שתף קטע נבחר
 

מכללת לוינסקי לחינוך מובילה בחדשנות בהוראה

החדשנות כשלעצמה איננה יעד, אלא אמצעי לשיפור איכות ההוראה ורמתה

בימים אלה אנו בפתחה של המהפכה התעשייתית הרביעית, תקופה הרוויה בשינויים טכנולוגיים. התלמידים של היום, המכונים דור ה־Z, נולדו לתוך עידן הרשתות החברתיות והטלפונים החכמים ויש להם מיומנויות טכנולוגיות גבוהות וצורך בסיפוקים מידיים. מערכת החינוך והמוסדות להכשרת המורים לא נותרו מאחור והם מתאימים את עצמם לעידן החדש בדגש על סביבה דיגיטלית וחדשנות פדגוגית. מכללת לוינסקי לחינוך היא בין המכללות הראשונות בארץ שהובילו את תחום החדשנות בהוראה. "החדשנות כשלעצמה איננה יעד, אלא אמצעי לשיפור איכות ההוראה ורמתה" - זהו החזון שמובילה פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך, מאז כניסתה לתפקיד בשנת 2015.

 

לפני שנתיים הוקם במכללה מרכז להוראה חדשנית ומיטבית, הכולל את יחידת הסימולציות ואת מרחבי הלמידה העתידיים FLS (Future Learning Space), שהם מרחבים דינמיים רוויי טכנולוגיות אינטראקטיביות, המאפשרים התנסות מבוקרת בפדגוגיות חדשניות ומעניקים מקום רחב לוויזואליה של המידע.

 

  (צילום: שחף הבר)
(צילום: שחף הבר)

 

כך, לדוגמה, הסטודנטים מפתחים משחקים חינוכיים, הניתנים להפעלה באמצעות תנועות הגוף ועבודת צוות. באחד מהמשחקים האלה, מקרן תקרה רגיש לתנועה מייצר על הרצפה "אריחים" שאפשר לדרוך עליהם, לגרור אותם ולחבר ביניהם. פיתוח המשחקים נעשה באמצעות תוכנת Wizefloor, שמקורה בדנמרק ונפוצה כיום באירופה. בישראל, מכללת לוינסקי לחינוך היא המוסד האקדמי היחיד המאפשר לסטודנטים לפתח משחקים חינוכיים באמצעות התוכנה.

 

הטכנולוגיות החדשניות משולבות במגוון תוכניות לימוד במכללה, בהן התוכנית לחינוך לגיל הרך, התוכנית לחינוך מיוחד, החוג למדעים ועוד. הטכנולוגיות כוללות לימודים באמצעות שני סוגים של רובוטים, האחד הוא רובוט מלגו מסוג

Mindstrom, שאפשר לבנות באופן מודולרי ולפי התאמה אישית, והשני הוא רובוט ספירו של חברת "אפל", הבנוי בצורת כדור עם חיישנים המופעלים באמצעות אפליקציה בשפה העברית שאפשר להתקין באייפד.

 

השנה נפתח לראשונה קורס ייחודי להוראת מתמטיקה באמצעות טכנולוגיה ניידת המשלבת רובוטים. הקורס מכשיר סטודנטים לחינוך מיוחד ללמד תלמידים עם צרכים מיוחדים באמצעות טכנולוגיה ניידת. הקורס כולל גם עבודה מעשית, שבמסגרתה הסטודנטים מלמדים ילדים על רצף האוטיזם וילדים עם שיתוק מוחין את מקצוע המתמטיקה באמצעות רובוטים. במהלך הקורס הסטודנטים נחשפים לאופן שבו שימוש בטכנולוגיה מסייע לתלמידים עם צרכים מיוחדים להסתגל לחיים עצמאיים ומעניק להם תחושה של העצמה.

 

בעתיד הקרוב מתוכנן במכללה גיוס של טכנולוגיות חדשניות נוספות, בהן מדפסות תלת־ממד ויצירה בעולמות וירטואליים בתלת־ממד, בהלימה להוראה במאה ה־21.

 

פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך: "שילוב מושכל של טכנולוגיות חדשניות, תורם להכשרת הסטודנטים בפיתוח דרכי חשיבה ויצירת מודלים פורצי דרך בהוראה".

 

לפרטים ניתן לפנות בטלפון: 03-6901690

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שחף הבר
מכללת לוינסקי לחינוך
צילום: שחף הבר
מומלצים