שתף קטע נבחר

עשה ואל תעשה: מה נכון ומה לא - בטיפול ברכב

יש לכם מכונית והיא צריכה יחס. מה אתם יכולים לעשות בעצמכם, את מה מומלץ להשאיר למוסכניק ועל מה לא מתפשרים

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

כיצד מטפלים ברכב? זו לא שאלה קשה: לוקחים אותו למוסך כשצריך. אבל כיום, כל נושא הטיפול ברכב הרבה יותר מורכב ומסובך. אחרי הכול, עבור ישראלים רבים, לרכב החדש יש סטטוס של השקעה. אומנם אחת ההשקעות היחידות בעולם שאנחנו יודעים במאה אחוז שתאבד מערכה כבר מרגע שביצענו אותה, אבל עדיין, השקעה.

 

מנוע אסטון מרטין וואלקרי ()
 

אז כיצד מגנים על ההשקעה, מה אפשר לעשות, ממה צריך להמנע ועל מה חובה להקפיד? התשובה פשוטה: מה שאומר יצרן הרכב וכתוב בספר הרכב שנמצא - על פי דרישת החוק - בתא הכפפות מחויב המציאות. במילים פשוטות, מקפידים על הוראות יצרן בעיקר אם הרכב עדיין באחריות. אך כמובן שיש עוד הרבה דברים שצריך לדעת, ובין הטיפולים הקבועים אותם מחייב היצרן, יש הרבה גורמים שינסו לדחוף לנו את מה שאנחנו לא צריכים. נכון, כדי להרוויח כסף.

 

מה בכל זאת כדאי לעשות? ראשית, להקפיד לשמור מכונית נקיה. כל טנקיסט הרי יודע שלכלוך נוטה לקלקל. ושאריות מזון נוטות להירקב. ודברי מתיקה שנדבקו למושבים ונמסו עלולים למשוך מזיקים. ועוד, סגלו לעצמכם הרגל ופעם בשבוע בדקו את לחץ האוויר בצמיגי הרכב. צמיג שאינו מנופח כראוי עלול לפגוע בבטיחות שלנו. אז יש לנו ניקיון וצמיגים אך לא רק: מומלץ גם לוודא שהנוזלים במכונית אכן מתאימים להוראות היצרן. צריך רק לבדוק את מפלס השמן פעם בחודש ואת מפלס נוזל הקירור (במיכל העיבוי לא ברדיאטור), כאשר המכונית קרה, למשל אחרי לילה.

 

לא מומלץ להתפתות ולבצע את הבדיקות כאשר הרכב סיים זה עתה נסיעה, למשל בתחנת דלק. הנתונים שהמנוע החם מראה אינם נתונים נכונים: נוזל הקירור עלול לפרוץ החוצה בעוצמה ממערכת הקירור הסגורה שעובדת בלחץ גבוה כדי להעלות את נקודת הרתיחה של נוזל הקירור. מה גם שחלק מהשמן עדיין לא ירד והצטבר במעמקי המנוע ולכן קריאת מפלס השמן עלולה להיות שגויה. בקיצור: רק כאשר המנוע קר.

 

ומה עם מה שלא צריך לעשות? כאן צריך לפעול לפי רשימה פשוטה למדי. בסעיפי ה"אל תעשה" נמצאים חלק ניכר מתוספי מנוע, שמן ודלק. חלקם יעיל למדי ויסייע לכם לעבור טסט, אך אם המכונית חדישה, סביר להניח שבכל מקרה תעברו טסט גם בלי תוספים. אם מדובר בתוסף שהיצרן לא ממליץ לקחת, חבל לבזבז עליו את הכסף. אם היצרן ממליץ, אדרבא, עדיף לקנות את התוסף במוסך שמכיר את הרכב ומבין אותו היטב ולשים אותו בהתאם להוראות המוסכניק שהוא המומחה לרכב.

 

מוצרי טיפוח. יש כיום אינספור חברות שמנסות למכור לנו כל מיני מוצרי טיפוח שאינם בהכרח יעילים. חלק מהם עולים הרבה כסף, חלק עשויים אפילו להזיק למשטחים ולהעכיר משטחים שקופים. ואז יש את המיותרים ממש: אביזרי רכב שלמעשה כבר יש לנו. למשל, חיישני לחץ אוויר שקל למכור לנו כי אנחנו לא יודעים שבמכונית שלנו כבר יש מערכת שמראה לחץ אוויר. אפילו השמן שרוצים למכור לנו "כי חסר לנו רבע קילו" עלול להיות לא נחוץ כי במכונית שלנו יש כבר מערכת שמתריעה מפני מחסור בשמן.

 

בליסינג פרטי תפעולי אתם תמיד נוסעים במכוניות החדשות ביותר שיש בשוק - התחזוקה היא חלק מהעלות החודשית הקבועה ותמיד תוכלו להשתדרג לרכב עוד יותר מתקדם שרק הגיע לישראל.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים