שתף קטע נבחר

 

המשבר בענף הרהיטים: לקוחות נפגעו מחנות בחוצות המפרץ

ל-ynet נודע כי עשרות לקוחות שהזמינו רהיטים מחנות "הום סטייל" בחודשיים האחרונים לא קיבלו את ההזמנה. ספקים התגייסו לסייע לבעל החנות לספק רהיטים חלופיים - אך לא כולם קיבלו מענה: "מתוך 60 לקוחות - ל-6-5 קונים טרם סופקו הרהיטים"

ענף הרהיטים נמצא בתקופה לא קלה ועוד בית עסק הותיר לקוחות ללא רהיטים וללא כסף. ל-ynet נודע כי לקוחות החנות הום סטייל באאוטלט חוצות המפרץ בחיפה גילו לפני כחודש וחצי שיש בעיות באספקה, ובשבועות שעברו מאז הבינו שכנראה שכבר לא יקבלו את הרהיטים שהזמינו. חלקם הגיעו לחנות דרך פרסום בפייסבוק על מחירים אטרקטיביים במיוחד ונפלו.

 

האם האיטלקים יצילו את לקוחות חברת הרהיטים פרנקו פרי

קריסות חנויות הרהיטים: כך תצמצמו את הסיכון שכספכם ירד לטמיון

שתי חברות רהיטים נסגרו בשבוע אחד: צרכנים שקנו בשתיהן איבדו עשרות אלפי שקלים

 

הסיפור הזה, כמו הנפילות היותר גדולות וכואבות שקדמו לו, זו של פרנקו פרי ושל הרדור, קיבל תפנית שונה מסיפורי הענף הרגילים, בכך שהבעלים של בית העסק הציע פתרונות ללקוחות ולטענתו הצליח לפתור לרובם את בעיית האספקה, גם אם לא קיבלו את הפריט שהזמינו. הוא עשה זאת בסיוע ספקים שנחלצו לעזרתו שכן מדובר לרוב בסחורה בעלות ייצור נמוכה. ל-ynet הגיעו סיפורים של לקוחות שלא קיבלו פתרון מהחנות ועדיין ממתינים לפריט שהזמינו או לקבל את כספם בחזרה.

  ()
הבעלים של הום סטייל הציע פתרונות ללקוחות, ולטענתו הצליח לפתור לרובם את בעיית האספקה

 

"הגענו והחנות הייתה סגורה"

"הגענו לחנות באוקטובר וקנינו שם פינת אוכל מייבוא, שולחנות שמיוצרים בארץ ומזנון", סיפרה לקוחה בשם רוני ל-ynet. "האספקה היתה אמורה להגיע אחרי חודש. התקשרו אלינו לומר שההזמנה הגיעה, אבל התעכבנו עם השיפוץ וביקשנו להמתין קצת עם האספקה. ברגע שחזרנו לחנות, נאמר לנו שאי אפשר לקבל את ההזמנה עליה כבר שילמנו 6,000 שקל.

 

"דיברנו עם שלומי בעל הבית והגענו כמה פעמים לחנות. מאז הוא מטרטר אותנו עם כל מיני תירוצים. בשלב מסוים ענה רק לוואטסאפ והנציגות בטלפון לא העבירו אותנו אליו. בפעם הלפני אחרונה שהגענו לחנות היה חושך. בשבוע שעבר היינו שם, והחנות סגורה.

 

"בין לבין הוא אמר לנו שאנחנו יכולים לקחת משהו מהתצוגה במקום הפריטים שהזמנו, אחרת נישאר בלי כלום. דיברנו עם הספק של המזנון שלנו והוא טוען שהוא לא שילם להם על הסחורה ולכן הם לא מספקים אותה. הספקים רוצים שתקני את ישירות מהם ותשלמי עוד כסף".

 

  ()
"ברגע שחזרנו לחנות, נאמר לנו שאי אפשר לקבל את ההזמנה עליה כבר שילמנו"
 

 

"הארון שקניתי לבת שלי מעולם לא הגיע"

גם קטיה, קוסמטיקאית רפואית מאופקים לא קיבלה את הרהיט או את הכסף. "ראיתי פרסום של ארון בזול בפייסבוק. הקטנה שלי גדלה והייתי צריכה ארון. הארון היה יפה והם היו נחמדים מאוד, אז הזמנתי אותו ב-1,390 שקל.

 

"משום מה הם לא נתנו לי מספר הזמנה. יום למחרת התקשרתי אמרו לי שהם לא מוצאים את ההזמנה. שלחתי אישור אשראי שהכסף הועבר אליהם וביקשתי לבטל את העסקה אבל המנהל שם אמר לי שיספקו לי את הארון עוד שבוע והשתכנעתי. הוא לא סופק. התקשרתי והמנהל או הבעלים אמר לי: אל תדאגי. אחזור אלייך. הוא לא חזר. התקשרתי שוב ושוב ובכל פעם הוא אמר שיחזור אלי.

 

"בשלב מסוים אמרתי לו: 'תקשיב אני רוצה לבטל'. הוא אמר לי שאי אפשר כי עברו 14 יום, למרות שאני ביקשתי לבטל הרבה לפני שעברו 14 יום. מאז התקשרתי ובכל פעם ענתה פקידה אחרת שסיפרה לי שהמנהל עסוק או בישיבה. התקשרתי למחסן של החנות ושם אמרו שזה בכלל לא קשור אליהם ושגם להם הוא חייב כסף. לא קיבלתי לא את הארון ולא את הכסף ולא שום מענה".

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
 

  ()
  

ספקים: 70% מעסקי הרהיטים בסכנת קריסה

אחד הספקים של בית העסק, שמקשר בין מפעלים לחנויות אמר ל-ynet: "הייתי ספק שלו עד לפני 4 חודשים. הפסקתי לעבוד איתו".

 

לקוחות פונים אלייך ומבקשים סחורה?

 

"היו כמה טלפונים, הסברתי לאנשים שאם הוא לא משלם - אני לא מספק. מה אני אשם? אני מכרתי להם? עם כל הספקים יש לו בעיות - לא רק איתי. רק אני אכלתי אותה? מפעלים לא מקבלים כסף לא מספקים סחורה. אין לי מפעל, אבל אני סוכן של מפעל. אני יכול לבוא לקראת הלקוחות אם הם ישלמו לי את היתרה, אבל אני בדרך כלל לא מוכר ללקוחות פרטיים".

 

יש בעיות בענף הרהיטים?

 

"זה קטסטרופה מה שהולך בענף. הלוואי וזה היה רק הוא. כל הענף בבעיה. אולי כי נתנו למפעלים לקרוס בארץ, אחרי שהכניסו סחורה לא טובה מהשטחים. יש מפעלים שאני יודע שעומדים על סף קריסה. 70% מהענף בצרות"

 

ספק נוסף אמר ל-ynet: "הכרתי את הבעלים רק אחרי הקריסה שלו, ביקשו ממני לנסות לעזור לו. הגעתי אליו לשעתיים כל יום והוא פתר לעשרות אנשים את הבעיות בכל מיני דרכים. נתן פריטים מהתצוגה, השלים אספקות וגם אני סיפקתי לו סלונים. הלקוחות פתחו קבוצת וואטסאפ, נכנסתי לשם ופתרנו בעיות ללקוחות, אבל מי שהיום מגיע לו משהו הוא כבר לא יקבל. הסחורה לא יקרה, אבל לחלק מהאנשים זה הרבה מאוד כסף. לזכותו יאמר שבאמת רצה והצליח לספק ללקוחות סחורה חלופית. זו עוד קריסה קלאסית של ענף הרהיטים, רוב העסקים בענף הזה תלויים על חוט השערה".

 

הבעלים: "מקווים לטפל בלקוחות בשבועיים הקרובים"

שלומי הבעלים אמר בתגובה ל-ynet: "טיפלנו בחודש ומשהו במעל 60 לקוחות שהיו תקלות איתם, נשארו עוד 6-5 לקוחות שנותר לנו לטפל בהם. יש לנו אסמכתאות חתומות של הלקוחות שטיפלנו בהם".

 

למה לא סיפקתם ללקוחות ששילמו את הרהיטים?

 

"חברת הום סטייל רהיטים היא חברה המספקת מוצרי ריהוט ממספר חברות יצרניות. לא סיפקנו את הרהיטים משתי סיבות. סיבה אחת היא עוקץ. נעקצנו על-ידי ספק מדיה בגובה 250 אלף שקל ואחד המפעלים של סלונים שעבדנו איתו - קרס כלכלית. במהלך חודש אוקטובר נקלעה החברה לקושי תזרימי 

 

"מכאן נבע כל הבלגן שקרה לנו. בחודש וחצי האחרונים סיפקנו ל-95% מהלקוחות את כל המוצרים שלהם. יש 6-5 לקוחות שעדיין לא הגענו אליהם ואנחנו מקווים להגיע לטפל בהם בשבוע שבועיים הקרובים. נכון להיום סך כל ההזמנות הפתוחות 37,800 שקל, הזמנות אלו מטופלות דרך ספקים חדשים ואמורות להתבצע במהלך השבועיים הקרובים, נמשיך לשרת נאמנה את הלקוחות".

 

כשנתנו לשלומי את השם של רוני, אחת המתלוננות, הוא אמר לנו: "הלקוח יקבל את שולחן פינת האוכל מחר. הספק של המזנון עשה תאונת דרכים קטלנית והוא יסופק לו במהלך שבוע הבא".

 

לפי רוני אף לא אחד מהפריטים הגיע אליהם עד עצם היום הזה. כך נמסר גם משני המתלוננים הנוספים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים