עובדים על הזוגיות
איך שומרים על הרכב בצורה נכונה כדי להבטיח ביצועים טובים וריח של רכב חדש? חמישה טיפים לתחזוקה נכונה
בשיתוף ynet רכב חדש
יש לנו מכונית חדשה מהניילון, קומפלט עם ריח של חדש. הבעיה: היא לא תישאר חדשה למשך זמן רב. כי מכונית היא מוצר שמתבלה ואם לא שומרים עליו כראוי, הוא בהחלט עלול להזדקן בטרם עת. הנה כמה פעולות פשוטות ובסיסיות שעלינו לעשות כדי שהמכונית שלנו תמשיך להרגיש צעירה גם אחרי שיעבור זמן:
לחץ אוויר: כאן מדובר בסעיף שאינו רק אסתטי ונוגע לאורך חיי הצמיג: הוא גם בטיחותי. צמיג שמנופח יותר מדי עלול להתבלות לפני הזמן מכיוון שרק חלק ממנו נמצא במגע עם הכביש. וכאשר חלק מן הצמיג נמצא במגע עם הכביש ולא כל הצמיג, אז נקבל פחות אחיזה. מה עלינו לעשות? התשובה היא שעלינו לעצור בתחנת הדלק פעם בשבוע, עדיף מיד אחרי שהרכב עמד לפחות שלוש שעות בלי לנסוע, כי אז הצמיגים קרים, ולנפח בהתאם להוראות היצרן. ההוראות מופיעות בספר הרכב או לחילופין על מדבקה שמודבקת על משקוף דלת הנהג בדרך כלל.
שמנים: קניתם מכונית חדשה, או כמעט חדשה, אז אין מה לגעת בשמן שלה. נכון? לא נכון: מכוניות נוטות לצרוך שמן, גם אם מדובר במכוניות חדשות שהמנוע שלהן עדיין נמצא בתקופת הרצה. לפעמים מכונית שלא לוגמת טיפונת של שמן לפתע נדרשת לעבוד קשה במיוחד במשך שבוע. יש כל מיני סיבות שבגינן מכונית יכולה לצרוך שמן, וכל עוד זה בכמות נורמלית שעונה על ההגדרות היצרן, אז זה בסדר.
אך כיצד נדע האם יש לנו מספיק שמן? זה פשוט: בספר הרכב יש סעיף שמסביר כיצד לבדוק עם מדיד מיוחד. חשוב מאוד: את השמן חייבים לבדוק לאחר שהמכונית עמדה על משטח אופקי עם מנוע כבוי במשך לפחות רבע שעה, כי כל השמן יורד אל תחתית המנוע. מי שלא בודק בהתאם להוראה הזו יקבל מצג שמראה כאילו חסר שמן. וכן, זה אומר שבתחנת דלק קשה מאוד לבדוק את מפלס השמן ולקבל תוצאה אמיתית.
ניקיון: מה עניין ניקיון לתחזוקה תקינה של הרכב? ובכן, מעבר לנושא הדי בסיסי של היגיינה, רכב נקי הוא רכב שמתבלה פחות. כי לכלוך בהחלט עלול לגרום נזק, גם לצבע חיצוני וגם לגימור הפנימי של הרכב. כיום יש לא מעט חומרים חומציים שמטפטפים על הרכב בלי שנשים לב: לשלשת ציפורים, פירות של עצים, אלה גורמים נזק לצבע. עלים שהצטברו בחורף במרזבים של הרכב נרקבים וגורמים לנזק כמו עובש וריחות רעים.
ובפנים אותו סיפור: חומרים כימיים שנשפכו לנו גורמים נזק לריפוד ולפלסטיק. פירות שנשכחו ירקבו במהירות בחום ובחלל הסגור של הרכב. גם חומרים תמימים, למשל קרם ידיים, וגם חומרים שברור לנו שטוב הם לא יכולים לעשות לריפוד - כמו משקאות מוגזים. אז מה עושים? מנקים. פעם בשבוע. זה לא רק למען התחושה הטובה, זה למען שמירת הערך.
חשיפה לשמש: קבלו ידעה מרעישה: איתני מזג האוויר אינם הדבר הטוב ביותר לצבע הרכב שלכם. כמובן, הצבע עמיד, אך לא חסין בפני הכול. חשיפה ממושכת לשמש עושה את שלה וגורמת לצבע הרכב לדהות. וגם חשיפה לברד בטוח שלא עושה טוב לצבע. לכן עדיף תמיד לחנות בחניה מקורה. ועוד נקודה חשובה: האופן בו אנחנו חונים גם משפיע: אם תסתכלו על מכונית חדישה יחסית שבעליה מחנה אותה בחוסר זהירות, תוכלו לראות שעל צידו של הרכב מופיעות עשרות פגיעות קטנות. זה לא יפה, זה מוריד ערך וזה אפילו עלול לגרום לחלודה. זה נובע מפתיחת דלתות של מכוניות אחרות. מה עושים? חונים כראוי. כמו שצריך, בין הקווים ולא על העוקם. כך לא רק שנצא קצת יותר בסדר, גם נוודא שאף אחד לא יפתח עלינו דלת. הרווחנו.
בליסינג פרטי תפעולי התחזוקה הכבדה היא באחריות חברת הליסינג. אתם רק משלמים מחיר כניסה ראשון קטן ועוד תשלומים חודשיים קבועים המכסים זאת. בדיקת לחצי האוויר, וניקיון הרכב הוא לגמרי האחריות שלכם.
הצעות לרכב חדש וליסינג