מדוע טסלה מחפשת נציג שירות דובר עברית?
יצרנית הרכב החשמלי שבבעלות אילון מאסק מחפשת עובד דובר עברית למשרדים בהולנד. האם זה אומר שהיא בדרך לישראל? בכלל לא בטוח
טסלה מגייסת
איש שירות דובר עברית למשרדים שלה בהולנד: במודעה שאותה פרסמה יצרנית הרכב החשמלי האמריקאית באתר הדרושים שלה לא מתואר התפקיד הספציפי. החברה שבבעלות המיליארדר אילון מאסק
מסתפקת בתיאור גנרי של נציג שירות אשר אמור לתמוך בבעלי כלי רכב של טסלה, לפתור בעיות ולתאם שירות מול צוותים שונים.
עד כאן העובדות, ומכאן הקונטקסט והספקולציות. נכון להיום, אין יבוא של רכבי טסלה לישראל, ואין גם תשתית עמדות הטענה למכוניות אלה. מעבר לכך, טסלה לא עובדת עם יבואנים מקומיים - היא מקימה את תשתית המכירה והשירות שלה בעצמה.
נכון להיום, מפת פריסה של עמדות ההטענה של טסלה (הכוללת גם פריסה מתוכננת ל-2019) לא כוללת את ישראל. בעבר, נסעו ברחבי ישראל כמה מכוניות טסלה. לחברת מובילאיי הייתה טסלה לצרכי ניסוי (מאז נפרדו דרכיהן של מובילאיי וטסלה, בסכסוך מתוקשר), ועידן עופר הביא לארץ לפני כמעט עשור מכונית רודסטר.
אז למה החברה מגייסת נציג שירות דובר עברית? בטסלה לא הגיבו לפנייתנו בנושא, אבל יש כמה סיבות אפשריות. הראשונה היא שיש מספיק בעלי כלי רכב דוברי עברית במדינות אחרות, וטסלה החליטה להתחיל לתמוך בפניות בעברית למענם. סיבה אפשרית שנייה היא שיש כיום בישראל גופים עם ציוד של טסלה לצרכי ניסוי והם מצדיקים איש תמיכה ייעודי. וכן, יש סיכוי (אם כי לא גבוה במיוחד) כי מדובר גם בצעדים ראשונים לקראת פתיחה של נציגות ישראלית.