טויוטה קורולה האצ'בק (מבחן ראשון) - האחות היפה
גרסת חמש הדלתות למשפחתית של טויוטה נקראה בעבר אוריס, אך כעת חוזרת תחת השם קורולה. עם אותם מכללים של הסדאן אך בתוספת מראה יוצא דופן ומושך עין. האם היא גם טובה יותר על הכביש?
- כבר נהגנו: מבחן בכורה לטויוטה קורולה החדשה בישראל
טויוטה קורולה החדשה היא המכונית החשובה ביותר שתשווק כאן יוניון מוטורס בשנים הקרובות, מכונית שהציפיות לגביה מרקיעות שחקים עד כדי כך שכל תוצאה למעט "הנמכרת ביותר" בסוף השנה, תיחשב לאכזבה. ומלבד גרסת הסדאן שכיכבה אצלנו במבחן מקומי ראשון, זו שצפויה להציף בקרוב את מגרשי חברות הליסינג, החלה טויוטה לשווק כעת גם קורולה האצ'בק וסטיישן, למעשה מחליפות האוריס היוצאת. נהגנו בה לראשונה כדי לבדוק האם היא אלטרנטיבה מסוגננת לקורולה סדאן האפרורית-למראה ומסוגלת להתמודד עם מיטב המשפחתיות הקומפקטיות בישראל. מישהו הזכיר פולקסווגן גולף?
מחיר רכב מבחן (בסיס): 140 אלף שקל (135 אלף שקל)
מתחרים: יונדאי איוניק, פולקסווגן גולף, מאזדה 3, פיז'ו 308
טוב: עיצוב, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות
בסדר: אבזור, תא נוסעים
טעון שיפור: תא מטען, ביצועים
ציון:
איך נראית
הקורולה בגרסת האצ'בק נראית לא פחות ממצוין, עם צללית דינמית הכוללת יחידות תאורה צרות במיוחד בחזית זוויתית, לוע אוורור ענק, חישוקים גדולים ("17), צביעה נפרדת לגג ומראה מקורי על גבול הבוטה מאחור, עם פגוש מנופח, יחידות תאורה מסוגננות ועוד. בסך הכל, נכון לרגע זה מדובר במשפחתית-קומפקטית הנאה ביותר על הכביש וניגוד מוחלט ומעודד למראה המשעמם-משהו של אחותה השמרנית יותר במבנה סדאן.
תא הנוסעים נראה טוב מבעבר עם לוח מחוונים דיגיטאלי-חלקית ("7), בלם יד חשמלי, בורר הילוכים נורמלי שהחליף את המוט הקטנטן, מסך מגע מקורי ("8) עם מערכת הפעלה נוחה מאוד (בעברית) ופירוט מרשים. חבל רק שהוא נטול אפשרות צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto. איכות החומרים טובה יחסית תודות לתוספת דיפונים דמויי-עור, אבל יש אזורים בהם הפלסטיק קשיח, מחוספס וזול למראה ותחושה. היינו מוותרים גם על הצבע השחור השולט בתא ומייצר מראה קודר מדי.
המושבים נוחים ובעלי תמיכה טובה מאוד אך ההגה עדיין אינו מתכוון מספיק למרחק ועשוי לפגוע בתנוחת הנהיגה של גבוהים. גם לא אהבנו את פיזור מתגי השליטה - הרבים - עליו. כמו בסדאן, גם כאן תאי האחסון מועטים באופן מטריד, עם צמד מחזיקי כוסות ותא צנוע מתחת למשענת היד.
בהשוואה לאוריס היוצאת, הקורולה האצ'בק ארוכה ב-4 ס"מ (437 ס"מ), אבל היא קצרה ב-26 ס"מ מהסדאן הנוכחית. היא רחבה ב-3 ס"מ (179 ס"מ) מהאוריס ובסנטימטר מהסדאן, נמוכה ב-2.5 ס"מ (143.5 ס"מ) מהאוריס וזהה בגובהה לסדאן. בסיס הגלגלים גדל ב-4 ס"מ (264 ס"מ), אבל הוא עדיין קצר ב-6 ס"מ מהסדאן.
לאור נתונים אלה, מובן מדוע מרחב המחיה לנוסעים מאחור טוב במעט מהאוריס הקודמת אך צנוע משמעותית מהסדאן. בנוסף, הנמכת הספסל מאחור במטרה לאפשר ישיבה נוחה גם לגבוהים, פוגעת בנוחות הגישה לאחור עבור מי שגובהו מעל 1.70 מ'. עוד מפריעים שטחי חלונות קטנים מדי לצד ויתור לא פחות מתמוה על פתחי מיזוג נפרדים ליושבים מאחור (קיימים בסדאן). תא המטען צנוע (361 ליטר) ונפחו דומה יותר לתא בדגמי סופר-מיני מודרניים.
רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית, מפתח חכם, משטח הטענה אלחוטי וחישוקי "16 קלים או "17 ברכב המבחן (שזכה גם לצביעת גג בשחור). אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית וזיהוי תמרורים.
איך נוסע
יחידת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר (98 כ"ס) למנוע חשמלי (71 כ"ס) הניזון ממצברי ליתיום-יון מודרניים יחסית ליחידות הניקל-מטאל בסדאן. התפוקה המשולבת עומדת על 122 כ"ס והכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה רציפה - בדיוק כמו בסדאן. בנסיעה יומיומית רגועה יחידת הכוח חלקה ונעימה, עם שילוב לינארי בין פעולת המנוע החשמלי לבנזין. אבל כמו הסדאן, אף היא מרגישה חלשה מדי תחת עומס כמו כביש הררי או עם תפוסת נוסעים מלאה (ובעיקר שניהם).
לכך מצטרפת תיבה רציפה שמעלה את סל"ד המנוע באופן קבוע, ומייצרת רעש צורמני. ניתן היה למנוע זאת עם יחסי העברה קבועים מראש, אך היא נעדרת אפשרות תפעול ידני, למעט מצב B המגביר את הבלימה הרגנטיבית ומקשה על בלימת מנוע יעילה בירידות. לוויתיקי האוריס, המנוע החשמלי פעיל כאן הרבה יותר ולדברי היצרנית יכול לשמש ב-50 אחוז מזמן הנסיעה היומיומית. בהתאם, צריכת הדלק הייתה מעולה בדומה לסדאן - 17.8 ק"מ לליטר.
כבסיס להאצ'בק משמשת כעת פלטפורמת TNGA קשיחה המאפשרת מרכז כובד נמוך במקצת. גם המתלה האחורי שונה מהאוריס היוצאת (רב-חיבורי לעומת עצמות עצה כפולות) והקדמי (מקפרסון) עודכן. מפסקי הסרנים גדלו, יש בולמי זעזועים חדשים ויחס ההעברה בההגה קצר יותר. לא מפתיע לכם שהיכולות הדינמיות שופרו משמעותית ביחס לאוריס, טובות באופן ברור מהקורולה ובהחלט מרשימות לעומת הנמוצע בקטגוריה. עם צמיגי 225-45 יש לקורולה חמש דלתות אחיזה מרשימה בדרך כלל וזוויות גלגול צנועות. ההגה מדויק יותר אך הוא אינו מהטובים שיש, וגם כאן דוושת הבלם אינה מייצרת האטה חזקה במיוחד, אך היא טובה ומרגישה טבעית ביחס למערכות אוגרות אנרגיה דומות.
נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל, הן ספיגת השיבושים במהירות נמוכה והן תוך ריסון המרכב במהירות גבוהה יחסית. בידור רעשי הרוח טוב למדי, אך אוושת הצמיגים הרחבים - שלא לצורך - חודרת לתא במהירות גבוהה.
סיכום
הקורולה האצ'בק טובה בכל תחום מהאוריס המוחלפת. החל במראה החיצוני והפנימי, דרך איכות הנסיעה ועד צריכת הדלק ומערכות הבטיחות המתקדמות. למרות זאת, אם אתם בעלי משפחה ומנצלים לעיתים קרובות את חלקה האחורי של המכונית, אתם צפויים להתאכזב ממרחב המחייה הצנוע ליושבים מאחור ומתא המטען. לא רק ביחס לסדאן אלא גם מול מתחרות מודרניות אחרות. היא לא מרשימה מבחינה זו אפילו ביחס לאוריס היוצאת. בפשטות, היא הפחות שימושית במשפחת הקורולות.
לעומת זאת, עבור קהל צעיר יותר או עם ילדים בגיל מושב-בטיחות לשנים הקרובות, היא אלטרנטיבה מאוד ראויה לקורולה סדאן בעלת המראה הסולידי. היא עולה על אחותה בעלת המבנה הסטנדרטי במספר היבטים חשובים וללא ספק נאה ומהנה יותר לנהיגה ממנה, מבלי לוותר על החסכון המרשים מאוד בדלק. מוצלחת.
מנוע | 4 צילינדרים |
נפח / סוג דלק | 1,798 סמ"ק / בנזין-היברידי |
הספק מרבי מנוע בנזין | 98 כ"ס ב-5,200 סל"ד |
מומנט מרבי מנוע בנזין | 14.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד |
הספק / מומנט מנוע חשמלי | 71 כ"ס / 16.6 קג"מ |
הספק משולב | 122 כ"ס |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / רציפה |
אורך | 437 ס"מ |
רוחב | 179 ס"מ |
גובה | 143.5 ס"מ |
בסיס גלגלים | 264 ס"מ |
משקל | 1,285 ק"ג |
נפח תא מטען | 361 ליטר |
100-0 קמ"ש | 10.9 שניות |
מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 27.8 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 112 גרם לק"מ |
מחיר רכב מבחן (בסיס) | 140 אלף שקל (135 אלף שקל) |
כריות אוויר | 7 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | 5 כוכבים |