ועד העובדים והנהלת הרכבת לא זזים - בית הדין מפציר לשבת למו"מ
האם יצליח בית הדין לעבודה לשכנע את ועד העובדים והנהלת רכבת ישראל, לחסל אחת ולתמיד את חילוקי הדעות ביניהם? סביר להניח שלא, אבל הוא מנסה לפחות להסדיר את הפעילות בטווח הקצר
ישובו לשולחן המשא ומתן? הסאגה הבלתי נגמרת בין ועד עובדי רכבת ישראל והנהלת החברה סביב סידור העבודה החדש, מסרבת לגווע. היום (ד') הורה בית הדין לעבודה בתל אביב על הצדדים לשוב אל שולחן המשא ומתן במטרה להגיע לעמק השווה. בהקשר זה כדאי להזכיר כי ועד העובדים והנהלת הרכבת נמצאים במהלך משא ומתן כזה או אחר בענייני שכר, תנאי עבודה או ייעול, כמעט בכל רגע נתון כבר שני עשורים לפחות.
נציג ועד העובדים הורה, כל הרכבות עצרו את נסיעתן. הקשיבו לפקודה
סיבה אפשרית לאיחורי הרכבת: נהגים מאבדים מפתחות לקטרים
אין יותר איחורים? רכבת ישראל מפרסמת לו"ז חדש
הפוליטיקאים נזכרו בבעיות הרכבת, ותודה לבחירות הקרבות
החלטת בית הדין הגיעה בתום דיון שבו דנו בערעור שהגישה הנהלת הרכבת בהמשך לעיצומי הוועד הבלתי פוסקים, אשר גרמו במהלך השבועות האחרונים לפגיעה לא רק בפעילות הפנימית של חברת הרכבת, אלא גם בשירות שהוענק לנוסעיה - פגיעה שהגיעה לשיאה עם עצירת כל הרכבות ברחבי הארץ לאות מחאה. בהחלטת בית הדין נכתב בין היתר כי עליו לשמוע את כל טענות הצדדים. יחד עם זאת, הדגיש בית הדין כי הוא מקווה שהצדדים יגיעו להבנות בכוחות עצמם.
״במהלך הדברים התגלה כי הצדדים מתכוונים להיפגש ביום ראשון הקרוב כדי לנהל משא ומתן בכל הנוגע לסידור עבודה 'לו״ז אביב' (לוח הזמנים החדש שפרסמה רכבת ישראל השבוע, ר. ר) ולכן בית הדין סבור כי יש לאפשר לצדדים למצות את המשא ומתן בנושא... בית הדין מפציר בצדדים לנתב את כלל המשאבים למציאת פיתרון מוסכם״. בדיון נקבע עוד כי אם הצדדים לא יגיעו לעמק השווה במהלך המשא ומתן, יתקיים דיון נוסף בנושא בבית המשפט ביום רביעי בעוד כשבוע.
יש לזכור כי רק אמש טענה הנהלת הרכבת כי בפועל ממשיכים חלק מהנהגים לנקוט בצעדים שונים בהם מחלה פתאומית, ובכך מנסים לפגוע בהפעלת רכבות הנוסעים. לפי ההנהלה, אירועים פתאומיים נוספים אותם יש לזקוף "לזכות" הנהגים הם "אובדן" מפתחות לקטרים, עיכוב בהגעת צוותים למשמרות ודיווחי עייפות תמוהים בצהרי היום. בנוסף, בהודעת ההנהלה דובר על המשברים שיתכן וייווצרו בשל העיצומים.
בוועד עובדי הרכבת קיבלו את החלטת בית הדין היום כניצחון ואמרו: ״בית הדין לעבודה דחה את בקשת הנהלת הרכבת להוציא צווים נגד ההסתדרות וועד העובדים, וקיבל את עמדת הוועד. בית הדין קיבל את עמדת ההסתדרות והעובדים וקבע שוב שעל הצדדים לשבת למשא ומתן ולנסות ליישב ביניהם את המחלוקות ללא התערבות שיפוטית״.