הקופות העצמיות מהסופר נכנסות לענף האופנה
מיזם הקופות האוטומטיות "סופרסמארט" אינו מסתפק רק בסופרמרקטים: לדברי המייסד, יאיר קלפר, בקרוב יערך פיילוט גם ברשתות ביגוד בארה"ב. המטרה: "לא כדי לחסוך תורים - אלא לעקוב אחר הלקוח ולהציע לו מבצעים"
מסופרמרקט לרשת אופנה: יאיר קלפר, מייסד מיזם הקופות האוטומטיות "סופרסמארט" (Supersmart), יערוך בקרוב פיילוט בקופות ברשתות אופנה וברשת פארמים בארה"ב. מדובר בקופה עצמית, המייתרת את הקופה בסופר ואף נכנסה לסניפי מטרו (ענקית הקמעונאות הרביעית בגודלה בעולם).
>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ייצוגית נגד איקאה: קטלוג ללא נשים במגזר החרדי
החשד: עקצו קשישים במאות אלפי שקלים
שופרסל מתפכחת מהחלום האמריקאי: "אמריקן אאוטלטס" מאכזב
לפי קלפר, "התג הוא אתגר בקופה כזו. במוצרי סופר אין תגים, ונדרשנו למצוא מומחה ולפתח קופה שתצליח לנטרל את התג אחרי התשלום". קלפר הזמין בכירים בצ'קפוינט סיסטמס לסניף מטרו בפראג, ובחברה התגייסו לפיתוח. למיזם הצטרפה גם חברת ביזרבה הגרמנית, יצרנית משקלים וחומרות ריטייל שפיתחה את החומרה.
הקונה סורק את המוצרים באפליקציה ובסוף ניגש ל"קופה" ומניח את העגלה. זו תשקול את ההתאמה בין משקל הפריטים לאלו שנסרקו, והלקוח ישלם באפליקציה. עם החיוב, יישלח אות לביטול התג האלקטרוני.
צ'קפוינט סיסטמס הציגה בינואר את הקופה בתערוכות ריטייל בגרמניה. לדברי קלפר, "בשונה מסופרמרקטים, ענף האופנה רוצה מערכות כאלו לא כדי לחסוך תורים, אלא כדי לעקוב אחרי הלקוח ולהציע לו מבצעים".
הקופה פותחה עם צ'קפוינט סיסטמס האמריקנית, ענקית אביזרי אבטחה לרשתות שיווק, ומפתחת התג המזמזם המוצמד למוצרים. בין לקוחותיה: זארה, C&A, אלדי (רשת שיווק קימעונאית גרמנית) ועוד. מלבד מטרו, הקופות מותקנות גם בסניפי אושר עד השותפה במיזם.