טסלה מצהירה: קיצצנו את זמן הטעינה ב-50%
המכונית החשמלית סובלת מבעיית טווח מוגבל? טסלה הוכיחה שאפשר לפתור אותה בקלות. זמן טעינה ארוך? מעתה גם זו לא אמורה להפריע לרכוש רכב חשמלי. על הפתרון: שוב טסלה
זמן הטעינה הארוך יחסית של סוללת רכב חשמלי צפוי להתקצר משמעותית, ושוב זו טסלה שאחראית לפיתוח. יצרנית הרכב החשמלי הקטנה מארה"ב, הנחשבת לפורצת דרך מוערכת בתחום הרכב החשמלי וסביבתו, חשפה דור חדש של עמדות טעינה מהירה. לדברי היצרנית, השינוי המשמעותי ביותר בעמדה החדשה - הושקה תחת השם V3 - מתבטא בתכנון שונה של המערכת.
עד היום פרסה יצרנית הרכב החשמלי כ-12 אלף עמדות טעינה-מהירה בכל רחבי העולם לרבות אירופה ואסיה. לדברי טסלה, כמעט כל שטח ארה"ב מכוסה בתחנות טעינה מתוצרתה המאפשרות לבעלי מודל 3, מודל S ו-X לנהוג מבלי לחשוש מהתרוקנות הסוללה. גם באירופה אמורה הפריסה הרחבה להסתיים עד סוף השנה הנוכחית - כך החברה האמריקאית. אפילו בסין המצב צפוי להיות דומה בטווח הקרוב.
"עם זאת, כדי להאיץ את הטמעת המכונית החשמלית בצי הרכב הכולל ולשכנע את הציבור בתועלת השימוש באנרגיה לא מזהמת, זמן הטעינה חייב להיות קצר יותר ומספר כלי הרכב שיכולים להטען בתחנות (כתוצאה מכך) במהלך היום אמור לגדול באופן משמעותי", כך טסלה. בחברה טוענים כי מודל 3 בעלת סוללה גדולה תוכל להטעין אנרגיה המספיקה ל-75 מיילים (כ-120 ק"מ) נסיעה תוך 5 דקות בלבד.
עמדת הטעינה המהירה החדשה מסוגלת "להטעין טווח" של 1,000 מייל (כ-1,600 ק"מ) בשעה. לפי הערכות היצרנית, זמן הטעינה הממוצע יעמוד מעתה על כ-15 דקות. את הקיצוץ הדרמטי בזמן הטעינה תשיג טסלה גם באמצעות "חימום עצמי" של הסוללה, שיתבצע בדרך לעמדת טעינה. החימום יקצר את זמן הטעינה, כך נטען, בכ-25%. בסך הכל מאמינים בטסלה כי עמדות הטעינה החדשות יאפשרו לקצץ את זמן הטעינה למשתמש ברכב חשמלי בכ-50% בממוצע.