שתף קטע נבחר
 

יוצאים לדרך: שני חניוני ענק יוקמו בראשל"צ ובשפיים

מכרז להקמת שני חניונים עם קיבולת של כ-11 אלף כלי רכב יצא לדרך. המטרה - אלטרנטיבה לרכב הפרטי והפחתת העומס בכבישים. מערך היסעים חינמי רחב היקף יוקם במקביל. הצפי לסיום העבודות - 2025

בתוך שש שנים יוקמו שני חניוני ענק בכניסות למטרופולין תל אביב, כדי להפחית בה את התנועה באופן משמעותי. ועדת המכרזים הבין - משרדית לפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן, המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה, רשות החברות הממשלתיות, נתיבי איילון וענבל, פרסמה אתמול (ד') במסגרת פרויקט הנתיבים המהירים את המכרז להקמת שני חניוני ענק ומערך היסעים. 

 

שכחתם לתקף את הרב-קו? זה הקנס שתקבלו

בעקבות התנגדויות: התוכנית לצפון קריית אתא תצטמצם ל-12,400 דירות

העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה יחלו הערב: כך ייראה המסלול

 

לחניונים, הגדולים מסוגם בארץ, קיבולת של כ-11,000 כלי רכב, והם יאפשרו לאלפי נהגים להשאיר את הרכב בחניון ולהגיע לעבודה במערך היסעים חינמי רחב היקף.

 

חניה בתל אביב ()
 

המכרז מקודם בשיטת PPP, לפיה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הפרויקט למשך עשר שנים. במכרז צפויות להשתתף שש קבוצות, אשר עברו בהצלחה את שלב המיון המוקדם: שיכון ובינוי ואגד; מנרב-מטרופולין-מנוליד-שאשא; אשטרום-אורון; שפיר הנדסה אזרחית וימית; דן-דניה ואלקטרה-אפיקים.

 

הפרויקט החדש נועד לתת לציבור הנוהגים ברכב הפרטי אלטרנטיבה יעילה ונוחה לעמידה היומיומית בפקק. החניונים החדשים יספקו חניה לאלפי כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע משולבים במרכזי תחבורה בראשון-לציון (כ-4,000 מקומות חנייה), ובשפיים (כ-7,000 מקומות חנייה). כמו כן, הפרויקט יספק מערך היסעים ללא תשלום של כעשרה קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל-אביב.

 

צפו: כך יראה הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן    (באדיבות נת"ע)

צפו: כך יראה הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן    (באדיבות נת"ע)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כלי רכב פרטיים - רק אם הנתיב פנוי

בנוסף יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 (כביש החוף) וכביש 20 (נתיבי איילון), ומכביש 57 ועד ראשון־לציון דרומה וצפונה, באורך מצטבר של כ־75 ק''מ. בנוסף, יכלול הפרויקט את הקמת כביש 541 ממחלף שפיים ועד רעננה באורך של כ-שלושה קילומטרים.

 

 

הנתיבים המהירים יתווספו לנתיבים הקיימים, ולא יילקחו מתוך נתיבים קיימים, כאשר חברת נתיבי איילון תבצע במהלך השנים הקרובות את הרחבת הכבישים והתאמתם לנתיבים המהירים. הנתיבים המהירים יוגדרו כנתיבים ייעודיים לשימוש תחבורה ציבורית ולרכבים שבהם 3 נוסעים ומעלה.

 

נסיעה של רכבים פרטיים (בהם 1-2 נוסעים), תתאפשר אך ורק במידה והנתיב יהיה פנוי. כך, יקדם הפרויקט תחבורה ציבורית יעילה, תוך עידוד נסיעות משותפות למוקדי הביקוש בת"א.

 

עבודות התשתית של הפרויקט, כוללות סלילת הנתיבים והקמת החניונים, צפויות להסתיים ב-2025.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים