שתף קטע נבחר

סיוט בדואר: לאן נעלמות החבילות שלכם?

אתם מתלוננים - אנחנו מטפלים: ל-ynet הגיע גל תלונות על אובדן חבילות. לריטה אבדו 4 חבילות, שלפי הדואר האמריקני נחתו בישראל. לקובי נעלמו 6 חבילות ובלי מספר מעקב - אין לדעת מה עלה בגורלן. בריטני לא קיבלה את הדרכון שהזמינה; ובפייסבוק מצאנו חבילות שנתקעות בסניף או לא מוחזרות לשולח. לדואר יש הסברים להכל (כמעט)

ריטה ממתינה. וממתינה. וממתינה. לחבילות שאולי לעולם לא יגיעו. ריטה מזמינה באופן קבוע חבילות מארה"ב, אך ארבע חבילות שהזמינה בתחילת דצמבר 2018 נעלמו כלא היו, אם כי השאירו אי אלו עקבות. באתר מעקב החבילות של USPS, שמשלחת את החבילות עד לישראל, כתוב במפורש שהחבילות נחתו בנתב"ג - אחת ב-18 בדצמבר, השנייה ב-21 בדצמבר, השלישית ב-22 בדצמבר ורביעית ב-16 בינואר. אם כך, היכן הן?

 

>> אבדה לכם חבילה? כיתבו לנו >>

 

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה – הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

 

 (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
(צילום: מירב קריסטל)

"החבילות פשוט נעלמו בכניסה לארץ", היא מספרת בתסכול. "הן נסרקות על-ידי USPS כשהן יורדות מהמטוס בארץ ודואר ישראל סורק אותן במרכז המיון. להערכתי הן נעלמו באמצע הדרך בין נתב"ג למרכז המיון. שווי החבילות כולל משלוח: 33 דולר, 41 דולר, 98 דולר ו-105 דולר".

 

בדואר ישראל מסרו בתגובה: "מבדיקה שערכנו, ארבעת הפריטים נחתו ככל הנראה בארץ, אך לנו אין לצערנו כל מידע לגביהם. אנו נחפש את הפריטים פיזית ובמקביל נציידה במכתבים עמם תוכל לפנות לאתרים השולחים. כאשר יגיעו הפריטים לארץ נעביר לה אותם עם שליח עד הבית".

 

ריטה לא הסכימה לשלוח מכתבי תלונה לאתרי האינטרנט מהם הזמינה את החבילות. "הדואר איבד את החבילה, לא האתר השולח. אז למה שאשלח להם מכתב לבקשת פיצוי"?. בדואר מסרו ל-ynet שימשיכו לחפש את החבילות.

 

ריטה היא רק אחת ממספר מתלוננים שפנו ל-ynet, במה שנראה כמו מגפה: אובדן חבילות. בפועל, סביר להניח שרוב החבילות שעוברות בדואר מגיעות ליעדן. ב-2018 החברה מסרה יותר מ-64 מיליון חבילות, אבל האחוז הזניח של החבילות האבודות מעורר הרבה תסכול וזעם בקרב בעליהן, בעיקר בשל תחושה שקיימת אדישות בקרב אנשי הדואר לאובדן המשלוחים היקרים לליבם של המזמינים. הנה עוד כמה סיפורים שהעלו את לחץ הדם של ישראלים שהזמינו חבילה מחו"ל וקיבלו חצץ.

מעקב חבילות  (צילום מסך)
דוגמא לחבילה ש-USPS דיווח שנחתה בנתב"ג אך נעלמו עקבותיה מאד(צילום מסך)

 

הדרכון שנשלח בדואר - הגיע לניו יורק

בריטני, אזרחית ארה"ב, שהתה בישראל זמן מה וביקשה שישלחו לה את הדרכון הישן שלה מארה"ב. אף שברשותה דרכון חדש, היא נדרשה להציג את הדרכון הישן שלה כדי לחדש את הוויזות שלה לצרפת ולסין, שם היא מתגוררת. עברו מספר חודשים והדרכון נעלם. בסופו של דבר, הוא אותר: הדרכון הגיע משום מה לניו יורק - למרות שהיא כלל לא מתגוררת בניו יורק, לא הזמינה אותו מניו יורק ושלחה אותו לישראל ולא לניו יורק.

 

בדואר ישראל מסרו: "מבדיקה שערכנו, הדרכון של בריטני נחת בישראל בשלישי לאוקטובר, אך לצערנו חזר לשולח בארה"ב. לאחר שנשוחח עמה, נצייד אותה במכתב באנגלית, עמו תוכל לפנות לשולח".

 

צפו: מכירות חבילות שלא נאספו בירושלים

צפו: מכירות חבילות שלא נאספו בירושלים

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

  

אם אין מעקב פריט והחבילה נעלמה - קבל מכתב לשולח

שימו לב שדואר ישראל מרבה להציע לכם מכתבים לשולח בתחליף לחבילות האבודות. על אף שיתכן שחברת הדואר הישראלית היא זו שאיבדה את החבילות שלכם, תתפלאו לגלות שלמרבה הפליאה אתם לא יכולים לפנות אליה בטענות. כלומר אתם יכולים, אבל זה לא יעזור לכם. רק אם אתם השולחים - הדואר הוא הכתובת לתלונות.

 

מה שאתם כן יכולים לעשות, זה לפנות לדואר שינסח עבורכם מכתב לשולח, שמעיד על כך שהחבילה נעלמה. זו ורק זו הדרך לקבל החזר כספי על החבילה שאבדה. כמובן שלחלק מהאתרים יש מנגנון דיווח כזה שלא מאלץ אתכם לעבור דרך הדואר. האתר השולח יבטל את העסקה ואמור לפנות למנהל הדואר, שאמור לפנות לדואר ישראל שישלם על האובדן, או לספק הדואר הזר, תלוי מי "אשם" באובדן לפי הבירור שיערך.

 

מכתב כזה, כמו שסופק לבריטני, יסופק גם לגיא, שהזמין לפני כשלושה חודשים אוזניות מ-GearBest. "החבילה נשלחה ב-13 בנובמבר 2018 ואמורה היתה להגיע ארצה תוך 25-10 ימי עסקים", סיפר ל-ynet. "החבילה לא הגיעה אליי ובדואר אומרים שכיוון שזה לא משלוח רשום, אין שום דרך לעקוב אחריו. איך אוכל לדעת מה עלה בגורל החבילה שלי"?

 

מהדואר נמסר בתגובה: "מדובר בדבר דואר רגיל ללא מעקב פריט. אי לכך, אין מידע האם נחת בישראל. מאחר וחלף זמן, הכנו לו מכתב באנגלית עמו יוכל לפנות לשולח, שכן על פי אמנת הדואר הבינלאומית האחריות עד לשלב המסירה היא על השולח".



דואר ישראל מעקב משלוחים (צילום מסך מאתר דואר ישראל)
האיזור באתר הדואר שמבשר בשורות טובות או מייצג המתנה מייגעת(צילום מסך מאתר דואר ישראל)

 

שש חבילות נעלמו לקובי - עברו שנתיים ואין להן זכר

לא תמיד לקוחות מצליחים להתמודד עם הליך ההצהרה על אובדן החבילות באתר האינטרנט של דואר ישראל. קובי איבד שש חבילות ב-2017. "אני קונה די קבוע באיביי, לפחות עד לא מזמן, כשעברתי לאמזון בגלל השילוח עד הבית (כך שהכל מגיע, לשם שינוי). בין היתר רכשתי משקפי שמש מאיטליה, חלקים לאופנוע בארה"ב ואיטליה, מקרן זעיר מסין, צמידים ושאר תכשיטים לבנות מהונג קונג ומטען למצלמה מיפן", הוא מספר.

 

לדבריו, "לכל החבילות היה מספר מעקב שמאפשר לדעת מה הסטטוס של כל משלוח. החבילות יצאו מארץ המוצא תוך יומיים לכל היותר. לפי התקנון של איביי, אפשר לדרוש את ביטול עסקה וקבלת הכסף חזרה עד חודש מביצועה, אבל במילא המשלוח אף פעם לא מגיע לפני חודש. אף אחת מהחבילות לא הגיעה".

 

"השארתי פרטים באתר דואר ישראל, במסמך פנייה ארוך ומייגע שדורש כל כך הרבה פרטים, שלא תמיד יש את כולם, בטח שבקניות מקוונות. לכאורה מספיק שחסר פרט אחד, כדי שהבקשה לא תטופל. בכל הפניות מילאתי ככל יכולתי את הפרטים שביקשו ואחרי כשבוע חזרו אלי מהדואר במייל, שלא ידוע להם דבר על החבילות, שכן בישראל אין מעקב אחר מספרי המעקב הבינלאומיים. וככה נעלמו להן חבילות, אף אחד לא באמת מחפש או רוצה לסייע".

 

"אין לי מספרי מעקב חבילות כי לצערי גם המערכת לא שומרת את זה לאורך זמן. אחרי ארבעה חודשים ויתרתי והבנתי שזה לא יקרה", אומר קובי.

 

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בחבילות שהוזמנו לפני כשנתיים, אי לכך, אין ביכולתנו לתחקר את המקרים. מתוך חמישה מספרי חבילות שנבדקו, שלוש חבילות הן ללא ניטור ואין עליהן מידע כלל. בכל מקרה של אי הגעת חבילה 30 יום מהמועד אותו נקב האתר השולח בעת ההזמנה, ניתן לפנות לשולח ולדרוש פיצוי או משלוח חדש של הפריט".

  ( )
( )

 

ניתוב שגוי: החבילה של אלינה הגיעה לעיר אחרת

בניגוד לקובי, אלינה היתה בת מזל. קרה לה מקרה נפוץ שכבר כתבנו על דומים לו: החבילה הגיעה ארצה, אבל הועברה לעיר אחרת. "אני גרה בחולון והחבילה שלי הגיע לשדרות", אמרה ל-ynet. "זו לא פעם ראשונה. בעבר שלחו לי הודעה שהחבילה שלי בראשון לציון, בעלי הלך לקחת אותה וזו לא היתה החבילה שלי בכלל. פניתי לדואר בפייסבוק ואמרו לי שיחזרו אלי. שווי החבילה: 25 דולר מעלי אקספרס".

 

תגובת דואר ישראל: "מבדיקה שערכנו החבילה שלה נותבה בטעות לשדרות. החבילה יצאה משדרות בדרכה ללקוחה. אנו ממליצים ללקוחות להקפיד על ציון מיקוד עדכני לדיוק וייעול המסירה".

 

חבילות תקועות במרכז המסירה או בדרך חזרה לשולח

גם בעמוד הפייסבוק של הדואר מצאנו מגוון תלונות על היעלמות חבילות, בין היתר חבילות שנתקעו בסניף. לקוחה התלוננה: "עברו יותר מ-20 יום מאז הגיעה (החבילה) למרכז המיון והיא עדיין לא הועברה אלי. איפה היא נמצאת? מדוע עדין לא הגיעה אלי?

 

מהדואר נמסר בתגובה: הפריט מיועד להגיע למרכז מסירה בחולון. פנינו למנהל מרכז המסירה על מנת שיאתר את הפריט".

 

תלונה נוספת הייתה על חבילה שנתקעה בדואר למרות שמזמינת החבילה סירבה לקבלה (כי נדרשה לשלם עליה מסים). סירבתי לקחת את החבילה כבר לפני חודש, למה זה לא חוזר לשולח? זה יקרה ב-2019?", כתבה.

 

בדואר מסרו: "כאשר לקוח אינו אוסף חבילה אנו ממתינים כחודש עד להחזרתה לשולח, מאחר ועל פי רוב הוא מעוניין לקבל את הפריט שרכש. ההחזרה נעשתה ללא חיוב הלקוחה, ונשלחה ב-28 בינואר לחו"ל, בדואר ים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים