האם שביל האופניים המפורסם של אבן גבירול יירד בקרוב לכביש?
בעקבות שאילתה של חברת מועצה הודה ראש עיריית תל אביב כי תישקל הורדת שבילי האופניים לכביש כבר במהלך החודשים הקרובים. "בנינו את השביל על המדרכה כי היו מעט מאוד אנשים שנסעו על אופניים", אמר
אחד משבילי האופניים המפורסמים, הוותיקים והשנויים במחלוקת בישראל, שביל האופניים ברחוב אבן גבירול בתל אביב, צפוי לשנות את פניו בחודשים הקרובים ולעבור אל הכביש בעקבות שינויים בהרגלי השימוש באופניים- כך הצהיר הערב (ב') ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בתשובה לשאילתה שהגישה חברת המועצה שלי דביר ("רוב העיר").
בהתייחסו לשביל האופניים ברחוב אבן גבירול, שממוקם על המדרכה ונחשב לבעייתי עבור הולכי הרגל ועבור רוכבי האופניים, אמר חולדאי: "השביל באבן גבירול שכולם באים ואומרים שבתל אביב השביל על המדרכות, השביל הזה בוצע ונבנה שהיו מעט אנשים שנסעו על אופניים. היה לנו חסרון כיס גדול מאוד, ולכן ניצלנו את חידוש המדרכות ועשינו אותו כפי שעשינו. זה היה לפני שהיו אופניים חשמליים ולפני העלייה בכמות וזה תפקד בתחילת הדרך יפה מאוד. העלייה בכמות האופניים יצרה מצב שאנחנו צריכים למצוא פתרון ולעתיד", הוסיף.
שביל האופניים באבן גבירול הוא למעשה מדרכה צבועה, ולא הייתה בו הפרדה של ממש בין הולכי הרגל לבין רוכבי האופניים. הוא גם רצוף מכשולים דוגמת ספסלים ותחנות לוטו ולכן הוטחה לאורך השנים ביקורת רבה על תכנונו הלקוי.
חולדאי אמר כי בעירייה שוקלים לשנות את שבילי האופניים בחודשים הקרובים או לחכות לעבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה באבן גבירול, שיתחילו רק במהלך שנת 2020.
"אנחנו נמצאים במצב שבו שאנחנו החלוצים במדינת ישראל, אנחנו עושים כאשר אין לנו דוגמאות ואין לנו ממי ללמוד. אנחנו מגיעים כאשר משרד התחבורה - אין לו את התקנים, את ההוראות ואת התמרור- ויעידו כל מי שעושק בזה. כמה אנחנו במצב של להיות החלוצים ונמצאים בשלב של ה'בטא סייד'. אנחנו כתוצאה מזה כל הזמן בגלל זה בודקים את עצמנו וכל הזמן משתפרים", אמר.
הקו הירוק שבונה נת"ע יחבר את החלקים הדרומיים של המטרופולין (חולון וראשון לציון) והצפוניים (הרצליה) עם העיר תל אביב, ויעבר מתחת לרחוב אבן גבירול. אורך הקו כ-39 קילומטרים, מתוכם כ-ארבעה קילומטרים תת-קרקעיים עם 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת-קרקעיות (קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזורוב).