שתף קטע נבחר

 

שיר לאמא היחידנית

רופינה ולסקי מאוד אוהבת להיות אמא, אבל היא לא ממש אוהבת את הסטיגמה שחשה כאמא יחידנית. היא חברה למותג האופנה הישראלי "הולילנד סביליאנס" והשבוע, ביחד, הם הפכו את ניפוץ הדעות הקדומות להצהרה אופנתית.

בשנת 2019, כולנו כבר היינו רוצים להאמין שהעולם שאנו חיים בו, הוא העולם החדש. עולם שבו מסגרות כבר מזמן אינן מקובעות לאלו שהכרנו, עולם שבו כל אחד יכול לחיות את חייו כפי שרואה לנכון ומקבל את הדרך שבה האחר בחר לחיות את שלו.

 

אבל מסתבר, שכשאתה באמת מעיז, וחי חיים אחרים, עדיין יש לזה מחיר. עם רופינה ולסקי, 36, אנחנו מדברים כשהיא בקנדה, על הקו לברלין. היא עם הטלפון ביד אחת והשניה, עם הילד בהכנות לאמבטיה. ילסקי הישראלית היא יועצת וסוחרת אמנות שמארגנת סיורי אמנות יוקרתיים ומחברת בין חובבי וסוחרי אמנות לאמנים וגלריות, בעיקר בברלין.

 

לפני פחות משנתיים היא גם הפכה לאמא. "יש לו אבא, אבל אנחנו לא חיים ביחד ומעולם לא חיינו ביחד. אני אמא כמו כל האמהות, עובדת קשה, נהנית איתו, עושה הכל ועדיין אני מרגישה אי נעימות שמאוד הפתיעה אותי מההורים, בעיקר האמהות האחרות", היא מסבירה. "אני מרגישה שונה ומרגישה שמקבלת יחס אחר ברגע שרואים אותי כאם יחידנית. התחלתי לחפש לעצמי סיבות. למה אני מרגישה לא בסדר. האם זה משהו שאני מרגישה בתוכי? הם זה מסר שהאנשים מסביב מעבירים לך גם בלי מילים?" ולסקי הרגישה שכאם חד הורית מיד מחתימים אותה עם תווית מאוד מסוימת, גם אם אין סיבה. היא הבינה שרואים בה משהו חריג, למרות שאין שום דבר חריג בהורות שלה, בנראות שלה, או ביום יום שלה. היא בסף הכל אמא כמו כל האמהות, והיא ללא בן זוג. "זה הוציא ממני את הרצון לעשות מעשה. לעשות משהו שלא ישאיר ספק ויספק תשובות צלשאלות שמעולם לא נשאלו בקול רם. רציתי שלא יתהו לגבי ושיבינו שאני בדיוק כמו כולם", היא טוענת. "אל תתנשאו עלי. יש כאן את הקומפלקסים שלי כמובן", היא מודה, "אבל יש גם מעבר לזה והתחלתי לחשוב איך העולם רואה אמא יחידנית." רופינה החלה לחפש ספרות ותיעודים שמגלמים בתוכם את החיים והאמת מאחורי החיים של אמהות יחידניות מכל הסוגים."

 

כל החומרים שאיתרה נראו לו ככאלו שרק מקבעים את הסטיגמה שלא נתנה לה מנוח. "ראיתי שהכל נורא מלא בתיאורים על קשיים ולא מצאתי סיפורים משמחים", היא מספרת. "החלטתי לעשות רי- ברנדינג (מיתוג מחדש) של הדבר הזה. רציתי להצהיר: אני לא סובלת, טוב לי ".

 

 

 

 

- ()
שיר לאמא.הטי שירט לאמא היחידנית

כפשניסטה מוכרת בסצינה הישראלית, היא פנתה למותג הישראלי 'הולילנד סביליאנס' של זוג המעצבים ענת משולם ודור חן. "תמיד אהבתי מאוד אופנה, ולמרות שקצת פספסתי את החלום להיות מעצבת אופנה וסטייליסטית, זו הייתה הדרך שבה רציתי להביע את זה. הכרתי את ענת ודור וראיתי שהם עושים דברים באמת שונים בישראל. סטריט-וור אינטיליגנטי וקליל ומאוד ויותר מכל אהבתי את הטישרטים שלהם ואת המסרים שמעבירים דרכן."


- ()
רופינה ובנה. צילום: מירי דוידוביץ

המותג הולילנד סביליאנס הושק ממש בשנה שעברה כשגם זכה לפרס המעצב המבטיח. שני המעצבים, בוגרי שנקר, זוג עם שני ילדים, עברו מסלול מרתק עם סיום הלימודים, כמעצבים מצליחים במותג נעליים הולנדי מצליח 'יונייטד נוד'. אחרי 4 שנים בסין חזרו לישראל והחלו לפתח ביחד את המותג הישרלי המצליח 'סטורי', עד שהחליטו לאחרונה לעצב מותג משלהם. "כבר כשהיינו בסין הבנו שאם אנחנו רוצים לעשות משהו משלנו, עלינו לחזור לשורשים שלנו ולא לייצר עוד מותג, אלא בגדים שדרכם אפשר לספר סיפור", הם מסבירים בראיון ל'ידיעות אמריקה'. "הולילנד זה משהו שקדוש לכולם, מחבר בין כולם. שאלנו מה אנחנו רוצים לעשות. אנחנו עושים דברים שאנחנו לובשים כל היום, בייסיקים שהרגשנו שצריך, ומאפשרים בסיס לסיפור."

 


- ()
מייסדי הולילנד סביליאינס.

 

ביחד עם רופינה, צמד המעצבים החליטו להשתמש בעיצובים שלהם להעברת המסר של האמהות היחידניות. "את רופינה הכרנו כפשניסטה עוד לפני שנים, והתחברנו למסר החזק שהיא רצתה להעביר. משפחה והורות זה משהו שאנחנו יוצרים מתוכו. פירקנו את המשפט סינגל מום והפכנואותו ל- סינג-ל-מום". המבנה השתנה ובמקום מושג ארכאי רווי בהנחות יסוד מקובעות, הפכו את המסר להילולה לאמא. "זה קצת ציני, הומוריסטי ותומך ומפרגן", הם מסבירים. "כרגע זו חולצה ראשונה שהושקה השבוע ואנחנו מפתחים את זה לעוד כיוונים. זו מהדורה מוגבלת וכל אחד יכול ללבוש אותה להבעת תמיכה".

 

השבוע, עם השקת המסר האופנתי ב-7 בינואר באתר החברה, מיהרו לתמוך ברעיון לא מעט משפיענים בעולם, ביניהם, עורכת האופנה של הוואניטי פייר ואמא יחידנית בעצמה, כך גם עורכת חדשות האופנה לשעבר של ELLE, עורכת ווג גרמניה, ו'הלו' ברוסיה. "פנו אלינו לא מעט אמהות בניו יורק ואמרו שזה מעורר בהן גאווה. עכשיו אנחנו רוצים להתחיל לשפר את התדמית של הורה יחיד, שזה הרבה פעמים רחוק מלהיות סיפור טראגי. השלב בראשוני הוא להעלות מודעות ולהראות כמה הורים יחידינים יכולים להיות בכל מיני מקומות, עמדות, סגנונות חיים", מסבירה רופינה וענת מסכמת: "לענוד מסר על בגד זו הצהרה מאוד מובהקת. הרבה לקוחות שלנו מספרים שתמיד שכשאתה עונד את המסר על הבגד, זה תמיד יוצר שיח. גם בדרך שאננו משתמשים בטקסטים וגם כי זו הצהרה ברורה. האופנה משקפת תרבות והיסטוריה ואת מי שאנחנו."

 

ניתן לרכוש את הטי-שירטס באתר החברה או בבוטיקים שונים בניו יורק החל מהחודש הבא.

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רופינה ולסקי. אמא יחידנית
מומלצים