפיים. יש להם את פלטפורמות הרשת טוויץ' ויוטיוב וגם את פלטפורמת הדיסקורד שיכולה להכיל מאות ואלפי משתתפים תחת שרת צ'ט אחד.

 

צפו בטורניר Call of Duty    (צילום: אבי חי | עריכה: אביתר כהן)

צפו בטורניר Call of Duty    (צילום: אבי חי | עריכה: אביתר כהן)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

למרות שהחשיבות והכוח של קהילות הגיימינג ידועים כבר המון שנים בעולם, עושה רושם שבישראל הקהילה שהחלה להתגבש בשלוש השנים האחרונות עלתה מדרגה ומרגישה מלוכדת יותר. הרבה מזה בזכות מקומות בילוי יעודיים לגיימינג שנפתחו בתקופה האחרונה, כמו Level Up, בר הגיימינג הראשון בישראל שמאפשר לגיימרים בוגרים להיפגש ולשחק עם כוס בירה או קוקטייל צבעוני ביד, או כמו מתחם הגיימינג Hype שהוקם לפני כשנה ומארח לא מעט טורנירים רשמיים ולא רשמיים, למשל טורניר Call of Duty: Black Ops 4 שהתקיים אתמול בערב.

 

טורניר קול אוף דיוטי (צילום: אבי חי)
טורניר קול אוף דיוטי(צילום: אבי חי)

טורניר קול אוף דיוטי (צילום: אבי חי)
טורניר קול אוף דיוטי(צילום: אבי חי)

טורניר קול אוף דיוטי (צילום: אבי חי)
טורניר קול אוף דיוטי(צילום: אבי חי)

 

הטורניר התקיים בחסות חברת Asus, שהיא בעצמה שחקן מרכזי בקידום וקירוב קהילת הגיימינג בארץ, החל מחסות לטורנירים מקומיים, דרך פרויקט Asus Challenge שמטרתו לתת במה למפתחי משחקים ישראליים מעמותת GameIS ועד חסות לנבחרת ישראל שהשתתפה באליפות העולם האחרונה שהתקיימה בטייוואן. לטורניר שהתקיים אתמול היה שלב מקדים בתחילת דצמבר, שבו ארבעה מהיוטיוברים/סטרימרים המובילים בארץ ביקשו מהעוקבים שלהם לשלוח קטעי משחק שלהם, כשאחד מהם יזכה להתחרות לצידם באירוע הגמר.


"משפחה שכזאת"

רעות אריה, המוכרת יותר בכינוי queeniki בפלטפורמת טוויץ', מעודדת ממצב הקהילה: "אני חושבת שאירועים כאלו רק מחזקים את קהילת הגיימינג בארץ, כי עד עכשיו היה אירוע פה ושם אולי פעמיים בשנה, ובדרך כלל אירועים גדולים יותר והמוניים. האירוע הזה באמת מביא יוטיוברים וסטרימרים עם הצופים שלהם וזו כמו משפחה כזאת, מגניב לפגוש את האנשים מאחורי הכינויים, זה מחזק את הקהילה בעיניי".

 

זיו וענונו, שעוקב אחרי רעות בטוויץ' וזכה לשחק איתה אתמול, התקשה להסתיר את ההתרגשות:

"אני עוקב אחריה כבר המון זמן ובתור הקהל הבוגר, טוויץ' די תופס כי הקהל של הילדים מעדיף יותר את היוטיוב והאינסטגרם, אולי פייסבוק קצת. אבל כשיש שידור טוב כמו של ניקי, אני צופה בה משחקת ויש הנאה. אבל עוד פעם, זה רק בטוויץ' יכול לקרות, כי ביוטיוב אין את החיבור המשפחתי-קהילתי".

 

מורט פלנוב, המוכר בכינוי shadow skrops, זכה בטורניר יחד עם שותפו אייל רוזן, המוכר בכינוי special. "בעבר לא היה את העניין הזה", הוא מספר, "אני זוכר שכשהייתי בן 15, אולי היה איזשהו אירוע גיימינג קטן עם כמה קונסולות. היום סוף סוף מקבלים את הזרקורים שאמורים לקבל, כי עד כמה שאנשים מנסים לצייר את זה כמשועממים שמשחקים במחשב, אז לא - יש בזה הרבה מעבר".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים