חקירת ההתרסקות: "דמיון ברור בין שתי התאונות"
אתיופיה הודיעה שהמידע בקופסאות השחורות מראה "דמיון ברור" בין התרסקויות המטוסים מהדגם החדש של בואינג. שני הטייסים דיווחו על קשיי שליטה והתרסקו דקות אחרי ההמראה. דו"ח החקירה יפורסם בתוך 30 יום
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
157 בני אדם נספו בטיסת "אתיופיאן איירליינס" מאדיס אבבה לניירובי. אחרי האסון התעורר החשד שהסיבה להתרסקות היא הדגם החדש של בואינג. באוקטובר התרסק מטוס "ליון אייר" בים ג'אווה באינדונזיה. 189 איש נספו באותו אסון.
בעקבות ההתרסקות באתיופיה, השנייה בחודשים האחרונים של בואינג MAX 737-8, אסרו מדינות רבות בעולם על השימוש בדגם. שתי ההתרסקויות היו דקות ספורות אחרי ההמראה. הטייסים בשתי הטיסות דיווחו על בעיות שליטה על המטוס.
"זה אותו מקרה כמו המקרה האינדונזי", אמר דובר משרד התחבורה על החקירה הראשונית. "עד כה יש קווי דמיון בין שתי ההתרסקויות". שרת התחבורה האתיופית, דגמאוויט מוגס, אמרה לעיתונאים: "הבחנו בדמיון ברור בין ההתרסקות של טיסה 302 של 'אתיופיאן איירליינס' לטיסה 610 של 'ליון אייר', וזה יהיה נושא שייבדק במהלך החקירה".
שרת התחבורה האתיופית הוסיפה שדו"ח ראשוני על החקירה יתפרסם בתוך 30 יום. היא סירבה למסור פרטים נוספים על החקירה. הקופסאות השחורות של מטוס "אתיופיאן איירליינס" הועברו למומחים צרפתים, שמנסים לקבוע יחד עם חוקרים אמריקנים ואתיופים את סיבת ההתרסקות.
בבואינג אמרו שהחברה בוחנת את תכנון דגם המטוס ואת פעולתו. "כאשר נידרש נוציא עדכוני תוכנה כדי לשפר את הבטיחות. בעוד החוקרים ממשיכים לעבוד כדי לקבוע מסקנות חד משמעיות, בואינג מסיימת את פיתוח עדכון התוכנה שהוכרז בעבר", אמרו בחברה.