מתיחת פנים לרנו טווינגו
מכונית המיני של רנו זכתה למראה מחודש ומערכת מולטימדיה, אך עדיין משווקת ללא מערכות בטיחות אקטיביות חשובות. תגיע אלינו בהמשך השנה
חמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה, רנו טווינגו
עדיין לא מוחלפת בדור חדש אלא מסתפקת במתיחת פנים. מכונית המיני, שפותחה בשיתוף הסמארט מבית דיימלר-מרצדס, תגיע אלינו עוד השנה.
הטווינגו עוברת מקצה שיפורים מבחינת מראה, עם פנסי ערפל ותאורת יום שנעלמו מהחזית, ובמקומם הוצבה תאורת לד בצורת האות C בתוך יחידת פנסי החזית הרגילים. בגרסאות הבכירות יופיעו גם פסי כרום לרוחב הסבכה הקדמית. מהצד ניתן להבחין בכונס אוויר זעיר שנועד לקירור המנוע המותקן מאחור. עוד שינויים: פגוש אחורי חדש ועיצוב עדכני ליחידות התאורה ואזור לוחית הרישוי. שינויי העיצוב הקלים הובילו גם לתוספת של 2 ס"מ לאורך הכולל (361.4 ס"מ בסך הכל) ואילו ממד הגובה קוצץ ס"מ. ממדי הרוחב ובסיס הגלגלים נותרו ללא שינוי.
בתוך תא הנוסעים מקבלת הטווינגו מסך מולטימדיה בגודל "7 במקום תושבת הסמארטפון שמוקמה שם עד כה. מערכת המולטימדיה החדשה תציע ממשק אפל קאר-פליי ואנדרואיד-אוטו. מתחתיה ניתן להבחין במתגים חדשים למערכת המיזוג, בדומה לאלה שברנו קליאו וקפצ'ור. ברנו מעדכנים כי בטווינגו המעודכנת יש מנופי פתיחה חדשים למכסה המנוע ולתא המטען, לטובת פתיחה קלה יותר. עם זאת, בתחום הבטיחות החשוב אין חדשות טובות. הטווינגו תמשיך להימכר עם מערכת התרעה לסטיה מנתיב בלבד, ובעיקר תחסר מערכת בלימת חירום אוטונומית.
מתחת למכסה המנוע האחורי אין כמעט שינויים. הטווינגו תוצע עם מנוע בנפח ליטר בהספקים של 65 או 75 כ"ס וחיבור לתיבה ידנית, או עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 900 סמ"ק בהספק של 93 כ"ס (תוספת של 3 כ"ס לעומת הדגם היוצא) שישודך כאופציה גם לתיבה רובוטית כפולת-מצמד.
מאז הגעתה של רנו טווינגו לישראל לפני כשנתיים לא נחלה המכונית הקטנה הצלחה משמעותית למרות ניסיונות לשווקה באופן ייחודי: ב-2017 נמכרו בישראל 393 יחידות של הטווינגו, בעוד בשנת 2018 עלו על הכבישים 51 יחידות בלבד. לאחרונה אף העלתה היבואנית את המחיר של הרכב ב-3,000 שקלים.
הכותב חבר מערכת iCar