שתף קטע נבחר
 

סמסונג ו-LG מציגות: טלוויזיות מהעתיד

הענקיות הקוריאניות הדגימו מסכים חדשים במהלך תערוכת CES בלאס וגאס. סמסונג הציגה מסך מודולרי בטכנולוגיית מיקרו LED ו-LG חשפה "טלוויזיה מתגלגלת" עם שלושה מצבי צפייה. ויש גם הפתעות בתחום התוכן

כפרפראזה על ג'ואי מ"חברים", טלוויזיה היא הדבר הזה שבלעדיו לא היינו יודעים לאן לכוון את הרהיטים בסלון. והמוצר הזה תופס גם השנה מקום של כבוד בתערוכת CES: ההכרזות הגדולות של שתיים מענקיות הטכנולוגיה המציגות בלאס וגאס, קשורות במסכי הטלוויזיה שהן מפתחות ובאופן שבו הם מסוגלים לספק חוויית צפייה מקיפה ועשירה יותר. הענקיות הקוריאניות סמסונג ו-LG הן יריבות ותיקות, ואחד מהקרבות הבולטים שלהן הוא זה של הובלת שוק המסכים והטלוויזיות.

 

באירוע חשיפה מצומצם הציגה סמסונג את טכנולוגיית ה-Micro LED החדשה שלה - שבה כל פיקסל פולט אור בעצמו. מדובר בטכנולוגיה שכבר זכינו לראות בשנה שעברה בתערוכה במסגרת "The Wall", מסך ייעודי בגודל 146 אינץ'. השנה, אותו קיר-מסך הוצג בגודל מדהים של 219 אינץ'. המבנה המודולרי מאפשר גמישות בגודל המסך כך שיתאים לכל סוג של חלל. בנוסף, החברה הציגה את טלוויזית ה-QLED 8K שלה בגודל חדש - 98 אינץ'. מי בדיוק צריך טלוויזיה כל כך גדולה? לפי סמסונג, מכירות הטלוויזיות בגדלי 75 אינץ' ומעלה הוכפלו בשנה האחרונה, והתוספת האחרונה לסדרת ה-QLED 8K היא תוצאה של הגידול הזה.

 

הטלוויזיה החדשה של סמסונג (צילום: הגר בוחבוט)
המיקרו LED של סמסונג(צילום: הגר בוחבוט)

 

LG SIGNATURE OLED TV R (צילום: LG)
LG SIGNATURE OLED TV R(צילום: LG)

 

מהצד של LG, הגיעה בשורת המסך המתגלגל: בשנה שעברה החברה הציגה את המסך המתגלגל כקונספט בלבד, ואילו השנה היא לוקחת את זה כמה צעדים קדימה ומשיקה מוצר של ממש. ה-LG SIGNATURE OLED TVR הוא בעצם מסך בגודל 65 אינץ' שמתגלגל פנימה אל תוך מתקן הבסיס - מעין הכלאה בין סאונד בר גדול במיוחד לרהיט שעליו מונחת הטלוויזיה בסלון. יש כאן שלושה מצבי צפייה: מסך מלא, פס צפייה או מצב אפס - שבו המסך נעלם לגמרי. במצב זה עדיין אפשר להשתמש במוצר כרמקול. ככה זה נראה:

 

הטלוויזיה המתגלגלת של LG

הטלוויזיה המתגלגלת של LG

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מלבד החידושים במעטפת הטכנית, יש גם בשורות מעניינות בגזרת התוכן: גם סמסונג וגם LG השתמשו בבמה של CES כדי להשיק שותפות תוכן עם אפל באמצעות iTunes ו-AirPlay. למה זה מעניין? כי מדובר ככל הנראה ברמז עבה במיוחד בנוגע לתוכניות של אפל להשיק שירות תוכן מקורי, כשהיא כבר עכשיו משריינת משבצות אצל יצרניות הטלוויזיות

החכמות שמובילות את השוק, במטרה להגיע לכמה שיותר צופים. במקרה של סמסונג מדובר בשיתוף פעולה מעורר פליאה ממש, שכן שתי הענקיות נמצאות בתחרות ישירה בשוק הסמארטפונים. מי שצריכה לחשוש במיוחד מהקשר החדש שנרקם בין השתיים, היא נטפליקס שמובילה כרגע את שוק שירותי הסטרימינג.

 

מגמה מעניינת נוספת בהכרזות היא זו של סייעות קוליות: סמסונג, LG והייסנס הכריזו כי הטלוויזיות החכמות החדשות שלהן יגיבו למשמע קול שקורא לסייעת הקולית של גוגל או לאלכסה של אמזון. שיתופי הפעולה האלה הם הוכחה שסייעות קוליות מבשילות יותר ויותר, והופכות רלוונטיות במיוחד גם במסגרת המסך הקטן - ולא רק בתוך רמקולים חכמים. רובד התצוגה הוויזואלית מאפשר לסייעות הקוליות להיות אפילו יותר רלוונטיות עבור המשתמשים, ולהציע מנעד רחב יותר של אפשרויות.  

 

הכותבת היא אורחת חברת סמסונג בלאס וגאס

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים