תושבי אילת מחו מול חברי הליכוד: "סגירת שדה דב תמרר את החיים"
מאות מתושבי אילת הפגינו מול הלאומיאדה שמתקיימת בעיר נגד סגירת שדה דב בקיץ. תושבים שנזקקים לטיפולים רפואיים במרכז הארץ סיפרו על הקשיים שיתווספו. ראש העיר איים: "נסגור את כל העיר ואת שדה התעופה רמון עד שתימצא חלופה ראויה"
מאות מתושבי אילת הפגינו אתמול (ה׳) נגד סגירת שדה התעופה שדה דב בתל אביב. המפגינים שיבשו את התנועה משדה התעופה ועד לרחבת מלון "קלאב הוטל", שבו מתארחים יותר מ-2,000 חברי הליכוד במסגרת "הלאומיאדה".
על פי החלטת הממשלה מיולי 2018, שדה דב עתיד להיסגר לפעילות צבאית ואזרחית ביולי 2019 ולהפוך לנכס נדל"ני. זאת לאחר שסגירתו נדחתה ארבע פעמים בזכות מאבק שמוביל ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי.
במהלך ההפגנה עלו לבמה בזה אחר זה תושבים הנזקקים לטיפולים רפואיים במרכז הארץ וסיפרו על הקושי הרב שכרוך בהגעה לבתי החולים. המפגינים קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את סגירת שדה דב עד להקמת חלופה ראויה בתל אביב.
אהובה לוי, תושבת העיר, שנזקקת לטיפולים רפואיים תכופים בבית החולים איכילוב בתל אביב אמרה: "מי שאומר שנתב"ג יכול להחליף את שדה דב מעולם לא היה צריך להמתין שבע שעות לאחר טיפול כימותרפי למטוס שמאחר".
שירז קדם, שחלתה לפני 20 שנים במחלה כרונית נדירה ומקבלת טיפול רק בבית החולים תל השומר, הוסיפה: "ההחלטה לסגור את שדה דב תמרר לי את החיים, תגרום לי לסבל רב ונוסף של נסיעות מתישות אחרי טיפולים והמתנה לטיסות, מכיוון שהזמינות של הטיסות לנתב"ג תרד".
חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) שהגיע לעיר במסגרת חגיגות פעילי מפלגתו, הביע תמיכה במחאת תושבי העיר ואמר: "כח"כ לא אשתף איתם פעולה. עם כל הכבוד לתאוות הבצע של כמה טייקונים בעלי קרקעות, פה בגבול הדרומי יש נפשות ששומרות עלינו. לא אתן להם לסגור את השדה כדי לבנות מגדלים. שיפנו את הספארי ברמת גן, יעתיקו את הקופים והפילים למחלף קאסם או לפארק חיריה ויבנו שם אלפי דירות".
"ההפגנה הזו היא הפעולה הציבורית הראשונה בשרשרת של פעולות חריפות - עד שנסגור לחלוטין את העיר כולל את שדה התעופה אילת רמון", אמר ראש העיר הלוי. "ההחלטה לסגור את שדה דב המשמש כתחנה הציבורית שלנו מבלי לספק חלופה ראויה היא החלטה רעה ומרושעת הסובלת מזחיחות ואכזריות לא מובנת. לא נאפשר לאיש לחסל את העיר ולפגוע בתושביה".
כיום טסים בקו שדה דב - אילת כ-800 אלף נוסעים בשנה והוא משמש עבור "צינור חמצן" עבור תושבי העיר שנדרשים להגיע למרכז הארץ, וכן עבור מאות אלפי הנופשים. בפועל אין כיום חלופה ממשית למאות האלפים שטסים מהשדה לעיר מכיוון שאין כבישים מהירים או רכבת לאילת.
בעיריית אילת קוראים לממשלה לאמץ את התוכנית המוצעת לצמצומו של שדה דב למסלול אחד במערב, שיכולול גם טרמינל קטן, ולשווק את קרקעות הנדל"ן במזרח, זאת עד לקידום פתרון קבע בתל אביב או על אי ממול.