שתף קטע נבחר
 

סיטרואן C4 קקטוס (מבחן בזק) - הלך הפלא, נשאר הילד

אחת המכוניות היותר-פופולריות של סיטרואן עוברת מתיחת פנים. העיצוב כעת שגרתי יותר ופריטים ייחודיים נעלמו, אך יש תוספת אבזור, הבטחה לנוחות נסיעה טובה מבעבר ותג-מחיר גבוה יותר. נהגנו בה לראשונה כדי לבדוק האם הקסם נעלם והאם ההתייקרות מוצדקת

 

 

סיטרואן C4 קקטוס

סיטרואן C4 קקטוס

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עבור סיטרואן, ה-C4 קקטוס הוא לא רק רכב פנאי ראשון המאפשר לה להתחרות בקטגוריה הצומחת והרווחית בתעשייה. הוא גם סוג של יורש מודרני לדגמי עבר מיתולוגיים. ככזה, הוא מסמן גם את תחילת הרנסנס שעובר המותג בשנים האחרונות. ממכוניות שעיקר ייחודן היה מראה שונה מפיז'ו, חסרות אופי ומקוריות, להיצע דגמים מודרניים עם דגש על יתרונות סיטרואן המקוריים - עיצוב מעניין ונוחות נסיעה יוצאת דופן.

סיטרואן C4 קקטוס (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

הקקטוס הגיע כבר לגיל שבו צריך למתוח פנים, בעיקר כדי להמשיך ולשמור על רלוונטיות מול מתחרים מודרניים שקמו לו מאז הופיע לראשונה. בניגוד לצפוי, הוא דווקא השיל מעצמו חלק לא קטן מסממני העיצוב שהפכו אותו מיוחד כל כך.

 

מה שונה: מבחינה עיצובית מאבד הקקטוס החדש את מאפייניו הבולטים, למשל כריות האוויר (airbump) בדלתות ופינות הפגושים שנועדו לשמור על המרכב מפגיעה, או פסי הגגון המסיביים. הסיבה לשינוי המפתיע? סיטרואן הפסיקה לייצר את ה-C4 לגמרי, והקקטוס שנולד כגרסה "שובבה" נדרש כעת למלא את החלל הקונסרבטיבי יותר, להתאים למכנה משותף רחב יותר. אז כן, הוא באמת מעורר פחות תהיות, אבל באותה עת איבד לטעמנו את הייחוד. חבל.

 

סיטרואן C4 קקטוס (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

השינויים בפנים צנועים יותר ומסתכמים בצימוד ל-Apple CarPlay, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה מלפנים ומאחור, שישה רמקולים במקום שניים בעבר, פתיחה בלחיצה אחת לחלונות החשמליים, אפשרות כיוון מרחק לגלגל ההגה (סוף סוף) ובגרסה הנבחנת גם מושבים שונים ונוחים מאוד אך חסרי תמיכה מספקת. הנוסעים מאחור נהנים כעת מתאורת פנים נפרדת ותא המטען גדל ב-10 ליטר (358 ליטר), אך מכיל כעת גלגל חלופי זמני.

 

רכב המבחן בגרסה הבכירה (115 אלף שקל) כולל מפתח חכם, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "17 קלים, בזמן שגרסת הבסיס (ב-110 אלף שקל) מצוידת בחישוקי ברזל וכיסויי פלסטיק נושנים ופשוטים. השינוי המבורך ביותר הוא תוספת מערכת בטיחות מתקדמת שלא הוצע בדגם היוצא וכוללת בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב, שטחים מתים, ערנות נהג, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית.

 

סיטרואן C4 קקטוס (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

הקקטוס גם מקבל את מערכת המיתלים החדשה של סיטרואן עם בולמי זעזועים הידראוליים פרוגרסיביים המבטיחה נוחות נסיעה משופרת. בפועל, יכולת ספיגת השיבושים טובה מבעבר אך השינוי קטן יחסית, ולבטח לא מבשר על יכולת שיכוך מדהימה.

 

תוספת חומרי בידוד, שמשות עבות יותר וויתור על פסי הגגון, משפרים את הבידוד ותא הנוסעים נותר שקט מבעבר, אם כי שינויים אלה אחראים בין היתר לתוספת של קצת יותר מ-100 ק"ג למשקל העצמי. יחד עם המיתלים הרכים יותר, נטיית החרטום לצלול בבלימה ופנייה מורגשת מבעבר, למרות שהתנהגות הכביש טובה ביחס למקובל בקטגוריה.

 

ציון בטיחות סיטרואן C4 קקטוס ()

מה נשאר: עיצוב הפנים נותר כבעבר, מקורי ונאה. עם תא כפפות בעיצוב תיק וחגורות עור כידיות דלתות. לוח המחוונים הדיגיטלי עדיין נעדר מד סל"ד ותפעול המערכות השונות (בעיקר בקרת האקלים) דרך מסך מגע בגודל "7 נותר מסורבל כשהיה. עדיין אין ידיות אחיזה לנוסעים, אין פתח אוורור לנוסע מלפנים או לנוסעים מאחור וחלונות הצד האחוריים עדיין נפתחים רק לחרך בסגנון מכוניות מיני בסיסיות וזולות במיוחד. מרחב המחיה לנוסעים מאחור נותר זהה (259.5 ס"מ בסיס גלגלים), והוא מרווח רק במעט מדגמי סופר-מיני.

 

סיטרואן C4 קקטוס (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי: מנוע שלושה צילינדרים טורבו-בנזין עם 110 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. כמקובל במנוע עם מספר צילינדרים נמוך ולא זוגי הוא רועד בסל"ד סרק ורועש בגבוה. תוספת המשקל מאיטה את הזינוק ל-100 קמ"ש ב-0.2 שניות ועומדת כעת על 9.9 שניות. אך בנסיעה יומיומית קשה לחוש בכך והביצועים טובים יחסית. תיבת ההילוכים אינה רהוטה בתחילת נסיעה ותגובותיה להורדת הילוכים איטיות מדי, גם בבחירה במצב ספורט. צריכת הדלק הייתה סבירה: 12.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

 

סיטרואן C4 קקטוס (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

סיכום: קקטוס החדש טוב מקודמו בתחומים רבים, החל מתוספת האבזור, כלה בנוחות נסיעה וחשוב מכך - במערכות הבטיחות. עם זאת, הוא סובל ממגרעות תפעול והנדסת אנוש רחוקה מלשכנע. מלבד זאת הוא איבד את המראה המיוחד והתייקר. שני אלה מעמידים אותו בסביבה תחרותית מול דגמים מודרניים וטובים מבעבר, עובדה שתקשה עליו לשחזר את ההצלחה של קודמו.

 


סיטרואן C4 קקטוס EAT6

סיטרואן C4 קקטוס
מנוע 3 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,199 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, 6 הילוכים
אורך 416.9 ס"מ
רוחב 172.9 ס"מ
גובה 154 ס"מ
בסיס גלגלים 259.5 ס"מ
משקל 1,165 ק"ג
נפח תא מטען 358 ליטר
100-0 קמ"ש 9.9 שניות
מהירות מרבית 193 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 19.6 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 117 גרם לק"מ
מחיר רכב מבחן (בסיס) 115 אלף שקל (110 אלף שקל)
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 4 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
סיטרואן C4 קקטוס
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים