ניסאן קשקאי - עם מנוע חדש ותג-מחיר גבוה יותר
הקשקאי זוכה למנוע חדש, גדול וחזק יותר עם תיבת הילוכים שונה ושיפור ניכר בביצועים. יש גם גרסה ידנית עם הספק מופחת והתייקרות בגרסאות הבסיס
קבוצת רנו-ניסאן ממשיכה במהלך הטמעת המנוע המודרני של הקונצרן בו משתמשת גם קבוצת דיימלר במכוניות מרצדס - טורבו-בנזין בנפח 1.33 ליטרים שמחליף בהדרגה את מנוע ה-1.2 ליטר הוותיק. זמן קצר לאחר שהודיעה היבואנית על שילוב המנוע החדש ברנו גרנד-קופה, שם הוא מייצר 140 כ"ס, מגיע המנוע גם לרכב הפנאי הפופולארי ניסאן קשקאי, הפעם עם תוספת של 20 כ"ס (160 כ"ס).
מדובר בשיפור משמעותי ביחס למנוע היוצא עם תוספת הספק של 45 כ"ס ושיפור של יותר מ-60% בנתון המומנט - מ-16.8 ל-27.4 קג"מ. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יוצא נשכר מכך: 9.9 שניות, שלוש שניות מהר יותר מבעבר. בין היתר תודות לתיבת הילוכים חדשה - שבעה הילוכים כפולת-מצמד במקום התיבה הרציפה ששירתה את המנוע הקודם. צריכת הדלק המשולבת, על-פי נתוני היצרן, לא השתנתה ועומדת על 17.2-15.8 ק"מ לליטר (בהתאם למידת הצמיגים). בנוסף ישווק הקשקאי גם בגרסה ידנית עם הספק מופחת (140 כ"ס).
מבחינת אבזור אין שינויים משמעותיים. הקשקאי ישווק מעתה עם מערכת מולטימדיה חדשה הכוללת קישוריות אנדרואיד-אוטו ואפל קאר-פליי, בעוד היצע מערכות הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטיה מנתיב כסטנדרט, עם מערכת לניטור רכב בשטח מת במראות בגרסה הבכירה בלבד.
יחד עם המנוע החדש מגיעה גם עליה במחירים: הגרסה הידנית התייקרה ב-3,000 שקלים ותעלה מעתה 133 אלף שקלים, בעוד ה-Acenta התייקרה ב-2,000 שקלים (147 אלף שקלים) וה-Acenta-Tech ב-1,000 שקלים (154 אלף). מחיר גרסת Tekna הבכירה לא השתנה - 160 אלף שקלים.
גם בדגמים נוספים של ניסאן נרשמו התייקרויות. קשקאי דיזל והמשפחתית סנטרה התייקרו ב-1,000 שקלים, ניסאן אקסטרייל התייקר ב-1,000 עד 2,000 שקלים, המסחרית NV200 התייקרה ב-3,000 שקלים ואילו מחירה של ניסאן מקסימה עלה ב-10,000 שקלים.
הכותב חבר מערכת iCar