שתף קטע נבחר

 

פאר קריי: שחר של יום חדש? לא ממש

אם כבר מיציתם את Far Cry, המשחק החדש בסדרה לא יגרום לכם להתאהב מחדש. New Dawn הוא משחק שמיועד למי שרוצים לסחוט עוד קצת את הלימון

Far Cry: New Dawn נראה כמו משחק שתפקידו למצות את ההנאה שלכם מהסדרה הזו. אם שיחקתם בקודמיו ואתם עדיין משתוקקים למשחק פעולה בעולם פתוח המתרחש באזור מרוחק מהציוויליזציה - הנה, יש עוד. הוא אפילו מגיע עם שינויי משחקיות ואלמנטים של משחקי תפקידים. מנגד, אם אתם נמנים על מי שכבר פחות או יותר מאסו בו - העובדה שפאר קריי מציע בסופו של דבר את אותו המתכון הבסיסי, לא תעזור לכם להתאהב בו מחדש. 

 

צפו בסקירה המלאה    (עריכה וקריינות: אביתר כהן)

צפו בסקירה המלאה    (עריכה וקריינות: אביתר כהן)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ליוביסופט יש מסורת ארוכת שנים של מחזור מפות של פאר קריי למשחקים משניים, סוג של חבילות הרחבה גדולות במיוחד. חלקים מהמפה של פאר קריי 3 היוו בסיס לדיסטופיה ההומוריסטית של Blood Dragon, ואילו המפה של פאר קריי 4 מצאה את דרכה ל-Primal הפרה-היסטורי המיותר. עכשיו, כשנה לאחר פאר קריי 5, מתברר שגם המפה שלו ממוחזרת - אם כי הפעם לפחות יש לזה הצדקה עלילתית.

 

זהירות, ספוילרים לפאר קריי 5: בסוף המשחק ההוא, פצצות אטום החריבו את אמריקה, בדיוק כפי שהאנטגוניסט הראשי של המשחק, ג'וזף סיד, חזה. New Dawn מתרחש 17 שנים אחרי, באותו העולם של פאר קריי 5, ובאותו המקום - מחוז הופ הדמיוני במונטנה.

 

Far Cry (צילום מסך)
עלילה לא מתרוממת. Far Cry(צילום מסך)

 

מבחינה ויזואלית, הפוסט-אפוקליפטיות של המשחק מתבטאת בריבוי צבעים ונייר-דבק. הצבעים מגיעים מפרחים שממלאים את הסביבה, וגרפיטי בצבעי ניאון שהרעים משאירים אחריהם. נייר-הדבק נועד להזכיר לכם שכלי הנשק בהם אתם משתמשים הם כלים פוסט-אפוקליפטיים, ועצם זה שהם מתנהגים כמו כלי נשק סטנדרטיים הלקוחים מפאר קריי 5 זה לגמרי במקרה.

 

אי אפשר לומר ש-New Dawn נראה רע. הצבעוניות שלו נחמדה דווקא, אבל לא מעניינת במיוחד. העולמות הפוסט-אפוקליפטיים הטובים ביותר של תחום המשחקים - החל מהורייזן ועד לפולאאוט, נוקטים בגישות שונות כלפי הוויזואליות והצבעים, אבל הם מבינים שהאיזון בין המוכר לבין הזר הוא שהופך את העולמות האלה למרתקים. הניסיונות של New Dawn להגיע לאיזון הזה הם מעטים, ולא מאוד מוצלחים. הם מסתכמים בעיקר ברפרנסים שטחיים למשחק הקודם בסדרה (וכן למשחק אחר של יוביסופט).

 

Far Cry (צילום מסך)
מפה ממוחזרת? Far Cry(צילום מסך)

 

בהיעדר עניין בעולם עצמו, מה שאמור להניע אותנו לפעולה הוא העלילה, וגם היא לא בדיוק מתרוממת. בראש הכנופיה שהשתלטה על מחוז הופ ישנן שתי אחיות. הכנופייה משליטה טרור, ואילו עליכם מוטלת המשימה להיות צבא של איש (או אישה) אחד, ולשחרר את אנשי המחוז. את זה אפשר לעשות בטווח זמן של 8-9 שעות, אלא אם תבחרו לבצע את כל המשימות הצדדיות שמאפשר המשחק.

 

בניגוד לפאר קריי 5, אגב, ל-New Dawn יש עבורכם מסלול בראש. אתם לא מתחילים מאמצע המפה ומתקדמים לכל כיוון שתרצו, אלא מתחילים בקצה אחד וצריכים להגיע פחות או יותר לקצה השני. כאן גם נכנסים לפעולה הרכיבים של משחק תפקידים - ביוביסופט משום מה החליטו להגביל אתכם מהתקדמות מהירה על פני המפה.

 

ההגבלה מגיעה בדמות רמות שונות של אויבים. אויבים ברמה אחת תוכלו להרוג בקלות יחסית כבר בהתחלה, אך באזורים יותר מרוחקים מזה ההתחלתי יש גם אויבים ברמה 2 ו-3. את אלה יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי להרוג באמצעות כלי הנשק עמם התחלתם. למזלכם, תוכלו לשדרג את בסיס האם שלכם כדי לקבל גישה לכלי נשק וציוד טובים יותר.

 

Far Cry (צילום מסך)
שדרוגים קטנים. Far Cry(צילום מסך)

 

את המנגנון הזה פגשנו כבר בעשרות משחקים לאורך השנים, וכשמדובר בעולם גדול במיוחד - הוא אפילו מוצלח. ובכל זאת, New Dawn לא מצדיק את המקלות בגלגלים שהוא שם לשחקנים. המרדף אחרי שדרוגים, והצורך לחזור לבסיס כדי לבצע אותם, סתם מפריעים ליהנות ממה שפאר קריי עושה טוב. וזה, כמובן, להיות משחק פעולה מוצלח.

 

ולפחות ממבחינה מכאנית - הוא עדיין כזה. כאמור, חלק ניכר מכלי הנשק מתנהג זהה לגמרי לאלה של פאר קריי 5. האחד שכן מצליח לחדש, עושה את זה לטובה. רובה המסורים המעגליים מרגיש כמו נשק פוסט-אפוקליפטי מאולתר, והשימוש בו כייפי ממש - במיוחד אחרי שמשדרגים אותו עם יכולות חדשות. גם האויבים הם אותם האויבים, ובעלי-החיים שתתבקשו לצוד מוכרים גם הם. הכל פשוט נראה קצת שונה (יש הרבה חיות לבקניות, למשל).

 

גם משימות שחרור הבסיסים, שמהוות חלק אינטגרלי מהמשחקים האלה, עברו שדרוג קטן. הפעם, אחרי שחרור בסיס תוכלו לוותר עליו ולנסות אותו שוב, עם אויבים חזקים יותר, במטרה לקבל עוד משאבים. זה מוסיף קצת אתגר בלי לשנות את הנוסחה יותר מדי. שינוי נוסף מגיע בדמות משימות שלוקחות אתכם אל מחוץ למחוז הופ, והן מתגלות כחלקים הטובים ביותר במשחק.

 

אבל שום דבר מזה אינו מספק סיבות חדשות לשחק בפאר קריי. אפילו החלק במשחק בו אתם מקבלים כוחות-על לאחר מטאפורה דתית מאולצת, לא באמת משנה את המשחקיות בצורה חדשנית. וזו הבעיה הגדולה ביותר של New Dawn. הוא אמנם מנסה לספר סיפור על שחר חדש, אבל הסיפור עצמו ותיק ומוכר מדי.

 

זמין למחשב, פלייסטיישן 4, אקס בוקס וואן.

מחיר: 209-229, בהתאם לקונסולה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים