יונדאי מטריקס (2010-2008)
הגיע אלינו כבר קרוב לסוף חייו, אחרי שהושק כבר ב-2001. מבוסס על האלנטרה של תחילת שנות ה-2000. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: מיניוואנים.
דגמים: אחד, 5 דלתות, 5 מושבים.
טווח מחירים: מ-14 אלף שקל לאחד מ-2008 ועד 20 אלף שקל לאחד מ-2010 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: הגיע אלינו כבר קרוב לסוף חייו, אחרי שהושק כבר ב-2001. מבוסס על האלנטרה של תחילת שנות ה-2000, ללא קשר מכאני ליונדאי i30 המוצלחת יותר.
פרטים טכניים: מנוע בנזין, 1.6 ליטר, 104 כ"ס. גיר אוטומטי, 4 הילוכים. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 198 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 12 מ.15- מיניואן קטן, מזהם בגדול.
בטיחות: 4 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESP) תקניים. לא עבר מבחן ריסוק פומבי.
שמירת ערך: זה באמת משנה? גם ככה הוא שווה היום כמו מקדמה על רכב חדש. מחירי השוק נמוכים בעשרות אחוזים מהמחירון, גם רכבים טובים נמכרים בכ-30% פחות ממנו.
מה לבדוק לפני שקונים: פשוט ואמין. הדגמים שנמכרו ישירות ללקוחות פרטיים צוידו במסכי DVD ובמצלמות רוורס, שלא בטוח שעדיין תקינים. רוב המטריקסים נרכשו בידי חברות ליסינג ואחזקה. בידקו מי באמת היה היד הראשונה של הרכב שמציעים לכם.
למי הוא מתאים: למי שמחפש רכב משפחתי בגרושים.
למה כן: שם מוצלח, מרווח יחסית במושב האחורי, שגם מתפצל על מסילה, שליש-שני שליש. כניסה ויציאה נוחות בזכות הגובה, תא מטען גדול יחסית ונוח לעגלות.
למה לא: בנהיגה הרבה פחות מוצלח מהשם. דורש רגל כבדה ושמיעה לקויה, בגלל ביצועים בינוניים ומנוע מאוד לא שקט. שלא לדבר על צריכת דלק ממוצעת של 9-10 ק"מ לליטר.
למחפשי אלטרנטיבות: סקודה רומסטר וניסאן נוט עדיפים משמעותית, אבל יקרים בהתאם.
השורה התחתונה: פתרון תחבורתי סביר מאוד למשפחות על תקציב, שיודעות עוד לפני מבקר המדינה שאין מה לסמוך פה על התחבורה הציבורית.
ציון: ***