בוטלה הרכבת המיוחדת למסיבת הפרידה מהמנכ"ל
ברכבת ישראל רצו להשתמש ברכבת מיוחדת לטובת מסיבת פרידה מהמנכ"ל היוצא. בעקבות הפרסום ב-ynet והחשש מפגיעה בנוסעים - המהלך בוטל. היום: מוות על הפסים הוביל לשיבושים בתנועת הרכבות בקו החוף
אחרי הפרסום - הרכבת המיוחדת להנהלה בוטלה: מנהל אגף ההפעלה של רכבת ישראל הוציא היום (ה') בבוקר מכתב רשמי לאנשי ההנהלה, ובו הודיע כי הרכבת המיוחדת שעליה הכריזו רק אמש מבוטלת. כעת, אנשי ההנהלה יצטרכו להגיע ליום הגיבוש והפרידה ממנכ"ל הרכבת שחר איילון באמצעות רכבות רגילות.
הביטול מגיע לאחר שאמש פורסם באופן בלעדי ב-ynet כי רכבת ישראל מתכננת להקצות רכבת למנהלי החברה, ביום ראשון בעוד עשרה ימים (17 במרץ), כדי להסיעם מתחנת הרכבת בלוד, הסמוכה למשרדי ההנהלה, אל תחנת בר גיורא - לטובת מסיבת הפרידה מהמנכ"ל איילון.
במכתב פנימי שהוציא אתמול מנהל אגף ההפעלה ברכבת ישראל, לעובדי ההנהלה המורחבת, נכתב בין היתר כי "ביום ראשון ה-17.3.19 תופעל רכבת מיוחדת 8505 מלוד ישירות לתחנת בר גיורא לטובת יום גיבוש להנהלת החברה ולפרידה ממנכ"ל הרכבת". על פי המכתב, הרכבת תוכננה לצאת מתחנת לוד בשעה 09:38 ותגיע לתחנת בר גיורא בשעה 10:25.
המהלך ספג ביקורת, בעיקר בשל העובדה שהוא הצריך השבתה של רכבת אחת ממערך הרכבות, דווקא ביום ראשון בבוקר - אחד הימים העמוסים ביותר ברכבת, והיה חשש שהדבר יביא לצפיפות יתר ברחבי הארץ.
כבר אמש, טען ב-ynet גורם ברכבת כי הוצאת המכתב המקורי הייתה טעות. בחברה הגיבו ומסרו כי "לא מתוכנן שימוש בכל רכבת מיוחדת לשום אירוע יעודי של רכבת ישראל. הכל על בסיס רכבות סדירות".
בתוך כך, שיבושים הורגשו לזמן קצר היום בצהריים בתנועת הרכבות באזור השרון הצפוני, לאחר שרכבת שעשתה את דרכה מצפון לדרום פגעה בהולך רגל שפרץ לשטח המסילה בסמוך לתחנת בית יהושע. כוחות מד"א שהוזעקו למקום ניסו לייצב את מצבו של הולך הרגל, גבר בשנות ה-40 לחייו, אך נאלצו לקבוע את מותו. נבדקת האפשרות כי מדובר באירוע אובדני.
בהוראת המשטרה, נסגרו שתי המסילות באזור. עם זאת, לאחר זמן קצר כאמור התנועה באזור שבה לפעילות. יצוין כי בשנה שעברה, 2018, נרשמו מעל 15 אלף אירועי פריצות לשטחי מסילה. מתוכם - 7,783 פריצות של הולכי רגל, 7,259 פריצות של כלי רכב, ו-51 שבירות מחסום.