"החזון הציוני מתגשם": נחנך נמל התעופה רמון הסמוך לאילת
הנמל החדש שהוקם בעלות מוערכת של 1.7 מיליארד שקלים משתרע על שטח של 3,500 דונם ויהווה חלופה לנתב"ג בשעת חירום. נתניהו: "ייתן תאוצה נוספת עצומה בהיקפה לנגב, לערבה ולעיר אילת"
נמל התעופה הבינלאומי "רמון" על-שם אילן ואסף רמון נחנך היום (ב') בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, בני משפחת רמון, שגרירי מדינות ובכירים נוספים. הנמל, שממוקם כ-20 קילומטרים צפונית לאילת, יחל לפעול באופן מדורג עם טיסות הרצה מסחריות, פנים ארציות, של חברות התעופה "ארקיע" ו"ישראייר". בהמשך יחלו לפעול בו גם טיסות מסחריות בינלאומיות של חברות תעופה זרות. בנוסף ישמש הנמל כשדה אלטרנטיבי לנתב"ג בשעת חירום.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על פתיחת הנמל: "החזון הציוני מתגשם כאן מן המסד עד הטפחות. היום השלמנו מפעל לאומי, שנים של עבודה, השקעה כבירה. שדה התעופה רמון ישמש את הדור הזה ואת הדורות הבאים. פה בתמנע מתגשמים שלושה יעדים לאומיים עיקריים - קידום התעופה הלאומית, הפרחת הנגב והערבה והוספת נדבכים לבניין יחסינו עם מדינות העולם. שדה התעופה החדש הזה מתווסף לנתב"ג, כתוספת אזרחית ראשונה של שדות תעופה למדינת ישראל. הוא יהיה מוקד שוקק פעילות של טיסות פנים וטיסות חוץ. הוא גם ייתן לנו עוד יכולות אסטרטגיות חשובות בזמני שגרה ובהתאם לצורך בזמני חירום.
"נמל תעופה רמון ייתן תאוצה נוספת עצומה בהיקפה לנגב, לערבה, לעיר אילת. השער הלאומי של המדינה מקבל תוספת כוח בתחבורה, מסחר, תעסוקה, תיירות, נגישות מוגברת אל פנים הארץ ובדילוג קל אל חוץ לארץ. אילת וסביבתה תהיה עוגן של שגשוג".
שר התחבורה ישראל כץ התייחס לתנופת הפיתוח שהנמל מביא לאזור: "כולנו שותפים לרגע היסטורי. שמי אילת והנגב נפתחים היום לתחרות ומצטרפים למדיניות השמיים הפתוחים שאותה מובילה ממשלת ישראל. מדיניות זו הובילה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות ולגידול עצום במספר הנוסעים.
מעל 22 מיליון נוסעים בשנה החולפת לעומת כ-10 מיליון בלבד בשנת 2009, והיעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון נוסעים. מהיום מדינת ישראל היא מדינה עם שני נמלתי תעופה בינ"ל העומדים בסטנדטרים המתקמדםי בעולם. כעת יש לנו שדה חלופי לנתבג במקרה שלא ניתן לנחות בו מבלי להזדקק לשירותיהם הטובים של שדות התעופה בעמאן ובלרנקה. את תנופת פיתוח משמעותית לאילת ולכל דרום הארץ".
ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי ציין את התרומה שהנמל יספק לפיתוח העיר והערבה: "חזון השער הדרומי אמור להביא לבניית צומת תחבורתי באוויר ובים כאן בעיר אילת. אני מאמין באמונה שלמה שכולנו עוד נזכה איש-איש בתפקידו הנוכחי לראות את מימוש החזון מתיישם הלכה למעשה וכוונתי לסלילת הרכבת מצומת דימונה בואכה אילת דרך השדה המדהים הזה, המשך סלילת ושדרוג כביש הערבה עד 6 דרום. זוהי מחויבות בסיסית של ממשלת ישראל לתושבי אילת ולכלכת מדינת ישראל".
מדובר בשדה התעופה האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה וצפויים לעבור בו כ-4.5 מיליון נוסעים בשנה. עלות הקמתו נאמדת ב-1.7 מיליארד שקלים, והוא ישמש גם כחלופה לנמל התעופה בן גוריון בשעות חירום
נמל התעופה החדש תוכנן ונבנה בסטנדרטים גבוהים של בטיחות - הוא ממוחשב לחלוטין, כולל מערכות טכנולוגיות מתקדמות, וכן מערכת לבידוק בטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים ארציים מאילת, שדה דב ונתב"ג. הוא משתרע על 3,500 דונם, מתוכם 35 אלף מטרים רבועים של שטח הנמל. יש בו מגדל פיקוח בגובה של כ-47 מטרים עם מכשור מתקדם, וטרמינל מרווח שייתן מענה ליותר משני מיליון נוסעים בשנה בשלב הראשון, ולאחר הרחבת הפעילות ל-4.5 מיליון נוסעים בשנה.
הנמל כולל עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חניה למטוסי טורבו-פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, בריכה ביולוגית בלב המבנה שאליה ניתן להביט מכל אולם, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה לכלי רכב.
ב"רמון" נפתחו גם חנויות דיוטי פרי רבות המציעות מגוון של מוצרים וכן בתי קפה ומסעדות. לרשות הנוסעים יעמדו שירותי הסעה ללא תשלום בימי ההפעלה המסחרית המדורגת, עד ל- 1 באפריל השנה. לאחר מכן, תושבי אילת יהיו זכאים לחניה חינם למשך 36 שעות.חברות התעופה שינחתו בנמל רמון יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את החברות לנחות בשדה החדש.