יונדאי סונטה חדשה נחשפה - אצלנו רק לקראת סוף 2020
הדור השמיני למשפחתית הגדולה מציג שפת עיצוב חדשה לחלוטין עבור יונדאי. צפויה להגיע לישראל רק בסוף 2020
הפתעה גדולה מבית יונדאי - סונטה חדשה. יצרנית הרכב הקוריאנית חושפת במפתיע עם פתיחת תערוכת ז'נבה דור חדש של יונדאי סונטה. ההמשפחתית הגדולה, כאן בתמונות ראשונות, מציג מראה דינמי-מוחצן שלא פגשנו עד היום במשפחתיות של יונדאי. הבשורה המעניינת עוד יותר - קו העיצוב החדש צפוי להגיע בשנים הקרובות לכלל דגמי המותג. עם מראה דמוי-קופה בעל ארבע דלתות ההופך פופולארי יותר ויותר, עם השראה - כך יונדאי לפחות - ממכונית הקונספט "לה פיל רוג'", שהוצגה בז'נבה 2018. הסונטה החדשה צפויה להגיע ארצה בסוף 2020.
זהו דור שמיני במספר לסונטה הנמכרת מצוין בעיקר בצפון אמריקה, אך גם אצלנו זכתה - וזוכה - להצלחה נאה, בעיקר לאחר שהחל שיווקה של גרסה היברידית עם תג-מחיר אטרקטיבי במיוחד. לצערה של היבואנית, חלק מהטבות המיסוי המשמעותיות שסייעו לה להפוך להצלחה גדולה כל כך, יבוטלו.
מראה הסונטה החדשה מבליט מכסה מנוע מוארך עם קווי מתאר בולטים לאורכו, המסתיים בסבכת-טרפז מסיבית. פס הכרום המגיע מיחידות התאורה הראשיות הוא למעשה תאורת לד המופעלת עם התנעת הרכב. בהמשך מתחבר אותו פס אל קו החלונות להדגשת מראה הקופה. ביונדאי מצהירים כי "ארכיטקטורת האור תגדיר את זהות העיצוב של דגמי יונדאי בעתיד".
מאחור מאמצת יונדאי את הטרנד העיצובי האחרון עם פס תאורה רחב המחבר בין שתי יחידות התאורה על דלת תא המטען במטרה להעניק למכונית מראה "נמוך, רחב וספורטיבי". גם השינוי במימדים תומך בגישה זו: ביחס לדגם הנוכחי הסונטה החדשה תהיה נמוכה בשלושה ס"מ, רחבה ב-2.5 ס"מ וארוכה ב-4.5 ס"מ. בסיס הגלגלים צמח ב-3.5 ס"מ ויעמוד על 284 ס"מ, וצפוי לסייע כך למרחב המחייה עבור הנוסעים מאחור.
גם תא הנוסעים עבר סוג של מהפיכה, עם מסך מולטימדיה רחב ונמוך הכולל מעשית שתי יחידות נפרדות. הקו הכללי נאה ושומר על נראה רגוע ונקי יחסית, לרבות גלגל הגה עם עיצוב חדש וגימור כרום "בהשראת עולם התעופה". נתונים על היצע המנועים או פרטים טכניים אחרים טרם פורסמו.
הכותב חבר מערכת iCar