מכירים מגמת הקטנת מנועים? אז פורד, עם 7.3 ליטר בנזין
קונצרן הרכב האמריקאי פורד עידכן את סדרת הטנדרים הכבדים F סופר-דיוטי. עם שינויי עיצוב קלים, עוד מערכות בטיחות וגם מנוע בנזין עצום נפח
מדובר בשדרוג כולל לסדרת הטנדרים הכבדים (סופר-דיוטי) של היצרנית הכוללת גם את ה-F450 וה-F250 שלא שווקו כאן. בשונה מהמקובל בתעשיית הרכב, העוסקת בשנים האחרונות בקדחתנות בהקטנת נפחים (והגדשה), פורד מעדכנת כי תצייד את הטנדר במנוע V8 בנזין בנפח עצום של 7.3 ליטר. נתוני הספק לא פורסמו בינתיים וכך גם לגבי נתוני צריכת דלק וזיהום אוויר רשמיים, אך היא הבטיחה כי מדובר במנוע החזק בקטגוריה - בה נחצה רף 400 הכ"ס זה מכבר - שגם יציע את נתוני העמסה והגרירה הגבוהים ביותר.
לדברי היצרנית, מנוע הבנזין הענק צפוי להיות אמין במיוחד ותחזוקתו תהיה קלה תודות להתבססות על מכלולים חסונים, גם אם לא מתקדמים טכנולוגית. כך למשל במקרה של יחידת מנוע מיציקת ברזל, גל ארכובה מפלדה מחושלת, גל זיזים תחתון עם מוטות דחיף והזרקת דלק רב-נקודתית. מרססי שמן לבוכנות יסייעו בהפחתת חיכוך וחום בעומס גבוה.
בישראל ישווק מנוע טורבו-דיזל V8 בנפח 6.7 ליטר עם שינויים קלים כמו מערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה יותר ושינויים במערכת גיאומטריית המניפות המשתנה של מגדש הטורבו, לצד בוכנות חדשות מפלדה דלת-חיכוך. המנוע ישודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה, לעומת 6 בדגם היוצא.
הבדלי המראה צנועים ומסתכמים בסבכה קדמית, יחידות תאורה וחישוקים שונים. הוא יצויד במערכות בלימה אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל), התראה על סטייה מנתיב ושטחים מתים כולל כיסוי של העגלה הנגררת. יש גם אפשרות לסיוע בחניה עם נגרר (ללא ידיים על ההגה באמצעות חוגה הקובעת את זווית הנגרר) ותוספת אבזור כמו טעינה אלחוטית לסמארטפון ושקעי USB-C.