PSA לא עוצרת באופל - מעוניינת גם בפיאט-קרייזלר
לאחר רכישת מותג אופל מידי ג'נרל מוטורס, רבים ציפו כי קונצרן הרכב הצרפתי PSA יתמקד בשיקום המותג הגרמני והפיכתו לרווחי. זה כבר קרה, ועכשיו הצרפתים מכוונים ליעד הגדול הבא
קונצרן הרכב הצרפתי PSA שוב במסע קניות. לפי דיווחים שונים, לאחר רכישת אופל והרחבת תיק המותגים ביבשת הקלאסית, מכוונים כעת הצרפתים בעיקר ליעד ישן-חדש: צפון אמריקה. על הכוונת נמצאים שני הקונצרנים האמריקאים הפחות יציבים - GM וקרייזלר-פיאט - כמו-גם יצרנית הרכב הבריטית (בידיים הודיות) המקרטעת יגואר-לנד רובר. זאת לאחר שרכישת אופל, מותג מפסיד במשך שנים ארוכות תחת מטריית ג'נרל מוטורס, הניבה רווח גדול ומהיר מהצפוי של כמיליארד אירו כבר ב-2018.
אין ספק כי הצרפתים מחפשים כרגע אפשרות לרשת יעילה וגדולה דיה בשוק האמריקאי, כדי להגדיל שם את פוטנציאל המכירה בעתיד. גם במקרה של יגואר-לנד רובר מדובר ברשת סוכנים קיימת, ו-JLR ללא ספק "נמצאת על המדף" כרגע, לאחר שתסבוכת ברקזיט עשתה לשני המותגים רק רע. ספק אם טאטא ההודית תתעקש לשמור אותם אצלה, אך זו בכל זאת האפשרות הפחות סבירה.
ל-GM ו-PSA יש קשרים מצוינים, ושני הצדדים רוו נחת ממכירת אופל. אך זו בכל זאת רק אפשרות שניה. לא רק מכיוון שקונצרן GM נתפס עדיין ככל-אמריקאי, ולא רק מכיוון שוועדי העובדים הענקיים ובעלי הכוח וההשפעה עשויים למנוע קשר שצפוי לפגוע בהם. בעיקר כי הג'נרל לא שש לאבד עצמאות שתפגע בו קשות תדמיתית.
קרייזלר-פיאט לעומת זאת הוא סיפור אחר לגמרי ולא בטוח מי מעוניין יותר בקשר שמהותו רכישה מלאה או "רק" שיתוף פעולה אסטרטגי נרחב. הצרפתים שרוצים לרכוש, או האיטלקים-אמריקאים שמעוניינים להתחבר לגוף חזק עליו יוכלו להשען. כדאי להזכיר כי במהלך 2018 זינקה מניית PSA בכ-20%, לעומת צניחה של 25% לקונצרן פיאט-קרייזלר. בתערוכת ז'נבה האחרונה שנערכה בתחילת החודש אף אמר מייק מנלי, יו"ר הקונצרן האיטלקי, כי החברה "פתוחה" להצעות. ואלה כנראה יגיעו.